Connect with us

رویداد های اخیر

همسر محمد علی، اسطوره بوکس جهان برای ساخت استدیوم ورزشی وارد کابل شد

منتشر شده

در

رویداد های اخیر

دیدار معاون اداری ریاست الوزرا با هیات علمای ازبکستان

Published

on

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان با هیات عالی رتبه علمای ازبکستان در کابل دیدار کرده است.

در این دیدار که روز پنجشنبه (۳ عقرب) صورت گرفت، شیخ نورالدین خالق نظر، مفتی اعظم و رئیس هیات ازبکستان، هدف سفر شان به افغانستان را تحکیم و توسعه روابط میان دو کشور عنوان کرده گفت که ازبکستان و افغانستان دارای مشترکات دینی، تاریخی و فرهنگی می‌باشند و با توجه به این مشترکات، می‌توانند روابط شان را در عرصه‌های مختلف توسعه و گسترش دهند.

از سوی دیگر، معاون اداری ریاست الوزرا سفر هیات مذکور را به افغانستان نشانه دوستی، روابط نزدیک، همسایگی و منافع مشترک میان افغانستان و ازبکستان خواند.

عبدالسلام حنفی افزود که این سفر امکان آن را فراهم می‌کند تا بر اساس مشترکات، زمینه همکاری های جدیدی میان دو کشور ایجاد گردد و گام های موثری برای تقویت روابط برداشته شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا ۳۱ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

Published

on

اتحادیه اروپا اعلام کرده که ۳۱ میلیون یورو را برای حمایت از سکتور صحی افغانستان به سازمان جهانی صحت و صندوق جمعیت سازمان ملل اختصاص داده است.

این اتحادیه امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای نوشته که ۱۶ میلیون یورو به سازمان جهانی صحت و ۱۵ میلیون یورو به صندوق جمعیت سازمان ملل اختصاص داده شده است.

براساس بیانیه، این کمک‌ها برای ارائه خدمات صحی به منظور تداوی بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان در نظر گرفته شده است.

این اتحادیه همچنان تأکید نموده است که این کمک‌ها از مادران، کودکان و نوجوانان در مناطق دورافتاده افغانستان حمایت خواهد کرد.

اتحادیه اروپا وضعیت صحی زنان باردار، نوزادان و کودکان را در افغانستان وخیم توصیف کرده و افزوده است که نرخ مرگ‌و‌میر در میان آنان در صدر فهرست جهانی قرار دارد.

در بیانیه آمده است که در هر دو ساعت، یک مادر به دلیل عوارض قابل پیش‌گیری مرتبط با بارداری و زایمان جان خود را از دست می‌دهد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

منصور: پروژه «یک کمربند و یک جاده» برای گسترش تجارت و صدور انرژی مهم است

Published

on

عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب پروژه «یک کمربند و یک جاده» را برای گسترش دامنه تجارت و صدور انرژی میان افغانستان و چین مهم دانسته است.

آقای منصور در سخنرانی خود در سومین نشست وزیران انرژی عضو یک کمربند و یک جاده که در چین برگزار شده بود، ابراز امیدواری کرد که افغانستان بتواند به این پروژه بزرگ عمرانی میان قاره‌ای بپیوندد.

منصور همچنان در این نشست تصریح کرد که افغانستان منابع طبیعی دست نخورده‌ی قابل توجهی دارد و تلاش برای هماهنگی بخش انرژی افغانستان با چین می‌تواند قفل این منابع را به نفع هر دو کشور باز و از امنیت انرژی منطقه حمایت کند.

او گفته است: «افغانستان کشوری است که در امتداد آسیای مرکزی، آسیای جنوبی و خاورمیانه قرار دارد که پل زمینی مهمی برای ارتباط منطقه‌ای ایجاد می‌کند. این موقعیت افغانستان را به یک شریک اساسی در ابتکار کمربند و جاده چین تبدیل می‌کند، زیرا می‌تواند پیوندهای تجاری زمینی و دهلیزهای انرژی را که چین را به اروپا متصل می‌نماید، تسهیل کند.»

وی نیز بیان کرده که مشارکت سازنده افغانستان به منظور چشم‌انداز راهبردی بلندمدت چین برای افزایش ارتباط در آسیا، اروپا و افریقا به حیث یک کمربند و جاده است. به گفته او، افغانستان از طریق همکاری در زمینه انرژی، تجارت و توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند نقش مهمی در حمایت از اهداف ژئوپولیتیکی و اقتصادی گسترده چین ایفا کند.

سرپرست وزارت انرژی و آب با اشاره به ظرفیت‌های تولید انرژی در کشور گفته که براساس برنامه‌های تدوین‌شده، افغانستان انرژی مورد نیاز خود را از منابع داخلی تأمین خواهد کرد.

او همچنان تأکید کرده است که گشایش دهلیز واخان روابط میان افغانستان و چین را بیش از پیش گسترش خواهد داد.

گفتنی است که این مسیر شمال‌شرق افغانستان را به منطقه سین کیانگ چین متصل می‌کند و دریچه جدیدی را برای همکاری‌های تجارتی و انرژی می‌گشاید.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!