Connect with us

انتخابات ۹۸

هشدار تازه کمیسیون شکایات به کمیسیون انتخابات

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

کمیسیون رسیده‌گی به شکایت های انتخاباتی می گوید که اگر کمیسیون انتخابات نتیجه ابتدایی ولایت های باقی مانده را اعلام نکند ممکن آنان نتیجه نهایی شماری از ولایت ها را اعلام کنند.

کمیسیون رسیده‌گی به شکایت های انتخاباتی سرگرم رسیده‌گی به شکایت های است که نتایج ابتدایی آن ولایت‌ها از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شده است. اعضای این کمیسیون می گویند: با آنکه رسیده‌گی به شکایت های انتخاباتی پس از تکمیل شدن نتیجه ابتدایی آغاز می شود اما بنا بر تأخیر در اعلام نتایج ابتدایی شماری از ولایت‌ها بررسی برخی از ولایت‌های دیگر انجام شده است.

علی رضا روحانی، دبیر این کمیسیون می گوید: “می توانیم این کار را بکنیم به خصوص ولایت های که اعلام ابتدایی آنها تاخیر زیادی داشته باشد این امکان وجود که نتایج نهایی بعضی ولایت ها را اعلام کنیم.”

در حدود دو نیم ماه از برگزاری انتخابات مجلس نمایند‌‌ه‌گان می گذرد، و تاکنون کمیسیون مستقل انتخابات نتوانسته نتایج ابتدایی تمام ولایت‌ها را اعلام کند.

اما این کمیسیون می گوید که تا اکنون ۷۰ در صد اطلاعات ولایت کابل وارد بانک اطلاعاتی شده و در اواخر همین هفته نتایج ابتدایی آن را اعلام خواهد کرد.

ذبیح الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید: “تلاش داریم که در اواخر همین هفته نتایج ولایت کابل که ۷۰ در صد معلوماتش داخل سیستم شده را اعلام کنیم.”

با این حال نهاد های ناظر انتخاباتی می گویند ضعف در کار های تخنیکی کمیسیون مستقل انتخابات و اعلام نکردن نتایج ابتدایی کامل ولایات تاثیر منفی بر انتخابات ریاست جمهوری دارد.

حبیب شینواری، عضو دیده‌بان انتخابات شفاف افغانستان می گوید: “با این همه چالش های کمیسیون انتخابات وجود دارد برنامه های انتخابات ریاست جمهوری متاثر می سازد.”

این در حالیست که اعلام نتایج ابتدایی تنها سه ولایت کابل، پکتیا و بغلان باقی مانده است و کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تلاش می شود تا نتایج ابتدایی این سه ولایت بزودی اعلام شود.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!