تجارت

نگرانی صادرکنندگان میوه تازه در ننگرهار از روند صادرات کالاها به پاکستان

در همین حال، مقام‌های محلی این ولایت همچنان گفته‌اند که تلاش دارند تا این مشکلات را از طریق گفتگو با جانب پاکستان حل کنند.

Published

on

(Last Updated On: )

صادرکنندگان میوه تازه و سبزیجات در ننگرهار می‌گویند که در روند صادرات کالاهای شان به پاکستان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

آنان می‌گویند که از یکسو پاکستان تعرفه را بلند برده و از سوی دیگر هرازگاهی دروازه تورخم را مسدود می‌کند که این کار سبب می‌شود تا اموال شان از بین برود.

این صادر کنندگان از امارت اسلامی می‌خواهند که این مشکل را رفع کند.

در همین حال، مسوولان اتحادیه صادرکنندگان سبزی و میوه تازه در ننگرهار نیز از عملکرد دولت پاکستانی شکایت دارند و می‌گویند که هنگام صادرات زیان‌های زیاد را متحمل می‌شوند.

خواجه محمد، معاون اتحادیه صادرکنندگان سبزی و میوه تازه در ننگرهار گفته است: «پاکستان با استفاده از موقع، هنگام تولید میوه‌جات و سبزیجات محصول خود را زیاد می‌سازد که تاجران ما نمی‌توانند اموال خویش را به پاکستان صادر کنند.»

در همین حال، مقام‌های محلی این ولایت همچنان گفته‌اند که تلاش دارند تا این مشکلات را از طریق گفتگو با جانب پاکستان حل کنند.

صدیق‌الله قریشی بدلون، آمر ریاست اطلاعات و فرهنگ ننگرهار گفت: «جانب پاکستان با ما وعده هم کرده‌ است که این مشکلات را از راه تفاهم حل می‌کند، اما متأسفانه باوجود وعده آنها بازهم راه بند می‌شود. امارت اسلامی کوشش می‌کند وقتی که دروازه بند می‌شود و تاجران زیان می‌بینند، به راه بدیل فکر کند.»

مسوولان محلی ننگرهار نیز از تلاش‌ها برای ایجاد سردخانه‌ها برای نگهداری سبزی و میوه تازه خبر داده و گفته‌اند که با این کار می‌توانند جلو از بین رفتن کالاهای صادراتی سریع‌ الفساد را بگیرند.

 

 

خبرهای مرتبط: 

 

 

پاکستان می‌خواهد از افغانستان میوه‌ و سبزیجات وارد کند

 

وزارت خارجه: مشکل افزایش تعرفه گمرکی از سوی پاکستان حل شد

Trending

خروج از نسخه موبایل