Connect with us

انتخابات ۹۸

نهادهای ناظر انتخابات: مسوولان کمیسیون های انتخاباتی باید محاکمه شوند

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نهادهای ناظر انتخاباتی تاکید دارند که از اثر نا همآهنگی میان کمیسیون‌های انتخاباتی نتیجه ابتدایی انتخابات مجلس نماینده گان کابل اعلام نمی شود.

نهادهای ناظر بر انتخابات دلیل اعلام نشدن نتیجه ابتدایی انتخابات مجلس نماینده‌گان کابل را نبود همآهنگی میان کمیسیون های انتخاباتی می دانند. به باور آنان مسوولان این کمیسیون‌ها باید به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شوند.

مروه امینی، سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان می گوید: ” کمیسیون تعهد ندارد به عمل کرد اش کمیسیون تعهد ندارد به گفته هایش، و اصلا ظرفیتی ندارد کمیسیون انتخابات، پس هر چه عاجل دولت و نهاد های عدلی و قضایی دست به کار شوند و این ها را به محاکم معرفی کنند تا محکمه شوند.”

با این حال، کمیسیون شکایت های انتخاباتی می گوید که کار آنها در مورد نتایج انتخابات کابل تکمیل شده است و در این مورد کمیسیون انتخابات باید پاسخ بگوید.

علی رضا روحانی، عضو کمیسیون شکایت های انتخاباتی بیان میدارد: ” کمیسیون شکایات انتخاباتی نتایج ارزیابی های خود را و تصمیم گیری های خود را با در نظر داشت اسناد و مدارک و تحلیل و ارزیابی اعلان خواهد کرد که آن در نتایج نهایی در نظر گرفته می شود.”

از سوی هم شمار از نامزدان انتخابات نیز به این باور اند که مداخله حکومت و شمار از احزاب سیاسی باعث شده تا نتیجه ابتدایی انتخابات کابل اعلام نشود.

رمضان حسین زاده، نامزد مجلس نماینده گان از کابل اظهار میدارد:”اینها در سدد ایجاد یک پارلمان فرمایشی و سفارشی هستند نه یک پارلمان انتخابی.”

این در حالیست که پس از گذشت نزدیک به سه ماه از برگزاری انتخابات مجلس نماینده‌گان، کمیسیون مستقل انتخابات نتوانسته نتایج ابتدایی این انتخابات را به گونه‌ی کامل اعلام کند.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!