Connect with us

مسابقات المپیک توکیو 2020

نخستین ورزشکار افغان از مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ حذف شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۳, ۱۴۰۰)

کمیته ملی المپیک افغانستان میگوید که مهدی یاوری، یگانه ورزشگار نشانه‌زنی کشور امروز (یک‌شنبه ۰۳اسد) در فاصله ۱۰ متر تفنگ بادی نتوانست به موفقیت برسد و از ادامه بازی‌ها در دور بعدی حذف شد.

 به گفته‌ی این کمیته یاوری از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز به وقت کابل وارد رقابت با حریفان‌اش شد و سرانجام با کسب ۶۰۱،۴ امتیاز از رقابت‌ها حذف شد.

او که به عنوان نفر هشتم این رقابت را شروع کرده بود با ۴۶ حریف روبرو شد که در بخش ۱۰ متر نتوانست امتیاز مورد نظر را کسب نماید.

در پایان این رقابت، یانگ از چین، کوزینیسکی و شانِر از آمریکا، جانی پاتریک از اسلواکیا، آگ‌کان از ترکیه‌، ماسلینیکوف از روسیه، پینی از مجارستان و شِنگ لی‌هائو چینی توانستند به جمع ۸ نفر نهایی راهی مرحله بعد شوند.

در پایان مسابقه امروز یانگ از چین با کسب ۶۳۲،۷ امتیاز توانست رکورد المپیک را جابجا کند که توسط کامپریانی از ایتالیا با ۶۳۰،۲ امتیاز در ۸ آگست ۲۰۱۶ به ثبت رسیده بود.

مسابقات المپیک توکیو 2020

کمیته المپیک خواهان توضیحات در باره برگشت اجباری ورزشکار بلاروسی شد

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۲, ۱۴۰۰)

کمیته بین‌المللی المپیک گفته که در باره برگشتاندن کریستینا سیمانوسکایا، ورزشکار بلاروسی به کشورش خواهان ارایه توضیحات شده است.

در یک بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک آمده است که گزارش رسانه‌ها در باره برگشت اجباری کریستینا سیمانوسکایا آگاه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز کریستینا سیمانوسکایا در سفارت اتریش در توکیو درخواست پناهندگی داده است.

این درحالی است که کریستینا سیمانوسکایا، ورزشکار بلاروسی، که در المپیک توکیو شرکت کرده، گفته که پس از انتقاد علنی از تیم ملی کشورش به میدان هوایی توکیو منتقل شده تا به خانه برگردد.

این ورزشکار قرار بود روز دوشنبه در رقابت‌های ۲۰۰ متر دو زنان شرکت کند.

وی افزوده که پس از شکایت علنی از بهر این که در فرصت زمانی کوتاه ناچار به شرکت در رقابت دیگری شده به او گفته شده که وسایل خود را جمع کند و به خانه برگردد.

کریستینا سیمانوسکایا اکنون از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خواسته است که مداخله کند.

وی در یک پیام ویدیویی گفته: “آنها در تلاش استند تا من را بدون تمایل خودم از کشور خارج کنند. من از کمیته بین‌المللی المپیک می‌خواهم که مداخله کند.”

وی همچنان افزود که از بازگشت به کشور اش هراس دارد.

او قبل از این گفته بود که مقام‌های بلاروسی از وی خواسته تا فورا در مسابقه دوی ۴۰۰ متری شرکت کند.

این ورزشکار به رویترز گفت که از تیم اش حذف شد زیرا “در اینستاگرام در مورد سهل‌انگاری مربیان صحبت کرده است.”

با این حال، تیم المپیک بلاروس اعلام کرد که کریستینا سیمانوسکایا به دلیل شرایط روحی و روانی از تیم آن کشور حذف شد و در دو مسابقه دوی ۲۰۰ متر یا ۴۰۰ متر آماده شرکت نخواهد کرد.

انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، برگشتاندن کریستینا سیمانوسکایا را محکوم کرده است.

بلینکن در این باره در حساب تویتر اش گفته” چنین اقدامات روحیه المپیک را نقض میکند و خلاف حقوق اساسی است که قابل تحمل نیست.”

Continue Reading

مسابقات المپیک توکیو 2020

ورزشکاران و پولیس در حال نوشیدن مشروبات در توکیو دیده شدند

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۰, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که کمیته برگزاری مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ در باره نوشیدن الکول از شماری از ورزشکاران و پولیس در اقامت‌گاه ورزشکاران در توکیو را بررسی میکند.

دراین گزارش آمده است که این ورزشکاران و پولیس برخلاف رعایت تدابیر بهداشتی از بهر شیوع ویروس کرونا در یک پارک در حال نوشیدن الکول دیده شده اند.

توشیرو موتو، رییس کمیته برگزاری مسابقات المپیک توکیو، در این باره گفت:” ما در این باره بررسی میکنیم وبر اساس یافته‌های خود اقدامات مناسب انجام میدهیم.”

وی افزوده پولیس نیز در این محل دیده شده است.

توشیرو موتو در این باره جزییات بیشتر نداده است.

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو گفته بودند که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ورزشکاران میتوانند در اتاق و به تنهایی از الکول استفاده کنند.

این درحالی است که قبل از این باشندگان جاپان از حکومت خواستند تا بازی‌های المپیک توکیو را لغوه کند، اما حکومت گفته بود که برای برگزاری این بازی‌ها تدابیر بهداشتی در نظر گرفته است.

Continue Reading

مسابقات المپیک توکیو 2020

مدیر تیم دوچرخه‌‌سواری آلمان از بهر اظهارات نژادپرستانه از المپیک توکیو اخراج شد

Published

on

(Last Updated On: اسد ۷, ۱۴۰۰)

کمیته المپیک آلمان امروز (پنج‌شنبه، ۷اسد) اعلام کرده است که پاتریک موستر، مدیر تیم دوچرخه‌سواری آلمان که همراه با این تیم در المپیک توکیو ۲۰۲۰ حضور دارد، مجبور به ترک این بازی‌ها و بازگشت به آلمان شده است.

دلیل این امر اظهارات نژادپرستانه موستر ذکر شده است.

این مقام ورزشی آلمانی روز گذشته در جریان یک مسابقه یکی از دوچرخه‌سواران تیم آلمان را ترغیب به سبقت گرفتن از دو رقیب آفریقایی خود کرده و خطاب به او چندین بار فریاد زده بود:”از شترسوارها جلو بزن!”

دو دوچرخه‌سوار رقیب اهل کشورهای اریتره و الجزایر بوده‌‌اند.

عزالدین لعقاب، رکاب‌زن الجزایری به این گفته نژادپرستانه واکنشی سخره‌آمیز نشان داده و در توییتی نوشت:”راستش در بازی‌های المپیک مسابقه شترسواری وجود ندارد، به همین خاطر هم سراغ دوچرخه‌سواری رفتم.”

پاتریک موستر اندکی بعد از اظهارات نژادپرستانه خود ابراز “تاسف عمیق” کرده و پوزش خواسته بود.

موستر از سال ۲۰۱۲ در این سمت مشغول به فعالیت است.

آلفونس هورمان، رییس کمیته المپیک آلمان، اعلام کرده است عذرخواهی موستر پذیرفته شده و هر چند صادقانه بوده، اما با این حال او “بر خلاف ارزش‌های المپیک عمل کرده است”.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!