Connect with us

رویداد های اخیر

میک: ریاست لوجستیک وزارت داخله کمترین پیشرفت در مبارزه با فساد داشته است

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بر اساس گزارش تازه کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری یا «میک» ریاست لوجستیک وزارت امور داخله کمترین پیشرفت را در مبارزه با فساد داشته است.

این نهاد میگوید که وزارت داخله از جمله ی سفارش های  پیشنهاد شده هیچ سفارشی را در بخش لوجستیک عملی نکرده است.

این در حالی است که شش ماه پیش این نهاد در گزارشی بخش های تدارکات، لوجستیک و مدیریت منابع بشری وزارت امور داخله را در برابر فساد آسیب پذیر ارزیابی کرده بود، اکنون این نهاد میگوید که از جمله سفارش‌های پیشنهاد شده از سوی آنان، تنها سه سفارش به صورت کامل تطبیق شده، ۲۸ سفارش در حال تطبیق است و ۵ سفارش دیگر نیز به دلیل تغییر در ساختار داخلی این وزارت عملی نشده است.

باری سلام کمیشنر کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد میگوید: “بیست سفارش دیگر که عمدتا بخش لوجستیک را در بر میگیرد و خیلی یک بخش مهم و حیاتی هم است؛ متاسفانه تطبیق نشده اند و یا گزارشی که حکایت از تطبیق سفارشات ما کند برای ما از سوی وزارت داخله پیشکش نشده است.”

در همین حال نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله از عملکرد این کمیته در روند مبارزه با فساد اداری استقبال می کند، “وزارت امور داخله از اعلامیه تعقیبی میک استقبال می کند.

آقای رحیمی می‌افزاید که به زودی از پیشرفت ها در این زمینه، به شهروندان کشور گزارش خواهند داد.

مبارزه با فساد اداری جدی ترین مشکل فرا راه حکومت افغانستان است که گاه گاهی نهادهای بین المللی کمک های خود را مشروط به مبارزه جدی با این پدیده کرده اند.

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!