Connect with us

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: قطر در سیاست خارجی ما جایگاه مهم دارد

از سویی هم، مردف القاشوطی، مستشار سفارت قطر در کابل گفته است که تلاش می‌کند تا پروازهای مستقیم میان کابل – دوحه آغاز گردد.

منتشر شده

در

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با مستشار سفارت قطر در کابل گفته است که این کشور در سیاست خارجی امارت اسلامی جایگاه مهم دارد و کابل علاقمند همکاری دوجانبه با دوحه در بخش های اقتصادی، سیاسی، تعلیمی، صنعت و سرمایه گذاری می‌باشد.

طبق خبرنامه دفتر معاونیت سیاسی ریاست الوزرا، در این دیدار مولوی عبدالکبیر همچنان قطر را کشور دوست خطاب نموده و افزوده است نشستی که قرار است به همکاری مقامات قطری در مورد افغانستان در دوحه برگزار گردد، قابل قدر است.

از سویی هم، مردف القاشوطی، مستشار سفارت قطر در کابل گفته است که تلاش می‌کند تا پروازهای مستقیم میان کابل – دوحه آغاز گردد.

او همچنان تأکید کرده است که قطر به ارائه کمک‌های بشری برای افغان‌ها ادامه می‌دهد و می‌خواهد که در بخش های مختلف، همکاری خود را با امارت اسلامی گسترش دهد.

در این دیدار معاون سیاسی رئیس الوزرا همچنان از موقف و سیاست قطر در رابطه به موضوع فلسطین قدردانی کرده و با اشاره به مسوولیت جهان اسلام، گفته که امارت اسلامی خواستار دولت مستقل فلسطین می‌باشد.

رویداد های اخیر

کار ساخت بزرگترین ترمینال در ولایت هرات آغاز شد

Published

on

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که کار ساخت بزرگترین ترمینال کشور در ولایت هرات آغاز شده است. این ترمینال به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دالر امریکایی از سوی سکتور خصوصی و حکومت ساخته می‌شود.

مقام‌های محلی هرات در مراسم افتتاح کار این ترمینال، از تاجران و سرمایه‌گذاران خواسته‌اند که برای رشد اقتصادی و فراهم‌شدن فرصت‌های کاری در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

این ترمینال در یک مجموعه‌ کلان ساخته می‌شود که تمام بخش‌های مورد نیاز را خواهد داشت.

این ترمینال در یک هزار جریب زمین در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی خواجه عبدالله انصاری ساخته می‌شود که چهار هزار تن نیز مشغول کار خواهند شد.

حمیدالله آخندزده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفته است: «این پروژه ملی در نزدیک به یک جریب زمین امارتی ساخته می‌شود. در این پروژه حدود ۱.۸ میلیارد افغانی سرمایه‌گذاری شده است.»

هزینه ساخت این ترمینال مسافربری ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دالر امریکایی است که ۷۰ درصد آن از سوی سکتور خصوصی و ۳۰ درصد دیگر آن از سوی امارت اسلامی پرداخت می‌شود.

حبیب‌الله صمدی، مسوول پروژه در این مورد گفت: «این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار سرنوشت‌ساز برای ولایت هرات خاصاً زون غرب است.»

از سویی هم، نور احمد اسلام جار، والی هرات در این مراسم از فراهم‌بودن فرصت سرمایه‌گذاری در این ولایت اطمینان داد و از سرمایه‌گذاران و تاجران می‌خواهد که برای بهبود اوضاع اقتصادی و فراهم شدن فرصت‌های کاری در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

ترمینال مسافربری هرات اکنون در شمال شهر واقع است که رفت‌وآمد موترهای کلان مسافربری از جاده‌های مرکزی شهر هرات، همواره باعث بی‌نظمی و حوادث ترافیکی شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی کشته شدن ۱۴ غیر نظامی را در ساحه‌ای بین دایکندی و غور تایید کرد

ذبیح الله مجاهد در صفحه ایکس خود امروز (جمعه) نوشت که شش تن دیگر در این حمله زخم برداشته اند.

Published

on

سخنگوی امارت اسلامی تایید کرده است که ۱۴ غیر نظامی در یک حمله در ساحه‌ای بین ولایت‌های دایکندی و غور کشته شده اند.

ذبیح الله مجاهد در صفحه ایکس خود امروز (جمعه) نوشت که شش تن دیگر در این حمله زخم برداشته اند.

آقای مجاهد این حمله را «وحشیانه» خوانده و آن را به شدت محکوم کرده است.

او گفته است که امارت اسلامی به گونه جدی تلاش می‌کند تا عاملان این رویداد را پیدا و آنان را به پای اجرای عدالت بکشاند.

داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

حقانی: در دعوت به راه حق، به جای زور از علم کار بگیریم

آقای حقانی همچنان بر حفاظت از بیت المال تاکید کرد.

Published

on

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله تاکید کرده است که باید پیش از هرگونه فیصله، تحقیق صورت گیرد و در دعوت به راه حق، به جای زور از علم کار گرفته شود.

آقای حقانی این مطلب را در سمینار ظرفیت سازی مسوولان در ولایت کنر بیان کرده است.

او گفت: « مناصب و مسوولیت ها موقتی است اما اعتماد مردم امانت بزرگی است که حفظ آن ضروری می‌باشد. شفافیت و پاکی در دوران حکومت و خدمت، پایه های ما است و باید خود را از شهرت، مادیت و مقام حفظ کنیم و معنویت را بالا نگه داریم تا نصرت الله از دست نرود.»

آقای حقانی همچنان بر وحدت و اتحاد تاکید کرد و گفت: «دشمنان از وحدت ما هراس دارند بنابراین باید از بدگمانی پرهیز کنیم. همیشه پس از تحقیق فیصله کنید و به جای زور، با دانش فکری و ذهنی مردم را به سوی حق دعوت کنید.»

آقای حقانی همچنان بر حفاظت از بیت المال تاکید کرد.

او گفت: «از مصارف اضافی و اسراف بپرهیزید، مراقب تجهیزات و موترهای دولتی باشید و از استفاده غیرمسوولانه از تجهیزات بیت المال خودداری کنید.»

در همین حال، سرپرست وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر گفت که امارت اسلامی یک نظام اسلامی خاص است که در آن عزت علما، طلبا و اشخاص دین دوست محفوظ است.

محمد خالد حنفی همچنان بر حفظ وحدت و رفتار نیک با مردم تاکید کرد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!