Connect with us

رویداد های اخیر

منابع: طالبان بر امارت اسلامی تاکید دارد

منتشر شده

در

(Last Updated On: دلو ۲, ۱۳۹۹)

منابع در قطر می گویند که طالبان بیشتر روی یک نظام خالص اسلامی تاکید دارند و گفته اند که نظام کنونی قابل اصلاح نیست.

به گفته ی این منابع، بی علاقگی طالبان به بحث روی اجندا گفتگوهای صلح در دوحه، روند گفتگوها را بسیار کند کرده است.

برخی منابع گفته اند که طالبان پس از آغاز دور دوم گفتگوهای صلح میان افغانها، علاقه ای به بحث روی اجندا ندارند و بیشتر روی مسایلی زیر متمرکز است:

طالبان روی رهایی زندانیان و بیرون کردن نام‌های‌شان از فهرست سیاه تاکید دارند، اما امریکایی‌ها این خواست‌ها را رد کرده اند و دولت افغانستان نیز از امریکا خواسته که تقاضای طالبان را نپذیرد.

طالبان روی یک نظام اسلامی خالص تاکید دارند و می گویند نظام موجود قابل اصلاح نیست.

ظاهرا طالبان منتظر اند که امریکایی‌ها پس از مراسم تحلیف جوبایدن‌ حرف روشن برایشان بگویند.

دیدگاه طالبان در مورد کشته شدن غیر نظامیان به شمول بانوان قاضی این بوده که این افراد حامی یک حکومت مزدور اند و باید کشته شوند و کشته شدن آنان قابل جلوگیری نیست.

با این حال امرالله صالح معاون نخست رییس جمهوری گفته است که اگر طالبان به کشتار مردم بی گناه، اعضای جامعه مدنی، و بمب گذاری های کورکورانه ادامه دهند، در آن صورت رهایی زندانیان این گروه نه، بلکه زندگی آنان شامل اجندا خواهد شد.

سید باقر کاظمی عضو دفتر مطبوعاتی دفتر معاونیت نخست ریاست جمهوری گفته است: “”اگر آنها یعنی طالبان به کشتار مردم بی‌گناه، اعضای جامعه مدنی و بمب گذاری های کورکوانه ادامه دهند، در آنصورت رهایی زندانی ها نه بلکه زندگی آنها شامل اجندا خواهد گردید. دولت نماینده احساسات مردم است و مردم از ما هر لحظه قاطعیت و وضاحت بیشتر میخواهند.”

گفته شده است که پس از نشست اخیر میان دو طرف، هیات دولت تقاضای ملاقات مجدد کرد، اما طالبان علاقمند نیست و همچنان فضای جلسه میان هیات طالبان و زلمی خلیلزاد نیز بسیار متشنج بوده است.

رویداد های اخیر

دیدار نمایندگان اتحادیه افغان‌ها مقیم کشورهای اروپایی با سرپرست وزیران دفاع و معادن

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی در دیدار با شماری از افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی گفته است که امنیت کنونی در کشور فرصتی را برای سهیم شدن همه در پیشرفت افغانستان فراهم کرده است. محمد یعقوب مجاهد افزوده که وجود مشکلات در برخی از مسایل نیز از میان برداشته خواهد شد.

همزمان با این شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم نیز از افغان‌های مقیم خارج از کشور خواسته تا به افغانستان بازگردند و در پیشرفت کشور سهیم باشند.

ادامه‌ی دیدار های نمایندگان اتحادیه افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی با مقام‌های امارت اسلامی در کابل. این هیأت این بار با سرپرست وزیران دفاع و معادن و پترولیم دیدار کرده اند.

سرپرست وزارت دفاع در دیدار با نمایندگان اتحادیه افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی گفته است که باید از امنیت کنونی در کشور استفاده و در پیشرفت افغانستان سهم گرفته شود.

محمد یعقوب مجاهد در این دیدار، افغانستان را خانه‌ی مشترک تمامی افغان‌ها خوانده و افزوده است که مشکلات موجود در کشور به‌زودی حل خواهد شد.

در بخشی از خبرنامه‌ی وزارت دفاع ملی آمده است که: «مشکلات که در برخی مسایل وجود دارد به زودی حل خواهد شد؛ اما هیچ چیز فراتر از امنیت نبود که امروز به نصرت اللهی و با فداکاری‌های مردم مان در این سرزمین نازل شده است شکرانه آن را به‌جا آوریم و به استفاده از این فرصت برای رفاه و پیشرفت وطن خویش سهیم شویم.»

بر بنیاد خبرنامه؛ شماری از شهرواندان کشور که پس از حاکمیت دوباره امارت سلامی برای نُخستین بار به افغانستان آمده‌اند، از اوضاع کنونی کشور ابراز رضایت‌مندی کردند.

همزمان با این، نمایندگان اتحادیه افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی با سرپرست وزارت معادن و پترولیم نیز دیدار کرده اند. در این دیدار مقام‌های افغان مقیم اروپا از شهاب‌الدین دلاور خواسته اند تا به افغان‌های که مایل به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند، تسهیلات را فراهم سازند. وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که آقای دلاور نیز از افغان‌های مقیم خارج از کشور خواسته که به افغانستان بازگردند و در رشد و ترقی کشور سهیم باشند.

این هئیت پیشتر در دیدار با شماری دیگری از مقام‌های امارت اسلامی از جمله معاون سیاسی رئیس‌الوزرا و سرپرست وزارت امورخارجه بر تقویت نظام و فراهم شدن زمینه‌ی کار و آموزش به دختران و زنان افغان تأکید کرده بودند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

متقی: تحولات اخیر در منطقه ایجاب می‌کند که افغانستان و چین با هماهنگی کامل به همکاری خود ادامه دهند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت امور خارجه گفته است که رویدادها و تحولات اخیر در منطقه ایجاب می‌کند که افغانستان و چین با هماهنگی کامل به همکاری‌های خود ادامه دهند تا بتوانند به خوبی از منافع مشترک خود محافظت کنند.

امیر خان متقی این مطلب را در دیدار با ژاو شینگ، سفیر چین در کابل بیان کرده است.

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای امروز (سه شنبه، ۴ ثور) گفت که در این دیدار، دو طرف در مورد همکاری‌های دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و چین و تحولات اخیر در منطقه گفتگو کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه از توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور ابراز خرسندی کرده و گفت که امارت اسلامی فرصت‌های خوبی را در زمینه تجارت و سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

آقای متقی خاطر نشان کرد که افزایش صادرات جلغوزه به چین و پیشرفت‌ در پروژه‌های مس عینک و دهلیز واخان نمونه بارز این سیاست امارت اسلامی است.

طبق خبرنامه وزارت امور خارجه، سفیر چین تحولات در عرصه‌های مختلف با افغانستان را مثبت دانسته و افزود که تلاش دارد تاجران و سرمایه گذاران چینی را تشویق کند تا نقش خود را برای همکاری اقتصادی درازمدت با افغانستان ایفا کنند.

او همچنان گفت که کشورش چگونگی همکاری دوجانبه و امکانات در مورد موضوع دهلیز واخان را بررسی می‌کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

راشد خان سفیر تجارتی افغان بیسیم شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)
شرکت مخابراتی افغان بیسیم اعلام کرده که راشد خان، ستاره کریکت کشور به‌حیث سفیر تجارتی این شرکت تعیین شده است.

این شرکت در بیانیه‌ای در صفحه فیس بوک خود گفته است که راشد خان «یک شخصیت جوان و برجسته کشور است که در زمینه کریکت و زندگی اجتماعی خویش خیلی عالی درخشیده است.»

راشد خان نیز در صفحه فیس بوک خود در باره تعیین اش به‌حیث سفیر تجارتی افغان بیسیم ابراز خرسندی کرده است.

او از افغان بیسیم به‌حیث یک شرکت عالی یاد کرده و گفته است که افغان بیسیم یک شرکت پیشتاز در عرصه مخابرات است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!