Connect with us

انتخابات ۹۸

ملیحه حسن در وضعیت بد صحی در زندان به سر می‌برد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ملیحه حسن، یک تن از کمیشنران پیشین کمیسیون مستقل انتخابات، در وضیعت بد صحی در زندان به سر می‌برد.

بسته‌گان بانو حسن، می‌گویند که اگر وی، به بیمارستان انتقال داده نشود، احتمال جان باختن خانم حسن وجود دارد و مسئولیت آن به دوش حکومت خواهد بود.

بستگان بانو، حسن می افزایند که وی در وضعیت بدی در زندان به سر می‌برد و خواست آنان برای انتقال به بیمارستان تاکنون پذیرفته نشده است.

محمد یاسر حسن، برادرزاده، بانو حسن ابراز میدارد: “ما وضعیت را از نزدیک مشاهده کرده ایم و بیماری سخت دارد و بربنیاد قانون ما خواستار درمان وی شدیم اما تاکنون به این خواست ما که قانونی است رسیده‌گی نشده و احتمال تلف شدن آن وجود دارد و مسئولیت آن به دوش حکومت است.”

درهمین حال شماری از نماینده‌گان مجلس که چگونه‌گی وضعیت این کمیشنر را در زندان بررسی کرده اند، می‌گویند که نهادهای عدلی و قضایی با وی برخورد سیاسی کرده اند.

این نماینده گان که از چگونه گی وضعیت این بانو دیدار کرده اند، تأکید می‌کنند که شماری از کمیشنران انتخاباتی، قربانی دسیسه‌های سیاسی شده اند و نهادهای قضایی و پولیس در این باره بی اعتناء هستند.

نیلوفر ابراهیمی، یک عضو مجلس نماینده‌گان، می‌گوید: “متاسف استیم که تصمیم سیاسی گرفته شده و شناختی که از ملیحه حسن و حمیرا حقمل دارم استادان دانشگاه بودند و دروضعیت رقت بار به سرمیبرند و مکان زندان بسیار وضعیت بد داشت و کاملآ سیاسی است و متهم تکلیف شکر و غدهء تایرایت دارند و به حال وزارت داخله متاسف استم و دربدترین اتاق ها زنده گی می کنند.”

درهمین حال دیده‌بان انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان، خواهان رسیده‌گی به وضعیت این کمیشنر پیشین کمیسیون مستقل انتخابات است.

محمد یوسف رشید، رئیس این نهاد، اظهار میدارد:”ملیحه حسن از کمیشنران هم‌کار با نهادهای ناظر بود و در تلاش شفافیت انتخابات بود، اما خواست ما این است که برای بهبود وضعیت وی هم‌کاری صورت گیرد.”

با این همه، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که تمامی سهولت‌ها در زندان‌ها فراهم شده و در صورت لزوم بیماران به بیمارستان پولیس انتقال داده خواهند شد.

گزاشگر: رفیع صدیقی

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!