رویداد های اخیر

مقام ایرانی: اسرائیل ‌در تلاش تفرقه‌افگنی بین مردم افغانستان و ایران است؛ مردم مراقب باشند

Published

on

(Last Updated On: )

یک مقام ایرانی می‌گوید که راه اندازی عملیات روانی علیه اتباع افغانستان در ایران کار دشمنان است. داوود معصومی، معاون سازمان ملی مهاجرت ایران، اسرائیل را متهم کرده که درپی تفرقه‌افگنی بین مردم افغانستان و ایران است و مردم باید مراقب باشند.

آقای معصومی در همایش «از خودباوری تا توانمندی افغان‌ها» که در شهر کرَج ایران برگزار شده بود از مردم خواست که بیشتر مراقب دسیسه‌ها باشند تا آب به آسیاب دشمن نریزند.

معصومی گفته است: «اتاق فکر دشمنان به ویژه اسرائیل ‌در تلاش برای تفرقه‌افگنی بین مردم ایران و افغانستان هستند. امروز باید همه ما مراقب باشیم تا فریب دسیسه‌های دشمن را نخوریم و آب به آسیاب دشمن نریزیم چرا که دشمن به دنبال تفرقه‌افگنی و ایجاد دو دستگی در کشور است تا بتواند به مقاصد شوم خود برسد. لذا مردم باید مراقب ترفند و دسیسه‌های دشمنان در این زمینه باشند.»

در همین حال، سازمان ثبت اسناد و املاک ایران از افزایش سرمایه‌گذاری افغان‌ها در آن کشور خبر داده است. صفدر کشاورز، سخنگوی این اداره به رسانه‌های ایرانی گفته که بیشتر از ۵۰ درصد شرکت‌های خارجی در ایران متعلق به افغان‌ها است که به هدف خرید و تصاحب ملک به ثبت رسیده‌اند.

آقای کشاورز گفته است: «از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶ هزار ۴۰۹ شرکت خارجی تأسیس شده که در حال حاضر ۵ هزار و ۹۸۷ شرکت فعال هستند. طبق آمار؛ ۵۰ درصد شرکت‌های به ثبت رسیده برای اتباع کشور افعانستان، ۲۵ درصد برای اتباع عراق و ۲۵ درصد باقی مانده متعلق به اتباع کویت، پاکستان، چین، عربستان، بحرین، هند و ترکیه است.»

از سویی هم، سید مسعود، کارشناس اقتصادی تصریح نموده است: «سرمایه‌دار در جای می‌رود که مسوولیت سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد و در پهلوی آن، امکانات سرمایه‌گذاری، منفعت زیادتر و بهره هم کمی بلندتر باشد و مهمتر از آن اینکه در آنجا باید امکانات زندگی و آسایش برای خانواده سرمایه‌دار وجود داشته باشد در غیر آن، سرمایه جای دیگر می‌رود.»

به نظر می‌رسد مقام‌های ایرانی در باره مهاجران افغان دیدگاه‌های متفاوت دارند زیرا همین چند روز پیش معاون والی تهران با اشاره به حضور مهاجران افغان در ایران گفت که اطراف خانه‌های شان ماین‌گذاری اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی شده است. از این رو، در برابر مهاجران باید بجنگند.

Trending

خروج از نسخه موبایل