Connect with us

رویداد های اخیر

مقام آلمانی: مهاجرانی که برای گذراندن رخصتی به کشور شان می‌روند، حق اقامت را از دست می‌دهند

منتشر شده

در

یواخیم استمپ، نماینده ویژه آلمان برای توافقنامه‌های مهاجرت، به پناهندگان مقیم آلمان هشدار داده است که از سفر به کشور خود برای گذراندن رخصتی خودداری کنند زیرا این کار حق اقامت آنان را در آلمان به خطر می‌اندازد.

استمپ به روزنامه آلمانی بیلد گفت: «آلمان باید به روی جهان باز بماند، اما احمق نباشد. مقامات باید اطمینان حاصل کنند که افرادی که برای حمایت در اینجا درخواست داده اند اما پس از آن، برای گذراندن رخصتی به کشور خود می‌روند، بلافاصله حالت محافظت شده خود را از دست داده و دیگر نمی‌توانند در آلمان بمانند.»

اندی گروت، سناتور هامبورگ، نیز به خبرگزاری دی‌پی‌ای گفته است که پناهندگانی که به کشوری سفر می‌کنند که در آن ادعا می‌کنند قربانی آزار و شکنجه شده‌اند، وضعیت شان را زیر سوال می‌برند.

در همین حال، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان خاطرنشان کرده که مهاجران می‌توانند تنها در موارد خاص چون مریضی جدی یا مرگ اقارب نزدیک به کشور شان سفر کنند.

رویداد های اخیر

نشستی به حمایت از پروژه تاپی در کابل برگزار شد

Published

on

وزارت سرحدات، اقوام و قبایل نشستی را در کابل به حمایت از افتتاح پروژه تاپی امروز (چهارشنبه) برگزار کرد. سرپرست این وزارت در این نشست گفته است، افتتاح کار تاپی یک دستاورد بزرگ برای کشور است که نقش آن در شکوفایی اقتصادی افغانستان و منطقه مهم خواهد بود.

نورالله نوری، سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در این نشست افزود که امارت اسلامی طی سه سال گذشته برای پیشترفت اقتصاد افغانستان تلاش‌های زیادی کرده که امروز نتایج مثبت آن را مردم می‌بینند.

در همین حال، برخی از اشتراک کنندگان دیگر نیز گفته‌اند که تاپی می‌تواند زمینه کار را برای بسیاری‌ها فراهم کند و همچنان بر کاهش فقر تاثیرات خود را در درازمدت میداشته باشد.

احمدشاه، یک بزرگ قومی گفت: «این پروژه بزرگ اعتماد میان کشورها را تقویت می‌بخشد و در بهبود امنیت منطقه نیز نقش بسزای ایفا می‌کند زیرا منافع اقتصادی مشترک ایجاد می‌شود و طبیعتاً کشورها سعی می‌کنند تا این پروژه به موفقیت به ثمر برسد.»

نعمت‌الله علی‌زاده، عالم دین نیز بیان کرد: «امیدوارم وضعیت اقتصادی افغانستان و ملت افغانستان روز به روز خوبتر شود و ما شاهد یک افغانستان سعادتمند با عزت و پیروز باشیم.»

پروژه تاپی یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی برای افغانستان و کشورهای منطقه است که از طریق آن سالانه ۳۳ میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌یابد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت معارف گزارش سالانه خود را ارائه کرد

Published

on

وزارت معارف می‌گوید که با وجود بسته‌ماندن مکاتب به روی دختران، در یک سال گذشته یک میلیون و ۴۴۵ هزار متعلم جدید را جذب کرده‌اند.

در ادامه برنامه تشریح دستاورد‌های یک ساله این بار مسوولان وزارت معارف آمده‌اند تا از کارکرد های شان گزارش دهند.

شهروندان کشور انتظار داشتند که این وزارت در ظرف سه سال طرحی را در مورد بازگشایی مکاتب دختران بالاتر از صنف ششم ترتیب و نهایی کرده باشند، اما حرف شان همان سخن سه سال پیش است و آن این‌که مکاتب تا امر ثانی مسدود است.

در حال حاضر بیش ده میلیون متعلم در مکاتب کشور سرگرم آموزش هستند.

به گفته مسوولان، به تعداد ۳۱۶ باب مکتب جدید تأسیس شده، بیش از ۱۶ میلیون جلد کتاب چاپ و به ولایت‌ها انتقال شده است.

همچنان در یک سال گذشته در حدود ۳۰۳ هزار قطعه شهادتنامه فراغت صنف دوازدهم توزیع شده استو

آنان افزوده‌اند که در سال گذشته بیش از ۵۴ هزار معلم جذب شده و برای سال آینده یک میلیون متعلم جدید جذب و نیز ۱۵۰ باب مکتب جدید تأسیس خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

تاپی و سایر پروژه‌های بزرگ انکشافی با حضور مقام‌های امارت اسلامی و رهبر ملی ترکمنستان افتتاح شد

پروژه منطقوی خط لوله تاپی که گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌دهد، ۱۸۲۱ کیلومترطول دارد و ظرفیت انتقال سالانه آن ۳۳ میلیارد متر مکعب میباشد و عواید سالانه افغانستان از مدرک ترانزیت آن ۴۰۰ میلیون دالر خواهد بود.

Published

on

تاپی و سایر پروژه‌های بزرگ انکشافی (نفت و گاز، انرژی و ترانسپورت) امروز (چهارشنبه، ۲۱سنبله) با حضور مقام‌های امارت اسلامی و رهبر ملی ترکمنستان رسماً افتتاح شد.

در مراسمی که به این مناسبت در منطقه ماری (اسلیم چشمه) ترکمنستان برگزار شد و رئیس جمهور ترکمنستان از طریق ویدیوکنفرانس وصل بود، به مسوولان تخنیکی برای آغاز کار تاپی و سایر پروژه‌های انکشافی (نفت و گاز، انرژی و ترانسپورت) میان افغانستان و ترکمنستان هدایت داده شد و پروژه‌های یاد رسماً افتتاح شد.

ملا محمد حسن آخند، رئیس‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان طی سخنرانی خویش به ملت‌های افغانستان و ترکمنستان، رهبر ملی و رئیس جمهور ترکمنستان، مسوولان و تمام اشتراک کنندگان مراسم، این روز تاریخی را تبریک گفت.

رئیس‌الوزرا گفت: «امروز روزی است که پس از سال‌ها انتظار آنرا داشتیم و بعد از سپری نمودن مشکلات و سختی‌ها زمینه افتتاح این پروژه‌های بزرگ تحقق یافت.»

ملا حسن با اشاره به افتتاح این پروژه‌های مهم، گفت که افتتاح این پروژه‌ها نمایانگر نیت نیک و سیاست عاقلانه رهبر ملی ترکمنستان و سایر مسوولان ترکمنستان می‌باشد. به گفته وی، این پروژه‌ها دوستی میان افغانستان و ترکمنستان را بیشتر می‌سازد و به ملت‌های دو کشور منفعت‌های فراوان خواهند رساند.

رئیس الوزرا به مقامات مربوطه هدایت داد که با امانتداری، اخلاص و تقبل خستگی‌ها، برای تکمیل نمودن پروژه‌های یادشده تلاش کنند.

در این مراسم سردار بردی محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان که از طریق ویدیو کنفرانس وصل بود، گفت : «امروز ما شاهد تهداب گذاری چندین پروژه بزرگ از جمله پروژه‌های تاپی و تاپ هستیم.»

وی افزود: «روابط دوستانه، برادرانه و حسن همجواری میان دو کشور در حال توسعه است و اجرای این پروژه‌های مهم نه تنها برای منافع ترکمنستان و افغانستان، بلکه برای منفعت منطقه اهمیت بسزا دارد.»

همچنان در این مراسم رهبر ملی ترکمنستان طی سخنانی گفت: «امروز یک روز تاریخی برای دو کشور است و صفحه جدید در روابط دو کشور باز می‌شود.»

وی افزود که روابط افغانستان و ترکمنستان تاریخی است، احترام متقابل، برابری، برادری و حسن همجواری میان دو کشور نمونه برجسته می‌باشد و در آینده این روابط بیشتر از پیش گسترش خواهد یافت.

بردی محمدوف گفت که همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های ترانسپورت، مخابرات، انرژی برق و سایر عرصه‌ها، برای افغانستان منفعت بار بوده و نمونه دوستی حقیقی و گشایش صفحه جدید بین دو کشور است.

او افزود: «بخش مهم سیاست ما این است که به همکاری‌های خویش با مردم افغانستان در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و دیپلوماتیک ادامه می‌دهیم.»

وی تصریح کرد که پروژه‌های یادشده در توسعه اقتصادی، رشد صنعت و حیات اجتماعی افغانستان تاثیر مثبت خواهد داشت و برای دوازده هزار افغان زمینه کار فراهم خواهد شد.

هر سال این پروژه‌ها برای افغانستان در حدود یک میلیارد دالر عواید خواهد داشت، با استفاده از مسیرهای ایجاد شده محصولات ما به کشورهای اروپایی انتقال می‌یابد و در اتصال آسیای مرکزی و جنوبی نقش مهم را ایفا می‌نمایند.

پروژه منطقوی خط لوله تاپی که گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌دهد، ۱۸۲۱ کیلومترطول دارد و ظرفیت انتقال سالانه آن ۳۳ میلیارد متر مکعب میباشد و عواید سالانه افغانستان از مدرک ترانزیت آن ۴۰۰ میلیون دالر خواهد بود.

همچنان پروژه توسعه بندر تورغندی که شامل دو مرحله ساخت خط آهن از هرات تا صنوبر به طول ۲۲ کیلومتر و ساخت هنگرها، تاسیسات و خط آهن فرعی در مسیر متذکره بخاطر بارگیری می‌باشد که به هزینه در حدود ۴۰ میلیون دالر عملی می‌گردد.

به همین ترتیب سب استیشن نورالجهاد به هزینه (۳۵۳۹۲۹۵ ) دالر به حمایت مالی شرکت برشنا ایجاد گردید که برق ولایت هرات را اطمینان بخش خواهد کرد و با افزایش ولتاژ آن از ۱۱۰ به ۲۲۰ سبب کاهش ضایعات تخنیکی خواهد شد و پروژه فایبر نوری افغانستان را از طریق ترکمنستان به اروپا وصل خواهد کرد و برعکس ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و سایر کشورهای همسایه وصل می‌نماید.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!