Connect with us

رویداد های اخیر

مقام‌ها: تا سال دیگر بیش از پنج میلیون شناسنامه‌ برقی توزیع میشود

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۲۲, ۱۳۹۹)

مجلس سنا امروز(یکشنبه ۲۱ جدی) رییس اداره احصائیه و معلومات و رییس توزیع شناسنامه‌های برقی را به علت وجود چالش‌ها در روند دریافت شناسنامه‌ها برای پاسخگویی به این مجلس فرا خواند.

 شماری از اعضای مجلس سنا می‌گویند که روند توزیع شناسنامه‌های برقی به کندی به پیش می رود و مردم را با چالش‌های زیادی  مواجه کرده است.

عبدالوهاب عرفان، رییس کمیسیون اقتصاد ملی مجلس سنا، در این باره گفت:”مراکز توزیع شناسنامه های برقی برای متقاضیان بسیار اندک است و تنها برای شهر پنج میلیونی کابل پنج مرکز بسنده نیست و نیز روند توزیع این شناسنامه‌ها بطی به پیش میرود و مردم را با مشکلات مواجه کرده است.”

درهمین حال معاون نخست مجلس سنا می‌گوید که اگر شناسنامه‌های برقی به تمامی اتباع کشور توزیع گردد، روند انتخابات‌های کشور با این شناسنامه ها به گونهء شفاف برگزار خواهد شد.

محمد علم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا، در این مورد گفت:”اگر به تمامی مردم شناسنامه‌های برقی توزیع شود ما میتوانیم با این کار انتخابات‌های آینده را با شناسنامه‌های برقی انجام دهیم و انتخابات ها به گونه شفاف برگزار خواهد شد، چون از استعمال تذکره های جعلی جلوگیری می شود.”

درهمین حال اداره ملی احصائیه و معلومات می‌گوید که ظرفیت‌ها برای توزیع شناسنامه های برقی افزایش یافته و تا یک سال دیگر برای پیش از پنج میلیون افغان این شناسنامه‌ها توزیع خواهد شد.

جاوید رسولی، رییس عمومی اداره احصائیه و معلومات، در باره میگوید:”ما هدف چند میلیونی را تعیین کرده ایم و تا یک سال به بیش از پنج میلیون تن تذکره برقی توزیع می‌شود و ظرفیت‌ها برای توزیع تذکره‌ها افزایش یافته و مراکز توزیع را در ۳۴ ولایت ایجاد کرده ایم تا مردم بتوانند از تذکره‌های برقی مستفید شوند.”

بااین حال اداره احصائیه و معلومات تاکید می ورزد که روند توزیع شناسنامه‌های برقی برای پناهجویان افغان آغاز شده و تنها در ایران شش مرکز توزیع شناسنامه‌ها برای افغان‌های مقیم در آن کشور ایجاد شده  و این روند در پاکستان نیز عملی می گردد.

رویداد های اخیر

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در ارتباط به اتصال شمال آسیا به جنوب آسیا و کاهش هزینه‌های ترانزیتی و ترانسپورتی در قلمرو سه کشور در کابل برگزار شد. در این نشست در مورد ایجاد کمیته مشترک تخنیکی برای تداوم گفتگوها نیز توافق صورت گرفت.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که نشست سه‌جانبه به رهبری نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت، چاکی‌اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان برگزار شده است.

براساس خبرنامه، این نشست در ادامه نشست‌های دوجانبه که میان سه کشور دایر شده بود، برگزار گردیده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

محمد یعقوب مجاهد: در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فزیکی ندارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش به شکل فزیکی وجود ندارد و امارت اسلامی هم به کسی اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور تهدیدی به کشورهای منطقه ایجاد شود.

محمد یعقوب مجاهد این مطلب را روز پنجشنبه (۶ ثور) در دیدار با هیاتی از مالیزیا در کابل بیان کرده است.

طبق خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار آقای مجاهد از برخورد نیک‌ مردم و حکومت مالیزیا با مهاجرین افغان در آن کشور و روابط دیرینه آن با افغانستان یادآوری کرده گفت: مالیزیا یک کشور قدرتمند و بزرگ‌ اسلامی است، امیدوارم این رفت و آمدها تقویت گردد.

وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن امارت اسلامی گلیم اشغال برچیده شد و جنگ به طور کامل در این کشور ختم و امنیت سرتاسری برقرار گردید.

بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار هیات مالیزیا افغانستان را یک کشور دوست دانسته و ضمن تاکید بر همکاری‌های همه جانبه، اطمینان دادند آنچه که در افغانستان از نزدیک مشاهده نمودند، با مقام‌های کشور شان شریک خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا ۱۷ میلیون یورو را برای حمایت از افغان‌های عودت کننده به کشور اختصاص داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

اتحادیه اروپا توافقنامه‌ای به ارزش ۱۷ میلیون یورو با سازمان بین المللی مهاجرت به‌منظور بهبود دسترسی به خدمات اولیه، افزایش فرصت‌های اقتصادی، و حمایت از افغان‌های بازگشت کننده و جوامع میزبان آنان در افغانستان امضا کرده است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که این برنامه مخصوصاً بر نیازهای زنان و دختران متمرکز است.

در این بیانیه خاطر نشان شده است که از جنوری ۲۰۲۳ تا اپریل ۲۰۲۴، بیش از ۱.۵ میلیون افغان از پاکستان و ایران به کشور شان بازگشته اند.

پیتریس اوستوبز، یک مقام اتحادیه اروپا در جریان مراسم امضای توافقنامه در هرات گفت: «من از سختی‌هایی که عودت کنندگان هنگام اخراج به افغانستان با آن روبه‌رو هستند، متاثر شده ام. در کشوری که از فقر و تغییر اقلیم رنج می‌برد، و در شهری که به تازگی شاهد زلزله های ویرانگر بوده است، این واقعاً یک بحران در بحران است.»

رافایلا یودیچه، شارژدافیر اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت که جوامعی که میزبان عودت کنندگان اند باید حمایت شوند.

وی افزود: «مشارکت با سازمان بین المللی مهاجرت دسترسی به خدمات ضروری را تضمین و ازعودت کنندگان افغان و جوامع میزبان آنان محافظت می‌کند. از آنجایی که زنان و دختران ممکن به طور خاص تحت تأثیر قرار گیرند، ما اطمینان حاصل می‌کنیم که همه اعضای جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند.»

ماریا مویتا، نماینده سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان، گفت: «همکاری مستمر سازمان بین المللی مهاجرت با اتحادیه اروپا در توانمندسازی تیم‌های ما برای رسیدگی به صدها هزار عودت‌کننده افغان و سایر جوامع آسیب‌پذیر در کشور حیاتی بوده است.»

اتحادیه اروپا خاطر نشان کرده است که کمک اخیر، بخشی از یک برنامه پنج ساله است که در سراسر افغانستان و در چهار کشور منطقه اجرا می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!