Connect with us

رویداد های اخیر

مقام‌های ارشد روسیه، چین، ایران و پاکستان درباره افغانستان گفتگو کردند

آنان همچنان تاکید کردند که برای حل و فصل مساله افغانستان، هیچ راهی جز برقراری گفتگوی متقابل محترمانه و داشتن روابط مشارکتی با مقامات فعلی افغانستان وجود ندارد.

منتشر شده

در

رویداد های اخیر

صدر اعظم پاکستان: امارت اسلامی در برابر گروه های تروریستی اقدام کند

او گفت که پاکستان خواهان عادی سازی وضعیت در افغانستان به زودترین فرصت ممکن است.

Published

on

شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک از امارت اسلامی خواسته است تا برای مهار گروه های تروریستی در افغانستان اقدامات موثر انجام دهد.

آقای شریف مدعی شد که داعش شاخه خراسان، تحریک طالبان پاکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و جنبش اسلامی ازبکستان در افغانستان حضور دارند.

او گفت که پاکستان خواهان عادی سازی وضعیت در افغانستان به زودترین فرصت ممکن است.

صدر اعظم پاکستان همچنان از امارت اسلامی خواست تا به حقوق بشر مشمول حقوق زنان و دختران احترام بگذارد و حکومت همه شمول تشکیل دهد.

این در حالیست که امارت اسلامی حضور گروه های تروریستی را در افغانستان رد کرده و همواره تاکید نموده که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشور های دیگر استفاده شود.

امارت اسلامی همچنان گفته است که حقوق زنان و دختران مطابق شریعت تامین بوده و حکومت نیز همه شمول است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت معادن درهفتمین نمایشگاه مجمع بین‌المللی انرژی روسیه اشتراک کرد

Published

on

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که هدایت‌الله بدری، سرپرست این وزارت و هیئت همراه‌اش در هفتمین نمایشگاه مجمع بین‌المللی انرژی روسیه اشتراک کرد‌ه‌اند.

به گفته همایون افغان، آقای بدری در این مجمع بین‌المللی که در شهر مسکو با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مقامات بلندپایه سکتور انرژی ۵۵ کشور جهان، تعداد زیاد از مسوولان شرکت‌های بزرگ انرژی و نفت‌وگاز حضور داشته‌اند، اشتراک کرده است.

در این مجمع، آقای بدری با نمایندگان شرکت‌های ترانس نفت، گازپروم، يورال توربین دیدار کرده و آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در نفت‌وگاز افغانستان دعوت نموده است.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم روز چهارشنبه برای اشتراک در این مجمع عازم روسیه شد.

گفتنی است که هفتمین مجمع بین‌المللی انرژی روسیه از پنجم تا هفتم میزان در مسکو برگزار می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سفارت افغانستان در لندن بسته شد

Published

on

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که سفارت افغانستان در لندن روز جمعه بسته شد.

پیش از این، زلمی رسول، سفیر حکومت پیشین افغانستان در بریتانیا اعلام کرده بود که این سفارت به درخواست کشور میزبان به تاریخ ۲۷ سپتمبر مسدود می‌شود.

اما وزارت امور خارجه بریتانیا گفته است که تصمیم بستن سفارت توسط حکومت بریتانیا گرفته نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا گفت: «دولت افغانستان تصمیم گرفت سفارت افغانستان را در لندن مسدود و کارمندان اش را برکنار کند.»

این در حالیست که امارت اسلامی از کشورها خواسته است که سفارت خانه‌های افغانستان را به دیپلومات‌های امارت اسلامی واگذار کنند تا راه تعامل هموار گردد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!