رویداد های اخیر

مقام‌های اتحادیه اروپا نشستی در مورد افغانستان در بروکسل برگزار کردند

امارت اسلامی خواستار تعامل بیشتر کشورهای اروپایی به منظور رسیدگی به وضعیت بشری در کشور شده و تأکید می‌کند که موضوعات بشری، نباید سیاسی شود.

Published

on

(Last Updated On: )

اتحادیه اروپا نشستی در مورد افغانستان در بروکسل برگزار کرد. اداره اقدام خارجی اتحادیه اروپا گفته است که این نشست به هدف بررسی تعامل با مردم افغانستان برگزار شده و مردم افغانستان را نمی‌توان پشت سر گذاشت. این اداره گفته است که در این نشست موثرترین راه‌ها برای برآورده کردن نیازهای اساسی و ارایه‌ای کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، امارت اسلامی خواستار تعامل بیشتر کشورهای اروپایی به منظور رسیدگی به وضعیت بشری در کشور شده و تأکید می‌کند که موضوعات بشری، نباید سیاسی شوند.

اندریکا راتواته، معاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در نشست بروکسل، مصئونیت، بودجه قابل پیشبینی، انعطاف پذیری درازمدت، برنامه‌های برابری جنسیتی و ادامه بحث و تعامل را برای افزایش استقامت در افغانستان ضروری دانسته است.

در این نشست نمایندگان چندین کشور دیگر، از جمله قطر نیز حضور داشتند. وزارت خارجه قطر در اعلامیه‌ای تأکید کرده که به تلاش‌های خود برای پیشرفت اجتماعی و اقتصادی در افغانستان ادامه خواهد داد.

در بخشی از اعلامیه‌ی وزارت خارجه قطر آمده است که: «فیصل بن عبدالله الحنزاب در این نشست تأکید کرده است که قطر تلاش‌های مختلفی را برای حمایت از آرمان‌های مردم افغانستان برای دستیابی به امنیت و ثبات انجام داده است. قطر هم‌چنان به تلاش‌های خود با میزبانی نشست سوم دوحه درباره افغانستان ادامه می‌دهد.»

همزمان با این پائولا پامپالونی، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه اداره اقدام خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید در حاشیه نشست بروکسل با اندریکا راتواته، درباره وضعیت بحرانی افغانستان و نشست سوم دوحه درمورد این کشور گفتگو کرده است.

پائولا پامپالونی، با مدیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه نیز دیدار و درمورد افغانستان بحث کرده است. او گفته است که دو طرف درمورد تلاش‌های بیشتر برای کاهش وضعیت وخیم مردم افغانستان توافق کرده اند.

امارت اسلامی خواستار تعامل بیشتر کشورهای اروپایی به منظور رسیدگی به وضعیت بشری در کشور شده و تأکید می‌کند که موضوعات بشری، نباید سیاسی شود.

از سویی هم، شورای امنیت ملل متحد اعلام کرده است که در ۲۱ جون نیز نشستی را در باره افغانستان برگزار خواهد کرد.

نشست بروکسل برای بررسی وضعیت افغانستان در حالی برگزار شده است که اتحادیه اروپا روز گذشته از کمک ۱۵۰ میلیون یورویی به افغانستان خبر داد و اعلام کرد که این بودجه را برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در سال ۲۰۲۴ اختصاص داده است.

 

گزارش‌های مرتبط: 

نمایندهٔ خاص اتحادیه اروپا با نماینده وزارت خارجه قطر در مورد افغانستان دیدار و گفتگو کرد

 

سفر یک مقام ارشد امریکایی به قطر و پاکستان برای گفتگو در باره افغانستان

Trending

خروج از نسخه موبایل