Connect with us

رویداد های اخیر

معین ارشد وزارت داخله با نیروهای ویژه برای سرکوب طالبان وارد هرات شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۱۰, ۱۴۰۰)

وزارت امور داخله می‌گوید که عبدالرحمن رحمان، معین ارشد امور امنیتی این وزارت، امروز (یک شنبه۱۰ اسد) برای دفع حملات و سرکوب طالبان همراه با نیروهای ویژه پولیس وارد ولایت هرات شدند.

این وزارت گفته که قرار است آقای رحمان چندین عملیات را از بهر سرکوب طالبان در این ولایت راه اندازی و رهبری نماید.

آقای رحمان در این باره گفته”برای تمام مردم هرات اطمینان میدهیم که در پاکاری جنایت کارانی که آرامش مردم هرات را برهم زده، قاطعانه عمل خواهیم کرد.”

معین ارشد وزارت داخله افزوده که برای حل مشکلات که در این ولایت بوجود آمده است با مقام‌های محلی و امنیتی به شمول خیزش‌های مردمی دیدار خواهد نمود.

معین ارشد وزارت داخله درحالی به هرات سفر می‌کند که روز گذشته نشست اضطراری درباره وضعیت امنیتی کشور به ویژه ولایت هرات در منزل رییس مجلس نماینده‌گان برگزار شد.

حبیب الرحمن پدرام، عضو مجلس نمایندگان گفته که شماری از اعضای این نشست پیشنهاد کرده که امیر اسماعیل باید به عنوان والی هرات و رییس شورای نظامی، گلاب الدین الکوزی، به عنوان فرمانده قول اردو، سید نظیر علوی، به عنوان رییس امنیت و شیر آقا الکوزی به عنوان فرمانده پولیس هرات گماشته شوند.

پدرام در برگه فیسبوک‌اش نوشته:” جبهه‌ی بسیج مردمی با مهمات بیش‌تر تجهیز و تمویل شود و کمبودات نیروهای امنیتی در اسرع وقت رفع گردد، همچنان عملیات هوایی بیش‌تر شود و قوای هوایی هرات با طیارات بیش‌تر شامل A29, MD 530 و بلَک هاک تجهیز شود.”

دراین نشست میررحمان رحمانی رییس شورای ملی، داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه، حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری، محمد یونس قانونی معاون پیشین رییس‌جمهوری، خالد نور و جمعی از بزرگان و اعضای مجلس حضور داشتند.

این درحالی  است که قبل از این مقام‌های محلی هرات گفته بودند که پلان طالبان برای تصرف شهر هرات خنثی شده است.

مقام‌های محلی گفته اند که طالبان جمعه گذشته بر ولسوالی گذره هرات حملات تهاجمی شان را آغاز کردند و میخواستند با سقوط این ولسوالی‌ها وارد شهر هرات شوند.

مقام‌های محلی ادعا کرده اند که در جریان این درگیری‌ها ۲۰۰ طالب کشته و زخمی شدند.

طالبان نیز با تایید حملات شان گفته اند به نیروهای افغان نیز تلفات وارد کرده اند.

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!