Connect with us

تغییرات اقلیمی

مطالعه: حفاظت از ۱.۲ درصد از زمین از انقراض اکثر موجودات جلوگیری می‌کند

جهان برای دستیابی به هدف حفاظت از ۳۰ درصد جهان تا سال ۲۰۳۰ برای حفاظت از حیات وحشی که در اثر تغییرات آب و هوایی، آلودگی و تخریب زیستگاه‌ها از بین رفته‌اند، دچار چالش است.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

یک مطالعه تاکید می‌کند حفاظت از تنها ۱/۲ درصد از کل زمین از نابودی بیشتر گونه‌های جانوری و گیاهی جلوگیری می‌کند.

رویترز نوشته است که طبق مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه (۵سرطان) منتشر شد، محافظت از ۱.۲ درصد از زمین‌های جهان به‌عنوان حفاظت‌گاه‌های طبیعی، از اکثر انقراض‌های پیش‌بینی‌شده گیاهان و جانوران جلوگیری می‌کند. بااینکه این کار حدود ۲۶۳ میلیارد دالر هزینه خواهد داشت اما آینده بشر را نیز تضمین خواهد کرد.

جهان برای دستیابی به هدف حفاظت از ۳۰ درصد جهان تا سال ۲۰۳۰ برای حفاظت از حیات وحشی که در اثر تغییرات آب و هوایی، آلودگی و تخریب زیستگاه‌ها از بین رفته‌اند، دچار چالش است. سیاستمداران جهان در اجلاس سران سازمان ملل در کلمبیا در ماه اکتوبر ملاقات خواهند کرد تا در مورد برنامه هایی برای دستیابی به این هدف بحث کنند.

کارلوس پرز، یکی از نویسندگان این مطالعه و کارشناس بوم شناسی حفاظتی در پوهنتون آنگلیا شرقی در بریتانیا این گزارش را تهیه کرده و اهمیت حفاظت از زیست‌بوم‌های طبیعی جهان را یادآور شده است.

حفاظت‌های پیشنهادی این مطالعه ۱.۶ میلیون کیلومتر مربع (۶۳۳۰۰۰ مایل مربع) اضافی را در بر می گیرد – منطقه‌ای تقریباً یک پنجم مساحت ایالات متحده – در ۱۶۸۲۵ مکان در سراسر جهان که زیستگاه گونه‌های کمیاب و در معرض تهدید هستند. این بالاتر از تقریباً ۱۶ درصد از جهان است که در حال حاضر دارای سطحی از محافظت هستند.

حدود سه چهارم این سایت‌ها را جنگل‌های استوایی تشکیل می‌دهند؛ آن‌ها متنوع‌ترین اکوسیستم‌های زیستی جهان هستند. فیلیپین، برازیل و اندونیزیا خانه بیش از نیمی از سایت‌های با ارزش هستند.

تغییرات اقلیمی

سازمان ملل: جنگ‌های غزه آسیب زیادی به محیط زیست وارد کرده است

در این گزارش همچنان آمده است که هر متر مربع از نوار غزه اکنون با بیش از ۱۰۷ کیلوگرم آوار پُر شده است که بیش از پنج برابر زباله‌های تولید شده در جنگ موصل عراق در سال ۲۰۱۷ است.

Published

on

(Last Updated On: )

بر اساس گزارش سازمان ملل در مورد اثرات زیست محیطی جنگ، جنگ در غزه باعث ایجاد آلودگی بی سابقه خاک، آب و هوا در منطقه شده است، سیستم‌های صحی را نابود کرده و صدها تن زباله از مواد منفجره بر جای خواهد گذاشت.

یک ارزیابی اولیه از برنامه محیط زیست سازمان ملل می‌گوید که جنگ به سرعت پیشرفت‌های محدود در بهبود تاسیسات نمک زدایی آب و تصفیه فاضلاب منطقه، احیای تالاب ساحلی وادی غزه و سرمایه‌گذاری در تاسیسات برق آفتابی را معکوس کرده است.

دراین گزارش آمده است که سلاح‌های انفجاری حدود ۳۹ میلیون تن زباله تولید کرده اند.

در این گزارش همچنان آمده است که هر متر مربع از نوار غزه اکنون با بیش از ۱۰۷ کیلوگرم آوار پُر شده است که بیش از پنج برابر زباله‌های تولید شده در جنگ موصل عراق در سال ۲۰۱۷ است.

 

 

خبرهای مرتبط: 

 

اسرائیل می‌گوید که چهار گروگان را در غزه نجات داده است

 

امارت اسلامی تصویب قطع‌نامه شورای امنیت را به هدف ختم جنگ در غزه گام ابتدایی دانست

Continue Reading

تغییرات اقلیمی

موج گرما سبب مرگ ۵۶ نفر در هند شد

Published

on

(Last Updated On: )

رسانه‌های هند به نقل از اطلاعات دولتی گزارش داده اند که این کشور پس از چند روز موج گرما در سراسر این کشور از مارچ تا می، نزدیک به ۲۵ هزار مورد مشکوک گرمازدگی و مرگ ۵۶ نفر را ثبت کرده است.

رویترز گزارش داده که ماه می بدترین ماه برای این منطقه بوده است، چنانچه درجه حرارت هوا در دهلی، پایتخت هند و ایالت راجستان نزدیک به ۵۰ درجه سانتی گرید رسیده است.

این در حالیست که بخش‌هایی از شرق هند تحت تأثیر طوفان رمال قرار گرفته است. بارش شدید باران در ایالت آسام در شمال شرقی این کشور از روز سه شنبه تاکنون جان ۱۴ نفر را گرفته است.

مرکز مدیریت حوادث طبیعی این کشور روز یکشنبه اعلام کرد که در کشور جزیره‌ای سریلانکا، دست‌کم ۱۵ نفر از اثر سیلاب و لغزش زمین پس از باران شدید باران‌های موسمی در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.

دست‌کم ۳۳ نفر، از جمله مسوولان انتخابات در حال انجام وظیفه در انتخابات عمومی هند، از اثر گرمازدگی احتمالی در ایالت‌های اوتار پرادش و بیهار در شمال و اودیشا در شرق روز جمعه جان باختند.

روزنامه هندو گزارش داد که با شمارش موارد مشکوک، تعداد کل قربانیان در هند ممکن بیش از ۸۰ نفر باشد.

بیش از ۵ هزار مورد گرمازدگی تنها در ایالت مرکزی مادیا پرادش شناسایی شده است.

Continue Reading

تغییرات اقلیمی

آتش‌سوزی در جنگلات پاکستان همزمان با ادامه موج گرما

Published

on

(Last Updated On: )

همزمان با ادامه موج گرما و هوای خشک در پاکستان، این کشور روز جمعه شاهد آتش‌سوزی جنگلات در نقاط مختلف از جمله اسلام آباد بود.

به گزارش رویترز، مقام‌ها هنوز تایید نکرده اند که آیا این آتش سوزی‌ها به دلیل درجه حرارت بالا بوده یا عمداً صورت گرفته است.

بخش‌هایی از پاکستان طی هفته گذشته شاهد درجه حرارت تا ۵۲.۲ درجه سانتی‌گرید بوده است. دانشمندان می‌گویند که افزایش درجه حرارت به دلیل تغییر اقلیم ناشی از فعالیت‌های بشر می‌باشد.

توده‌های دود برخاسته از آتش‌سوزی شدید در تپه‌های اسلام‌آباد دیده شده است در حالی که درجه حرارت به ۴۱ درجه سانتی‌گرید در بعد از ظهر جمعه رسید.

سهیل خان، یکی از مقامات پولیس اسلام‌آباد به رویترز گفت: «فرستادن آتش‌نشانی به آنجا دشوار است؛ مقامات امدادی در حال تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.»

سخنگوی پولیس اسلام آباد گفت که در حال بررسی دلایل آتش سوزی هستند و تیم ویژه‌ای برای بررسی از سوی قوماندانی امنیه شهر تشکیل شده است.

وقار زکریا، یکی از اعضای بورد حیات وحش اسلام آباد، گفت که این آتش سوزی می‌تواند یک مورد «آتش سوزی عمدی» باشد. وی افزود که درجه حرارت بالا برای مدت طولانی تر از حد معمول ادامه داشته و ماه می خشک تر از حد معمول بوده است.

مظهر حسین، سخنگوی ایالتی اداره مبارزه با حوادث طبیعی پاکستان به رویترز گفت: «آتش سوزی جنگل کلار کهار ممکن است یک فوران ناشی از گرما باشد.»

پاکستان از نظر سازمان های بین المللی به عنوان یکی از آسیب پذیرترین کشورها در برابر تغییرات اقلیمی شناخته می‌شود. در سال ۲۰۲۲، سیلاب ویرانگر در این کشور بیش از ۱۷۰۰ نفر را کشت و میلیون ها نفر را آواره کرد.

از سوی دیگر در هند حداقل ۱۵ نفر احتمالاْ از اثر گرمازدگی در روز پنجشنبه جان خود را از دست دادند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!