Connect with us

رویداد های اخیر

مسوولین: در حال حاضر ۱۵۰ زندانی خارجی در زندان‌های کشور زندانی اند

مسوولین افزوده اند که در یک سال گذشته به تعداد ۳۲۴۳ تن محبوس از بند آزاد و ۳۰۱۶ محبوس از ولایات به مرکز، از مرکز به ولایات و از یک ولایت به ولایت دیگر انتقال یافته، هم‌چنان برای مشخص شدن سرنوشت ۱۵۶۲ زندانی هماهنگی لازم با ستره محکمه نیز صورت گرفته است.

منتشر شده

در

در ادامه برنامه ارایه دست آوردهای یک سال از سوی ادارات حکومتی روز یک‌شنبه (۱۱سنبله) اینبار مسوولان اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌گویند در حدود ۲۳هزار نفر به ارتکاب جرایم مختلف در زندان‌ها و توقیف خانه‌های کشور زندانی اند که از این میان در حدود یک هزار تن آنان را زنان تشکیل می‌دهد.

به گفته‌ای این مسوولین در حال حاضر ۱۵۰ زندانی خارجی به اتهام جرایم گوناگون در زندان‌های کشور زندانی اند. این مسوولین می افزایند که کار روی فعال سازی زندان بگرام جریان دارد و شماری از زندانیان نیز به این زندان منتقل شده اند.

مسوولین افزوده اند که در یک سال گذشته به تعداد ۳۲۴۳ تن محبوس از بند آزاد و ۳۰۱۶ محبوس از ولایات به مرکز، از مرکز به ولایات و از یک ولایت به ولایت دیگر انتقال یافته، هم‌چنان برای مشخص شدن سرنوشت ۱۵۶۲ زندانی هماهنگی لازم با ستره محکمه نیز صورت گرفته است.

مسوولین می‌گویند نیروهای مخافظتی زندان‌ها مسلکی شده و در هیچ زندان کشور، زندانیان مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند و بل برای آنان زمینه فراگیری حرفه و علوم دینی فراهم شده است.

در همین حال مسوولین اداره تنظیم امور زندان‌ها در این برنامه از زندانی بودن حدود ۹ هزار شهروند افغانستان در کشورهای همسایه و دیگر کشورها خبر می‌دهند و تأکید می‌کنند که در مورد انتقال آنان گفتگوها جریان دارد.

رویداد های اخیر

وزیر خارجه امریکا در باره خروج از افغانستان به کانگرس این کشور پاسخ نخواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در این نشست خبری احضاریه کمیته روابط خارجی کانگرس را مرحله افراطی خوانده است.

Published

on

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا می‌گوید که وزیر خارجه این کشور ۱۴ بار در کمیته روابط خارجی حضور یافته و یک ‌بار نیز به‌ طور ویژه در جلسه‌ای درباره افغانستان پاسخ‌هایی ارائه کرده است.

متیو میلر افزوده است که در حال حاضر انتونی‌بلینکن نمی‌تواند برای پاسخ‌گویی در این باره حضور یابد زیرا او در سفر است.

او در نشست خبری روز سه‌شنبه (۲۷سنبله) در پاسخ به سوالی گفته است که آنان به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا پیشنهاد داده‌اند که به جای وزیر خارجه، معاون او را برای شهادت دادن بپذیرند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در این نشست خبری احضاریه کمیته روابط خارجی کانگرس را مرحله افراطی خوانده است.

پیش از این مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی کانگرس پیش از این آقای بلینکن را تهدید کرد که اگر برای احضار این کمیته جهت شهادت دادن درباره خروج از افغانستان اعتنای نکند، محاکمه خواهد شد.

اما متیو میلر در نشست خبری در پاسخ به پرسشی گفته است: «ما همچنان نمی‌دانیم که چرا کمیته این گام را انتخاب کرده است. همان‌طور که دیروز در پاسخ به سوالی گفتم که وزیر ۱۴ بار در مورد افغانستان در کانگرس شهادت داده است. ۴ مورد آن بارها در برابر این کمیته بوده است. از جمله یک مورد که به طور اختصاصی بر افغانستان متمرکز بود.»

آقای میلر دلیل عدم حضور وزیر خارجه امریکا در روز معین در کانگرس را سفرهایی عنوان کرده است که در زمینه آتش‌بس در غزه انجام می‌شوند.

او می‌افزاید که انتونی بلینکن نمی‌تواند در کانگرس حاضر شود؛ چون کارهای مهم دیگری دارد و آنان به کمیته روابط خارجی این مجلس گفته‌اند که معاون وزیر خارجه را خواهند فرستاد و به وزیر خارجه پیش‌نهاد داده‌اند که در تاریخ بعدی در این کمیته حاضر شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده افزود که در زمینه تاریخ بعدی حضور وزیر در این کمیته، با کانگرس در مذاکره هستند.

او در عین حال تصمیم کانگرس در زمینه صدور احضاریه وزیر خارجه امریکا را اقدام فوق‌العاده غیرضروری و بی‌ثمر خوانده است.

این در حالی است که دولت زیر اداره جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در پیوند به خروج فاجعه بار از افغانستان تحت فشار است.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا این چندمین بار است که اقدام به احضار مقام‌های بلند رتبه ایالات متحده برای ارائه توضیح درباره خروج از افغانستان کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

شورای امنیت سازمان ملل نشستی را در مورد افغانستان برگزار می‌کند

Published

on

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را فردا (چهارشنبه، ۲۸ سنبله) در مورد افغانستان برگزار می‌کند. در این نشست، قرار است رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه منشی عمومی سازمان ملل درباره افغانستان گزارش‌های خود را ارائه کند.

شورای امنیت سازمان ملل در اعلامیه‌ای گفته است: «به روز چهار شنبه، ۱۸ سپتمبر، یک نشست توجیهی باز و پس از آن رای‌زنی‌های در مورد افغانستان برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه و رئیس هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و سیما باهوس، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل متحد، توضیحاتی را ارائه کنند.»

پیش از برگزاری این نشست، سرمنشی سازمان ملل نیز گزارش سه ماهه اش را در مورد افغانستان منتشر کرده است. در این گزارش آمده است که حوادث امنیتی نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته، محدودیت‌ها بر زنان بیشتر شده و همچنان بیش از ۲۴ میلیون تن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

در همین حال، امارت اسلامی انتظار دارد که در گزارش خانم اوتونبایوا واقعیت‌های افغانستان بازتاب داده شود.

امارت اسلامی پیش از این بارها از یوناما خواسته است که در گزارش‌های خود، واقعیت‌های موجود افغانستان را بازتاب دهد و از بزرگنمایی موضوعات کوچک خودداری کند.

از سویی دیگر، خانم اوتونبایوا گفته که تا ۳۰ اگست امسال، تنها ۲۴.۹ درصد از ۲.۹ میلیارد دالر مورد نیاز برای کمک به افغانستان تأمین شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت داخله با سفیر جاپان در کابل دیدار کرد

Published

on

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله با تاکایوشی کورومایا، سفیر جاپان در کابل امروز (سه‌شنبه) دیدار کرده است.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله گفته که در این دیدار، علاوه بر ابراز خرسندی از بهبود وضعیت امنیتی در کشور، کار گروهی با یوناما به منظور افزایش کمک‌های جاپان به افغانستان و مبارزه برضد مواد مخدر بحث و گفتگو شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!