Connect with us

انتخابات ۹۸

مسئولان: کمیسیون انتخابات آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مسئولان در کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گویند که برای ششم میزان، روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، همه آماده‌گی‌ها گرفته شده است.

مسئولان در این کمیسیون تأکید می‌ورزند که برای جلوگیری از تقلب، ثبت تصویر بانوان رأی‌دهنده در دستگاه بایومتریک همچنان حتمی می‌باشد.

حوا علم نورستانی، رئیس این کمیسیون، میگوید: “ما به مردم افغانستان تعهد می کنیم که کمیسیون انتخابات به گونه کامل آمادگی دارد و همه ای برنامه های که داشتیم همه به پایان رسیده است ما برنامه های مان را مطابق بالیسی تمام کردیم و برای نظارت آمادگی داریم.”

در همین حال، خوشحال سادات، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، می‌گوید که ۴۳۱ مرکز رأی‌دهی در روز انتخابات در سراسر کشور به دلیل تهدیدهای امنیتی مسدود خواهد بود و امنیت ۴۹۴۲ مرکز رأی‌دهی را هم در سه بخش تنظیم کرده اند و امنیت آن را تأمین می‌کنند.

آقای سادات، اظهار میدارد: “نیروهای امنیتی از امروز تمام تدابیر امنیتی را برای انتخابات در سراسر کشور در مراکز رای دهی دفاتر محترم ولایتی کمیسیون های انتخاباتی گرفته اند  ۴۳۱ مرکز با فیصله کمیسیون های اتنخابات تیم های مشترک در سطح ولایات به شمول والی صاحبان محترم قمندانان امنیه مسدود می باشد.”

با این حال، در روزهای پایانی پیکارهای انتخاباتی چندین ادعا به آدرس کمیسیون انتخابات از بهر گماشتن‌های بی‌موجب صورت گرفته، اما دبیرخانه کمیسیون انتخابات همه این اتهام‌ها را رد می‌کند.

عبدالرحمان ننگ، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید: “من از اینجا به همه مردم افغانستان وعده می کنم که اگر یک مورد فساد در ریاست اجرائیه کمیسیون که من در راس آن هستم را پیدا کردند من کمیسیون را ترک می‌کنم.”

کمیسیون انتخابات یک نگرانی دیگر از نبود کارمندان زن در دست کم ۴۵۰ مرکز رأی دهی دارد. 

با این همه، کمیسیون انتخابات، از برگزاری انتخابات شفاف به مردم اطمینان داده می‌گوید که اعضای این کمیسیون برای انتخابات بی‌طرفانه کار خواهند کرد.

گزارشگر: علی اصغری

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!