Connect with us

ورزش

مربی تیم کرکت پاکستان: تیم افغانستان را نباید دست کم گرفت

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۷, ۱۴۰۰)

تیم ملی کرکت پاکستان در چارچوب بازی‌های ۲۰آوره جهانی، تاکنون توانسته است هر دو حریف خود (هند و نیوزیلاند) را شکست بدهد، و قرار است امروز (جمعه ۷ عقرب) مقابل تیم ملی کرکت افغانستان به میدان برود.

درهمین حال، تیم ملی کرکت افغانستان با وجود آنکه بخاطر مشکلات ویزا و همه‌گیری بیماری کرونا دیرتر از سایر تیم‌ها به محل مسابقات رسید، اما در اولین بازی خود به مصاف تیم اسکاتلند رفت و با شکست سنگینی این تیم را پشت سر گذاشت.

سکلین مشتاق، سرمربی موقت تیم ملی کرکت پاکستان روزگذشته (پنجشنبه ۶ عقرب) به خبرنگاران گفته است که:”بچه‌های ما در دو بازی اول با روح و قلب خود بازی کردند؛ اعتماد به نفسی که از برد از این دو بازی گرفته ایم را باید برای بازی بعدی مقابل افغانستان به کار ببندیم.”

به نقل از بیزینس ریکورد؛ وی افزوده است که:”افغانستان واقعا یک تیم قوی است. ما واقعا نمی‌توانیم بگوییم کار آسانی پیش رو داریم و آن‌ها را می بریم.”

و همچنان علاوه کرده است که:”حملات توپ اندازهای افغانستان فوق‌العاده قوی است؛ و در بخش توپ‌زنی هم همانطور که می‌خواهند بازی می‌کنند. آنها به نحوی یک تیم بی باک هستند و به نظرم این گونه تیم‌ها خطرناک است.”

درهمین حال منصور احمدخان، سفیرپاکستان درافغانستان در باره بازی کرکت امروز میان افغانستان و پاکستان در صفحه تویتراش نگاشته است که کرکت پیوندهای بین دو ملت را تقویت می‌کند. افزوده است که:” منتظر یک مسابقه عالی هستم.”

این درحالی است که روز گذشته راشد خان در یک نشست خربی در دبی گفته است که بازی پیش رو حساس است و هر دو تیم تحت فشار قرار خواهند گرفت.

با این حال آقای خان تاکید کرده است که ملی پوشان کشور می‌توانند با این فشار، کنار آمده و بازی خوبی خواهند کرد.

آقای خان افزوده است که به محض آغاز بازی تمام تمرکز روی تجربیات که اعضای تیم دارند، خواهد بود.

وی گفته است: “ما تلاش میکنیم که خوب بازی کنیم و بازی را ببریم.”

این بازی امروز (جمعه، ۷ عقرب) ساعت ۶:۳۰ شام به وقت کابل آغاز می‌شود و به صورت زنده از طریق تلویزیون آریانا نشر خواهد شد.

ورزش

مسابقات فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱, ۱۴۰۳)

مراسم افتتاحیه مسابقات فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان (اِی‌سی‌اِل) امروز (شنبه، ۱ ثور) با شور و هیجان به میزبانی میدان سبز در کابل آغاز شد. در نخستین دیدار این مسابقات تیم «ابومسلم فراه» با نتیجه دو بر صفر تیم «سرسبز یاشلر فاریاب» را شکست داد. این رقابت‌ها به‌گونه‌ زنده، قانونی و انحصاری با حمایت مالی انرژی ویکتور از شبکه جهانی تلویزیون آریانا نشر می‌شود.

لطف‌الله ستانکزی، رئیس بخش تجارتی تلویزیون آریانا در مراسم افتتاحیه لیگ قهرمانان افغانستان گفت: «هدف ما این است که فوتبال در افغانستان رشد کند و قهرمانان ملی ما دستاوردهای بیشتری داشته باشند و از افغانستان نمایندگی خوب کنند.»

مسوولان فدراسیون فوتبال همچنان در این مراسم گفتند که این دور رقابت‌‌ها متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و در این بازی‌ها بازیکنان خارجی نیز حضور دارند.

محمد یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در این زمینه ابراز کرد: «ما امروز یک لیگ متفاوت از لیگ‌های برتر گذشته داریم، چون امنیت سرتاسری در طول چهل سال گذشته در افغانستان وجود نداشت. خوشبختانه با این امنیت سرتاسری، امروز بازیکنان خارجی در ترکیب تیم‌های فوتبال افغانستان حضور دارند. بازیکنان از افریقا، ایران و پاکستان شامل ترکیب تیم‌های فوتبال در افغانستان شدند.»

آقای کارگر افزود: «ورزشکاران ممثل اراده یک ملت اند. امروز ورزشکاران ما هستند که توانسته اند در میادین بین‌المللی افتخارات بزرگی برای کشور شان کسب کنند.»

در همین حال، مسوولان ریاست تربیت بدنی و ورزش نیز در این مراسم گفتند که در رشد تمامی رشته‌های ورزشی مشمول فوتبال در کشور متعهد هستند.

احمدالله وثیق، رئیس عمومی تربیت بدنی و ورزش علاوه نمود: «پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر هند یک دستاورد مهم در بخش ورزش بود. ان‌شاء‌الله کوشش می‌کنیم که گام‌های بیشتری را در بخش ورزش برداریم و ورزش را توسعه دهیم. ورزش را از مرکز به ولایت‌ها و ولسوالی‌ها گسترش می‌دهیم و ورزش را همگانی می‌کنیم.»

قابل ذکر است که این رقابت‌ها برای ۳۳ روز طی ۶۶ مسابقه با اشتراک ۱۲ تیم برتر که عبارتند از: سرسبز یاشلر فاریاب، واحدی کندز، اتک انرژی هرات، سرخ‌پوشان هرات، عصمت لغمانی، ابومسلم فراه، استقلال کابل، خدیم اف‌سی سرپل، خراسان، عینو مینه‌ کندهار، عدالت فراه اف‌سی، موج ساحل می‌باشد، برگزار می‌شود.

Continue Reading

ورزش

راشد خان استرالیا را به خروج از لیگ بیگ بش تهدید کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۳)

پس از آنکه بورد کریکت استرالیا سلسله مسابقات ۲۰ آوره در برابر افغانستان را به تعویق انداخت، راشد خان، ستاره کریکت افغانستان، گفته است که در مورد اشتراک اش در لیگ بیگ بش سال ۲۰۲۵ تجدید نظر خواهد کرد.

اداره کریکت استرالیا توضیح داده که تصمیم اش را در مورد مسابقات با افغانستان پس از مشورت با دولت استرالیا به دلیل «وخامت قابل توجه حقوق بشر برای زنان و دختران» در افغانستان انجام داده است. راشد خان با شکستن سکوت خود در مورد موضع اداره کریکت استرالیا گفته که خروج کریکت استرالیا از این سلسله مسابقات دردآور است.

راشد خان گفته است: «این درد آور است. شما واقعاً می‌خواهید در برابر بهترین تیم‌ها بازی کنید و اینجاست که کریکت شما بیشتر و بیشتر پیشرفت می‌کند. شما فقط این فرصت را دارید که مقابل آنها [استرالیا] در جام جهانی بازی کنید، اما نه در سلسله بازی های دوجانبه.»

به باور راشد خان، این سلسله مسابقات یک فرصت بزرگ یادگیری برای افغانستان بود، چون بازی در برابر تیم‌های بزرگ برای رشد ورزش در کشور بسیار مفید می‌باشد.

راشد خان تصریح کرد: «اخیراً، ما سه مسابقه ۲۰ آوره مقابل هند بازی کردیم، و این به ما کمک زیادی کرد. ما نزدیک بود ۲۰۰ دوش [۲۱۲ دوش] را مقابل هند پوره کنیم. تصور کنید اگر آن را بازی نمی کردید، اعتماد به نفس از کجا می آمد؟ بازی در برابر تیم‌های بزرگ برای ما خیلی با ارزش است.»

راشد خان همچنین در مورد اشتراک اش در بازی‌های آینده لیگ بیگ بش صحبت کرده و گفت: «شما نمی خواهید با هم تیمی‌های من بازی کنید و می‌خواهید با من بازی کنید. پس فرق اش چیست؟ یعنی من هم تیمی‌هایم را کنار می‌گذارم. کشورم را هم کنار می‌گذارم.»

این سومین باری بود که استرالیا تصمیم گرفت که بازی‌های دوجانبه با افغانستان را انجام ندهد.

در سال ۲۰۲۱، اولین مسابقه تست بین استرالیا و افغانستان به تعویق افتاد. سال گذشته، سلسله مسابقات یک‌روزه بین المللی لغو شد.

راشد خان در حال حاضر برای تیم گجرات تایتنز در لیگ برتر هند بازی می‌کند.

Continue Reading

ورزش

تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا مقابل ایران شکست خورد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

تیم ملی فوتسال افغانستان امروز (پنج‌شنبه، ۳۰ حمل) در نخستین بازی خود در جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل ایران شکست خورد.

این بازی میان تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و ایران در گروه «دی» این مسابقات در شهر بانکوک تایلند برگزار شد.

یگانه گول افغانستان را مهران غلامی به ثمر رساند.

ملی‌ پوشان فوتسال کشور در دومین بازی این رقابت‌ها روز شنبه هفته آینده در برابر بازیکنان کویت قرار می‌گیرند.

افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا با تیم‌های ایران، بحرین و کویت هم‌گروه است.

گفتنی است که جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال روان میلادی و راهیابی به جام جهانی میان شانزده کشور به میزبانی تایلند در حال برگزاری است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!