رویداد های اخیر

مجاهد در نشست دوحه: اختلافات در مورد سیاست‌ها طبیعی است، تحریم‌ها لغو شود

او همچنان گفت که کسانی که شریک جنایت بشری در غزه هستند، در موقعیت اخلاقی نیستند که به امارت اسلامی در مورد حقوق بشر «لکچر» دهند.

Published

on

(Last Updated On: )

هیات امارت اسلامی در نشست سوم دوحه در باره افغانستان تاکید کرده که اختلافات میان کشورها در مورد سیاست‌های یکدیگر طبیعی است، و جامعه بین المللی باید تحریم‌های اعمال شده بر افغانستان را لغو کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی که ریاست هیات در نشست دوحه را برعهده دارد، در افتتاحیه این نشست گفت که روند کاهش تحریم‌ها «آهسته» بوده و این امر چالش‌های متعددی را برای حکومت و بخش خصوصی ایجاد کرده است.

او گفت: «افغان‌ها که از جنگ و نا امنی ناشی از تجاوز و مداخله بیگانگان تقریباً یک قرن رنج کشیدند، در نهایت استقلال شان را به دست آوردند، به جنگ پایان دادند و نظامی را ساختند که هدف آن تقویت تعامل مثبت با جهان است. اما در مقابل، آنها با تحریم‌ها و محدودیت‌هایی مواجه شدند.»

مجاهد پذیرفت که برخی از کشورها با برخی از اقدامات امارات اسلامی «مشکل» دارند، اما افزود که «اختلافات در مورد سیاست‌ها بین کشورها طبیعی است.»

او اضافه کرد: «اختلافات در مورد سیاست‌ها نباید به حدی تشدید یابد که کشورهای قدرتمند از اهرم‌های خود برای تحمیل فشارهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی بر مردم ما استفاده کنند و زندگی ملت ما را تحت تأثیر قرار دهند.»

آقای مجاهد خاطر نشان کرد که با وجود تحریم‌ها، امارت اسلامی کشت، پروسس و قاچاق مواد مخدر را که جهان را متاثر ساخته بود، ممنوع کرد.

او همچنان گفت که کسانی که شریک جنایت بشری در غزه هستند، در موقعیت اخلاقی نیستند که به امارت اسلامی در مورد حقوق بشر «لکچر» دهند.

 

مطالب مرتبط:

مجاهد: در نشست دوحه مسایل داخلی افغانستان مطرح نخواهد شد

سازمان ملل: هدف نشست دوحه به رسمیت شناختن امارت اسلامی نیست

 

Trending

خروج از نسخه موبایل