Connect with us

رویداد های اخیر

مجاهد: افغانستان به هیچ کشوری برای بازگشایی سفارتش تضرع نمی‌کند

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که افغانستان به هیچ کشوری برای بازگشایی سفارتش در کابل تضرع نخواهد کرد.

ذبیح‌الله مجاهد در یک پیام ویدیویی تأکید کرده است که هیچ مانعی برای بازگشایی سفارت خانه‌های کشورها در کابل وجود ندارد و هر کشوری مشمول امریکا که خواسته باشد می‌تواند سفارت خود را در کابل فعال کند و از راه‌های دیپلوماتیک با امارت اسلامی در تماس باشد.

آقای مجاهد افزوده است که در حالِ حاضر بیشتر از شانزده سفارت خانه در کابل فعال است و امنیت شان تأمین می‌باشد.

مجاهد در این زمینه گفت: «بازکردن سفارت‌ها مربوط تصمیم خود کشورها است. افغانستان به کسی در این راستا تضرع نمی‌کند. اگر آن‌ها بخواهند که سفارت شان فعال باشد، افغانستان هیچ مانعی ندارد و امنیت هم تأمین است. فعلاً ما سفارت‌خانه‌های بیشتر از شانزده کشور را در کابل داریم، همه فعال هستند و هیچ مشکلی ندارند.»

او تصریح کرده که امارت اسلامی طرفدار تعامل نیک با همه کشورها است و کشورهای منطقه و جهان می‌توانند به‌جای گزینه‌های فشار، راه تعامل را با جانب افغانستان به پیش بگیرند.

وی تأکید نمود: «چیزی را که ما به نام فشار یا اعمال فشار می‌بینیم یا می‌شنویم، چیزهای است که به هدف نمی‌رسد. تا به حال هم نرسیده و از این به بعد هم نمی‌رسد. مردم افغانستان تسلیم فشار نمی‌شوند و نیستند. بهتر است تفاهم باشد، بهتر است تعامل باشد.»

هرچند در کمتر از سه سال اخیر هیچ کشوری حاضر نشده تا امارت اسلامی را به رسمیت بشناسد. اما شماری زیادی از کشورها با دولت سرپرست افغانستان تعامل کرده و در بیرون از کشور نیز ۳۸ نمایندگی سیاسی توسط وزارت خارجه رهبری می‌شود.

پس از تحول سیاسی سال ۲۰۲۱ میلادی، شماری زیادی از کشورها فعالیت سفارت خانه‌های شان را در کابل متوقف نمودند و فعلاً برخی از آن‌ها سفارت خانه‌های خود را برای افغانستان در قطر فعال کرده‌اند.

رویداد های اخیر

قانع: امارت اسلامی درپیوند به قاچاق انسان قاطعانه مبارزه کرده است

وزارت داخله در پیوند به قاچاق انسان ۲۱۰ قضیه را به ثبت رسانده و بیش از ۳۰۰ مظنون را دستگیر کرده است.

Published

on

(Last Updated On: )

سخنگوی وزارت امور داخله در واکنش به گزارش ایالات متحده امریکا در ارتباط به قاچاق انسان می‌گوید که امارت اسلامی در پیوند به قاچاق انسان «قاطعانه» مبارزه کرده است و دستاوردهایی نیز در مورد این مسئله دارد.

عبدالمتین قانع در یک پیام صوتی امروز (چهارشنبه) گفته که این ادعاهای امریکا را رد می‌کند و وزارت داخله در پیوند به قاچاق انسان ۲۱۰ قضیه را به ثبت رسانده و بیش از ۳۰۰ مظنون را دستگیر کرده است.

به گفته قانع، اداره به نام قاچاق انسان تحت معینیت ارشد امور امنیتی وزارت داخله در مرکز و ولایات ادارات خود را دارد و در این قسمت قاطعانه مبارزه می‌کند.

او افزوده که وزارت داخله ستراتیژی واضح در قسمت مبارزه با قاچاق انسان دارد و موارد قاچاق انسان در افغانستان محدود است.

امارت اسلامی در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در گزارشی گفته که افغانستان جزء یازده کشوری است که دولت‌های‌شان الگو یا سیاست قاچاق انسان را دنبال می‌کنند.

این وزارت در گزارش سالانه خود در مورد قاچاق انسان گفته که حکومت کنونی افغانستان هیچ گامی برای جلوگیری از قاچاق برنداشته و کمترین توجه به مسئله قاچاق انسان کرده است.

انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در این مورد گفته است: «گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۴ یک ارزیابی جامع و عینی از تلاش‌های مبارزه با قاچاق انسان در ۱۸۸ کشور از جمله ایالات متحده است. برای بیش از دو دهه، این گزارش موارد قاچاق را مستند کرده، زمینه‌های پیشرفت و عدم پیشرفت در این مورد را برجسته و ابتکارات موثری را برای مبارزه با قاچاق انسان شناسایی نموده است.»

علاوه بر این، سیندی دییار، سفیر دفتر نظارت و مبارزه با قاچاق انسان امریکا بیان کرده است که افغانستان در زمینه مبارزه با قاچاق انسان در پائین‌‌ترین رده یعنی در ردیف سوم قرار دارد.

آقای دییار تصریح نموده است: «برای پنجمین سال متوالی، وزارت خارجه امریکا یازده کشور را که سیاست یا الگوی قاچاق انسان را دنبال می‌کنند، در ردیف سوم قرار داده که شامل افغانستان، برما، چین، کیوبا، اریتره، ایران، کوریا، روسیه، سودان جنوبی، سوریه و ترکمنستان می‌شود.»

این وزارت پیشنهاد کرده است که تلاش‌ها باید برای شناسایی قربانیان افزایش یابد، قربانیان نباید به‌گونه غیرموجه مجازات شوند، همکاری با جامعه مدنی برای حفاظت از افراد متضرر مرد و زن بیشتر و قانون مبارزه با قاچاق انسان تصویب شود و همچنان هرنوع قاچاق انسان جرم شناخته شود.

مطالب مرتبط: 

مجاهد: قاچاق انسان در افغانستان بی‌اساس است

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت صحت عامه: در نزدیک به سه سال گذشته بیش از ۵۴ هزار معتاد تداوی شده‌اند

عبدالولی حقانی، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه گفته است: «پس از روی کارآمدن امارت اسلامی، ۵۴ هزار و ۳۴۶ معتاد تداوی شده‌اند.»

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت صحت عامه می‌گوید که پس از روی‌ کارآمدن امارت اسلامی، بیش از ۵۴ هزار معتاد تحت تداوی قرار گرفته‌اند.

مسوولان وزارت صحت عامه امروز (چهارشنبه، ۶ سرطان) طی نشستی در کابل به مناسبت گرامی‌داشت از روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفته‌اند که اعتیاد یک آسیب جدی اجتماعی است و باید برای جلوگیری از آن تلاش بیشتر شود.

به گفته آنان، امارت اسلامی گام‌های موثری را برای جلوگیری از کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر برداشته و در نزدیک به سه سال در ۶۱ مرکز ۵۴ هزار و ۳۴۶ معتاد را تحت تداوی قرار داده است.

عبدالولی حقانی، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه گفته است: «پس از روی کارآمدن امارت اسلامی، ۵۴ هزار و ۳۴۶ معتاد تداوی شده‌اند.»

در همین حال، معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله گفته است که در حال حاضر در ۱۲ مرکز ۱۵ هزار معتاد زیر تداوی قرار دارند.

نماینده سازمان صحی جهان نیز در این نشست گفت که این سازمان از روند تداوی معتادان و همچنان مبارزه با مواد مخدر حمایت می‌کند.

مینال دیل، نماینده سازمان جهانی صحت در افغانستان ابراز کرد: «از سال ۲۰۱۴ میلادی تا سال ۲۰۲۱ شمار معتادان در جهان از ۲۴۰ به ۲۹۶ میلیون تن افزایش یافته‌‌اند. ما با همکاری شرکای تطبیق کننده خود شماری از مراکز تداوی معتادان در افغانستان را نیز حمایت می‌کنیم.»

این در حالی است که در گذشته افغانستان یکی از کشورهای مهم تولید کننده مواد مخدر بود. اما پس از ممنوعیت کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان، سازمان ملل از کاهش ۹۵ درصدی کشت کوکنار در این کشور خبر داد.

گفتنی است که امارت اسلامی بارها خواهان ارایه کشت بدیل شده اما تاهنوز کشورها حاضر نشده‌اند تا در این بخش امارت اسلامی را همکاری کنند.

مطالب مرتبط: 

بیش از یک‌هزار معتاد به مواد مخدر در هرات پس از تداوی رخصت شدند

مسوولان: برای ۵۰۰ معتاد صحت‌یاب‌شده در هرات زمینه کار مساعد می‌شود

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: تمام ادارات به گونه هماهنگ در راستای تعیینات کار نمایند

معاون سیاسی ریاست الوزراء، تلاش‌های مسئولین و ادارات امارت اسلامی را تقدیر نموده، گفت: «نیاز است که در نتیجه فعالیت‌های ادارات در زمینه حل مشکل مردم و ایجاد سهولت‌ها به آنان تغییرات ملموس به وجود آید.»

Published

on

(Last Updated On: )

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا، برخی از اعضای کابینه و مسوولان اداره‌های مختلف امارت اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار پیرامون افزایش هماهنگی میان اداره‌های مختلف امارت اسلامی، گسترش همکاری‌ها و افزایش مؤثریت خدمات گفتگو شد.

در این دیدار همچنان مسوولان مربوطه امارت اسلامی بر تقویت تفاهم و هماهنگی با مردم تأکید کردند و گفتند، دروازه‌های اداره‌های مرکزی و محلی به روی مردم همیشه باز است.

آقای حنفی گفت که بیروکراسی و فساد در ادارات خاتمه یافته است و به عرایض و خواست‌های مردم به موقع اجراات صورت می‌گیرد. وی تاکید کرد که باید مسئولین با درجه بندی اولویت‌ها، پوشش خدمات را وسعت دهند.

درهمین حال، معاون سیاسی ریاست الوزراء، تلاش‌های مسئولین و ادارات امارت اسلامی را تقدیر نموده، گفت: «نیاز است که در نتیجه فعالیت‌های ادارات در زمینه حل مشکل مردم و ایجاد سهولت‌ها به آنان تغییرات ملموس به وجود آید.»

وی تصریح کرد که، تمام ادارات به گونه هماهنگ در راستای تعیینات کار نمایند تا بیکاری و فقر مهار و برای تقویت اقتصادی، تغییرات مثبت اجتماعی و ساخت زیربناها، کار اساسی صورت گیرد.

 

 

 

خبرهای مرتبط:

 

 

 

مولوی عبدالکبیر: باید در زمینه‌های کیفیت بهتر تولیدات داخلی و رُشد و توسعه صنعت تلاش‌های بیشتر شود

 

 

 

مولوی عبدالکبیر: افغانستان نیاز به سیستم آموزشی عصری با معیارهای بین‌المللی دارد

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!