Connect with us

رویداد های اخیر

متقی: مسئله حقوق زنان تاثیرات بر روند به رسمیت شناختن امارت اسلامی داشته است

منتشر شده

در

سرپرست وزارت خارجه گفته است که برخی مسایل داخلی مرتبط با حقوق زنان در زمینه‌ آموزش و کار تاثیرات بر روند تعامل با جامعه جهانی و به رسمیت شناختن امارت اسلامی داشته است.

امیرخان متقی می‌افزاید که در سیاست خارجی و دیپلوماسی پیش‌رفت‌هایی مانند ادامه‌ی فعالیت نمایندگی‌ها و سفارت‌ها وجود دارد، اما به طور طبیعی برخی مشکلات نیز وجود دارد که به مواضع سیاسی کشورهای مختلف بستگی دارد.

آقای متقی درتازه‌ترین گفتگو با بی‌بی‌سی می‌گوید که امارت اسلامی، در سیاست خارجی ودیپلوماسی، پیشرفت‌هایی داشته مانند ادامه‌ی فعالیت نماینده‌گی‌ها وسفارت‌ها، اما به طور طبیعی، برخی مشکلات نیز وجود دارد که به مواضع سیاسی کشورهای مختلف بستگی دارد.

متقی می‌افزاید که برخی از مسایل داخلی مرتبط به حقوق زنان در بخش آموزش، کار و حقوق بشر تاثیرات خود را بر روند تعامل با جامعه جهانی داشته و این روند را کند ساخته است.

او بیان کرده است که برخی از کشورها با آنان تعامل عملی را آغاز کرده اند و امیدوار است که کشورهای غربی نیز وارد تعامل عملی با امارت اسلامی شوند. او‌ هم‌چنان ازکشورهای که مانع خدمات قنسولی می‌شوند انتقاد می‌کند و می‌گوید که با این کار کشورها حقوق بشر را نقض می‌کنند.

در همین حال، وی در مورد سفارت خانه و قنسولگری‌های افغانستان که از کابل دستور نمی‌گیرند می‌گوید که برخی از این نمایندگی‌ها و سفارت خانه‌ها به مرکز فساد مبدل شده اند و از این رو آنان اسناد این نمایندگی‌ها را فاقد اعتبار می‌دانند و نمی‌پذیرند.

رویداد های اخیر

کار ساخت بخش دوم شاهراه کابل – غزنی آغاز شد

Published

on

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در مراسم گشایش مسیر دوم شاهراه کابل - غزنی گفته است که تلاش‌ها در بخش ساخت زیربناهای ترانسپورتی و مواصلاتی، یکی از اقدامات اساسی امارت اسلامی می‌باشد.

هزینه‌ ساخت‌وساز این شاهراه سه میلیارد افغانی برآورد شده که مصارف آن با گرفتن حق‌العبور از رانندگان در مدت سه‌و‌نیم سال تکمیل خواهد شد.

در این مراسم، ملا عبدالغنی برادر گفت که ده‌ها فرصت کاری جدید در مسیر راه ایجاد و این سرک باعث تقویت روابط تجارتی کابل - غزنی خواهد شد.

آقای برادر افزود که شاهراه کابل - کندهار نیز علاوه بر اتصال مرکز و جنوب، مسیر تجارتی را به ایران، پاکستان و سایر کشورها تقویت خواهد کرد.

لین دوم کابل - غزنی به طول ۱۱۱ کیلومتر است که در مسیر آن ۹ پل بزرگ و ۵۹۴ پلچک وجود دارد.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا همچنان از شهروندان کشور خواسته است که در تکمیل این پروژه ملی همکاری نمایند تا کارهای آن به وقت معین به پایه اکمال برسد.

آقای برادر نیز از مسوولان شرکت قراردادی این پروژه خواست تا به کیفیت جاده توجه کنند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رهبر امارت اسلامی: اگر عدالت نباشد، نظام حاکم دوام نمی‌آورد

Published

on

سفر رهبر امارت اسلامی طی سفری به ولایت‌های شمالی، شمال‌شرق و شمال‌غرب کشور در دیدار با مسوولان، عالمان دین، بزرگان قومی بر وحدت و اتحاد میان مردم تأکید کرده و گفته است که اگر عدالت نباشد، این نظام دوام نخواهد کرد.

در یک نوار صوتی که در بلخ نشر شده، هبت‌الله آخندزاد در دیدار با مقام‌های این ولایت گفته است اگر عدالت نباشد و فرمایشات و روابط شخصی افزایش یابد این نظام دوام نمی‌آورد.

رهبر امارت اسلامی گفته است: «اگر ظلم، وحشت، فرمایشات باشد و شخص قدرتمند محاکمه نشود، غریب محاکمه شود و کارها به واسطه شود و عدالت تطبیق نشود، این نظام باقی نخواهد ماند.»

در خبرنامه‌ ارگ نیز آمده است که رهبر امارت اسلامی در دیدار با مسوولان، عالمان دین، بزرگان قومی در ولایت‌های بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، سمنگان، بغلان، کندز، تخار و بدخشان بر وحدت و همبستگی میان مردم تأکید کرده است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی نیز تصریح کرده که آقای آخندزاد از اشراک کنندگان این نشست خواسته است که برای وحدت میان اقوام کشور تلاش کنند.

بر بنیاد خبرنامه‌ ارگ، رهبر امارت اسلامی در این سفر پس از شنیدن مشکلات مردم به مسوولان هدایات و توصیه‌های لازم را به منظور حل آن صادر کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سفارت افغانستان در ناروی فعالیت خود را متوقف می‌کند

Published

on

سفارت افغانستان در ناروی اعلام کرده است که فعالیت خود را سر از تاریخ ۱۲ سپتمبر متوقف می‌کند و ساختمان این سفارت را به وزارت خارجه ناروی تحویل می‌دهد.

این سفارت با نشر اعلامیه‌ای امروز (دوشنبه) خاطر نشان کرد که امارت اسلامی با ارسال یادداشتی به وزارت خارجه ناروی و سایر کشورها اعلام نموده که اجراآت قونسلی و اسناد مصدقه نمایندگی های افغانستان مقیم این کشورها که در سه سال گذشته با کابل مراوده سیاسی نداشتند، فاقد اعتبار می‌باشد.

به گفته این سفارت، در یادداشت همچنین پایان ماموریت همه دیپلومات‌های نمایندگی‌های مذکور ابلاغ شده است.

بر اساس اطلاعیه، مقام‌های وزارت خارجه ناروی مفاد یادداشت امارت اسلامی را معضل حقوقی تلقی نموده و آن را لازم الاجراء دانستند.

این در حالیست که زلمی رسول، سفیر حکومت پیشین در لندن در حساب ایکس خود نوشته که بنابر درخواست رسمی دولت بریتانیا قرار است فعالیت سفارت افغانستان در آن کشور به تاریخ ۲۷ سپتمبر متوقف گردد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!