Connect with us

رویداد های اخیر

متقی در دیدار با نماینده ملل متحد خواهان پیشرفت در رفع تحریم‌های مالی شد

نماینده ملل متحد گفت که برگزاری نشست‌های آگاهی دهی با حلقات دیپلوماتیک در کابل در مورد بحث‌های نشست دوحه ضروری است.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

سرپرست وزارت امورخارجه در دیدار با رئیس دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، بر عملی شدن تصمیم‌ های نشست سوم دوحه تاکیده کرده و ابراز امیدواری نموده است که در بخش رفع تحریم‌های مالی و بانکی و ارائه معیشت بدیل مواد مخدر پیشرفت‌هایی انجام شود.

بر بنیاد اعلامیه وزارت امورخارجه، روزا اوتنبایوا هم در این دیدار گفته که سازمان ملل متحد به هدف پیگیری بحث‌های نشست سوم دوحه، به کار نزدیک با اداره های مربوطه حکومت افغانستان ادامه خواهد داد.

وی افزود که برگزاری نشست‌های آگاهی دهی با حلقات دیپلوماتیک در کابل در مورد بحث‌های نشست دوحه ضروری است.

همزمان با این، امیرخان متقی با سفیر عربستان سعودی در کابل نیز دیدار کرده و دو طرف در باره‌ پیشرفت‌های سیاسی امارت اسلامی، مسایل امنیتی، اقتصادی و مبارزه با مواد مخدر بحث و گفتگو کرده اند.

سرپرست وزارت خارجه در دیدار با سفیر عربستان سعودی گفته که علاقمندی جهانیان به گسترش روابط با حکومت افغانستان رو به افزایش است و ابراز امیدواری کرده که سطح مأموریت دیپلوماتیک میان افغانستان و کشورهای منطقه و فرا منطقه نیز وسیع‌تر شود.

 

مطالب مرتبط:

دی‌کارلو: مشارکت معنادار زنان افغان در روندهای سیاسی یک اصل اساسی است

مجاهد پس از پایان نشست دوحه؛ یک چیز را درک نمودیم که اکثر کشورها اراده کمک و همکاری با افغانستان را دارند

رویداد های اخیر

دیپلومات ایرانی: مفهوم حکومت همه شمول، حکومت ائتلافی نیست

از سویی هم، دیپلومات ارشد وزارت امور خارجه ایران تاکید کرده است که تهران خواهان یک کشور با ثبات در همسایگی خود است.

Published

on

(Last Updated On: )

یک دیپلومات ارشد وزارت امور خارجه ایران گفته است که هدف تهران از توصیه برای ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان، حکومت ایتلافی و مشارکتی نیست.

سید رسول موسوی، رئیس عمومی بخش آسیای جنوبی وزارت خارجه ایران، هرچند از برگزاری نشست اخیر علمی وزارت امور خارجه افغانستان با عنوان «دولت جدید ایران و فرصت های تقویت روابط کابل – تهران» استقبال کرده، اما افزوده است که صحبت‌هایی که در این نشست درباره حکومت فراگیر شده، سخنران اطلاعات و تحلیل درستی از آن نداشته است.

جعفری مهدوی، یکی اشتراک کنندگان این نشست در سخنرانی خود از ایران خواسته بود تا از تقاضای خود مبنی بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان بگذرد زیرا این موضوع داخلی افغانستان است.

موسوی در صفحه ایکس خود نوشته است: «حکومت فراگیر یک حکومت ائتلافی نیست، یک حکومت مشارکتی نیست، یک حکومت جمع اضداد نیست. حکومت در صورتی فراگیر است که به طور مؤثر همه اعضای جامعه را در بر گیرد و در خدمت آن باشد.»

اما آقای مهدوی در صفحه فیسبوک اش نوشته که سخنان او در حساب معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور، به طور کامل نشر نشده است.

از سویی هم، دیپلومات ارشد وزارت امور خارجه ایران تاکید کرده است که تهران خواهان یک کشور با ثبات در همسایگی خود است.

پیش از این، مسعود پزشکیان که اخیراً به عنوان رئیس جمهور جدید ایران به کارش آغاز کرد، در مقاله‌‌‌ای گفته بود که در چهارچوب سیاست خارجی کشورش، طرفدار بهبود و گسترش روابط با کشورهای همسایه ایران است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت عدلیه: در یک سال گذشته از بیش هفت هزار قضیه ملکیت به منظور جلوگیری از غصب دفاع نمودیم

According to officials, in the past year, 47 laws have been submitted to the Islamic Emirate’s supreme leader for approval. So far, five of these suggested laws have been approved.

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت عدلیه اعلام کرده که در یک سال گذشته از ۷ هزار و ۹۲۸ قضیه به منظور جلوگیری از غصب زمین و حل منازعات املاکی دفاع کرده است.

مسوولان این وزارت در برنامه تشریح کارکردهای یک ساله خود امروز (یکشنبه، ۱۴ اسد) گفتند که در بخش‌های اداری و تجارتی، بر اساس فیصله قطعی محاکم، یک میلیارد و شانزده میلیون افغانی، به خزانه دولت واریز شده است.

عبدالکریم حیدری، معین این وزارت گفت که بررسی‌ها در مورد جایداد تلویزیون تمدن نیز جریان دارد.

وی در این باره گفت: «اسناد برای بررسی به کمیسیون سپرده شد. موضوع نشرات تلویزیون نبود، بلکه موضوع جایداد بود.»

به گفته مسوولان وزارت عدلیه، در یک‌ سال گذشته، ۴۷ قانون برای توشیح به رهبر امارت اسلامی فرستاده شده که از این میان، تاکنون پنج قانون توشیح شده‌است. همچنان به تعداد ۱۰۱ عنوان سند تقنینی تسوید گردیده است.

این وزارت همچنان در یک سال گذشته از ۷۷۴ دارالوکاله نظارت کرده و جواز یک هزار و ۵۹۰ وکیل مدافع را تجدید کرده است. علاوه بر این، سه هزار و ۶۷۲ جواز نامه راهنمای معاملات و ۲۲۰ جواز نامه اتحادیه‌ها و بنیادهای خیریه تجدید شده است.

 

Continue Reading

رویداد های اخیر

رییس الوزرا: هدف قراردادن اسماعیل هنیه نقض شدید تمام نورم‌های مروج بین‌المللی است

 در پیام ملا حسن آمده که یکبار دیگر به جوانب تاثیرگذار جهان و منطقه صدا می‌کنم که جلو جنایات هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی را بگیرند و اجازه ندهند آتش جنگ غزه در تمام منطقه گسترش یابد. «مسئولیت فراگیر شدن و گسترش این فاجعه بر دوش رژیم صهیونیستی و حامیان آن می‌باشد.»

Published

on

(Last Updated On: )

حمدالله فطر معاون سخنگوی امارت اسلامی امروز یک‌شنبه (۱۴اسد) پیام‌ ملا محمد حسن آخند، رییس الوزرا در رابطه با جان باختن رئیس دفتر حماس را نشر کرد.

 دراین پیام ملا حسن گفته: «شهادت اسماعیل هنیة رئیس دفترسیاسی حرکت مقاومت اسلامی(حماس) در تهران پایتخت ایران قلباً متاثرم ساخت. رژیم صهیونیستی زمانی اسماعیل هنیة را هدف قرار داد که وی مهمان یک حکومت و مذاکره کنندۀ ارشد حماس بود.»

وی افزوده که «هدف قراردادن چنین یک شخصیتی، نقض شدید تمام نورم‌های مروج بین‌المللی است و نشان می‌دهد که دشمنان در جنگ جاری به هیچ اصلی احترام ندارند. خاموشی نهادهای غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشری در ارتباط به نسل‌کشی زنان و کودکان و افراد ملکی در غزه، چهره واقعی آنان را نشان میدهد.»

 همچنان ملا محمد حسن آخند حمله بالای اسماعیل هنیة را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده است.

 او بیان داشته که «این جنایت آشکار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که با وجود نسل‌کشی فلسطینیان، این رژیم در جنگ غزه کدام دستآورد قابل توجهی ندارد و به همین خاطر رژیم صهیونیستی به‌خاطر پنهان نمودن ناامیدی خویش رئیس دفتر سیاسی حماس را هدف قرار داد.»

به گفته وی در این شکی وجود ندارد که جان باختن اسماعیل هنیة ضایعۀ بزرگ برای امت اسلامی می‌باشد، اما «باور داریم که مقاومت ملت فلسطین به‌خاطر حق و آزادی ادامه خواهد داشت.»

 در پیام ملا حسن آمده که یکبار دیگر به جوانب تاثیرگذار جهان و منطقه صدا می‌کنم که جلو جنایات هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی را بگیرند و اجازه ندهند آتش جنگ غزه در تمام منطقه گسترش یابد. «مسئولیت فراگیر شدن و گسترش این فاجعه بر دوش رژیم صهیونیستی و حامیان آن می‌باشد.»

هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف پزشکیان به ایران سفر کرده بود، صبح چهارشنبه در حمله‌ای در شمال تهران یکجا با یک محافظش کشته شد.

حکومت ایران و گروه حماس تعهد کرده‌اند تا از اسراییل انتقام بگیرند.

اسراییل تاهنوز در مورد کشته شدن هنیه چیزی نه گفته است.

هنیه روز جمعه در قطر به خاک سپرده شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!