رویداد های اخیر

لاوروف: کشورهای عضو سازمان پیمان امنیتی جمعی خواهان گفتگوی اساسی‌تر با امارت اسلامی اند

وی افزود: «حکومت طالبان (امارت اسلامی) برای نابودی این گروه های تروریستی کار می‌کند. ما همکاری با آن را در این مبارزه یک امر اصولی می دانیم.»

Published

on

(Last Updated On: )

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی توافق دارند که باید گفتگوی منظم‌تر و اساسی‌تر با امارت اسلامی صورت گیرد.

لاوروف این مطلب را در یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه پس از نشست شورای وزیران خارجه سازمان پیمان امنیتی جمعی در شهر آلماتی قزاقستان بیان کرد.

او گفت که افغانستان هنوز منبع تهدید امنیتی است و هسته‌های داعش، القاعده و سازمان‌های وابسته به آن در این کشور حضور دارند.

وی افزود: «حکومت طالبان (امارت اسلامی) برای نابودی این گروه های تروریستی کار می‌کند. ما همکاری با آن را در این مبارزه یک امر اصولی می دانیم.»

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای تطبیق پروژه‌ها، خواهان گفتگوی منظم‌تر، پایدارتر و اساسی‌تر با امارت اسلامی اند، چنانچه امارت اسلامی عملاً بر افغانستان تسلط دارد.

او گفت که برنامه‌ای برای تقویت امنیت مرز تاجیکستان و افغانستان تهیه شده و برای تاییدی به سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی سپرده خواهد شد.

این در حالیست که امارت اسلامی نگرانی‌های امنیتی کشورها از خاک افغانستان را رد کرده و گفته است که در افغانستان هیچ گروه تروریستی حضور ندارد.

 

مطالب مرتبط:

علاقمندی روز افزون روسیه برای ساختن روابط با امارت اسلامی

کابلوف: تاجیکستان مخالف اشتراک امارت اسلامی در فعالیت‌های سازمان همکاری‌های شانگهای است

Trending

خروج از نسخه موبایل