Connect with us

رویداد های اخیر

لاوروف: طالبان باید از خشونت و خواست تازه در مذاکرات دست بردارد

منتشر شده

در

(Last Updated On: حوت ۹, ۱۳۹۹)

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در یک نشست خبری با محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان، از طالبان خواست تا خشونت‌ها را کاهش دهد و از خواست‌های تازه در گفتگوهای میان افغان‌ها خود داری کند.

لاوروف گفته است که روسیه حاضر است تا با امریکا، چین، پاکستان، هند، ایران و کشورهای آسیایی مرکزی در مورد آوردن صلح به افغانستان کار کند.

این در حالی است که اتمر وزیر خارجه روسیه در راس یک هیات بلند پایه دولتی روز چهارشنبه گذشته وارد مسکو شد تا با مقام‌های آن کشور در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کند.

لاوروف در این باره گفته است:” ما با بازیگران اصلی بشمول امریکا، چین، پاکستان، هند، ایران، و کشورهای آسیایی مرکزی تماس‌های خود را ادامه میدهیم. این تماس‌ها کمک خواهند کرد تا روند مستقیم گفتگوهای بین الافغانی کامیاب شود.”

 او افزود که “این یگانه راه حل است.”

وزیر خارجه روسیه همچنان بر عملی شدن توافقنامه دوحه تاکید کرد و گفت که این توافقنامه توسط قطعنامه سازمان ملل متحد تایید شده است.

لاوروف افزود:” پیام ما به طالبان مخفی نیست، نیاز است تا طالبان از افزایش درگیری‌ها خود داری کند و به برگزاری گفتگوهای مستقیم بین الافغانی احترام کند وهمچنان از خواست‌های تازه خود داری کند.”

او افزود که “همه طرف‌ها بشمول طالبان باید باید به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد احترام کنند.”

رویداد های اخیر

Contract worth $53 million signed for construction of last section of Khaf–Herat railway

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۰, ۱۴۰۳)

A contract worth $53 million was signed Thursday for the construction of the last section of Khaf-Herat railway that connects Afghanistan with Iran.

The contract was signed between Afghanistan Railway Authority and Gamma Group in the presence of Deputy Prime Minister for Economic Affairs Mullah Abdul Ghani Baradar, his office said in a statement.

The segment is 47-kilometer long, stretching from Rabat Parian to Herat International Airport and the Industrial Town, according to the statement.

It added that completion and standard operational readiness are expected within approximately two years.

“Upon its completion, this segment will integrate the Khaf-Herat regional connectivity project with Iran’s significant seaports and facilitate access to Europe via the Turkish railway network,” the statement said.

“Furthermore, traversing Afghan territory, it will bolster commercial exchanges between Central and South Asia. Notably, this project’s realization will enable the expansion of railway networks into Farah, Nimruz, Helmand, and Kandahar provinces,” it added.

Gamma operates across Europe and Asia in multiple sectors including construction, renewable energy, power transmission, mining, railways among others.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امریکا: امارت اسلامی به تعهدات خود در زمینه مبارزه با تروریزم عمل کند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۰, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه ایالات متحده تاکید کرده است که واشنگتن نمی‌گذارد افغانستان دوباره به مرکز تروریزم تبدیل شود.

متیو میلر، سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری پنجشنبه گفت: «ما متعهد هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان دیگر هرگز نمی‌تواند مرکز تروریزم باشد، و همچنان از طالبان (امارت اسلامی افغانستان) می‌خواهیم تا به تمام تعهدات ضد تروریزم خود در قبال جامعه بین‌المللی عمل کنند».

وی تاکید کرد که این مسوولیت امارت اسلامی است تا نگذارد گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش در افغانستان پناهگاه داشته باشند.

میلر همچنین به متحدان ایالات متحده اطمینان داد که واشنگتن از نزدیک تحولات افغانستان را زیر نظر دارد و آماده مقابله با هر گونه تهدیدی است که ممکن از منطقه ظهور کند.

میلر گفت: «ایالات متحده در برابر تهدید در حال تحول گروه‌های تروریستی، از جمله داعش شاخه خراسان هوشیار است و از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا سه سال پیش، تمرکز تزلزل‌ناپذیری بر تروریزم دارد.»

وی افزود که ایالات متحده «هم به صورت یکجانبه و هم با شرکای خود برای از بین بردن موفقیت آمیز تهدیدات در سراسر جهان و تضعیف داعش» کار می‌کند.

میلر تصریح کرد: «ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا داعش را در قبال اقداماتش پاسخگو قرار دهیم و از حملات تروریستی علیه ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی جلوگیری کنیم.»

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده که نمی‌گذارد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی مصادره ۸۰۰ هکتار از اراضی فلسطین توسط اسراییل را محکوم کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۰, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام اسراییل مبنی بر مصادره ۸۰۰ هکتار از منطقه الاغوار (دره اردن) در فلسطین را به‌شدت محکوم کرده است.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای پنجشنبه گفته است که اقدامات اخیر «رژیم صهیونیستی اشغالگر عدم التزام آن رژیم به قوانین بین المللی به‌خصوص قانون بشردوستانه بین المللی می‌باشد و تداوم همچو اقدامات یک‌جانبه و ادامه چشم‌پوشی از حقوق مردم فلسطین منجر به وخامت بیشتر وضعیت خواهد شد.»

در اعلامیه آمده است: «امارت اسلامی افغانستان از بازیگران بین‌المللی به‌خصوص کشورهای مسلمان تاثیرگذار در منطقه توقع دارد تا مسوولیت‌های قانونی، انسانی و اخلاقی خویش را در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین ادا نموده، جلو گسترش شهرک‌های غیر قانونی در سرزمین‌های اشغالی را بگیرند.»

اسراییل ۸۰۰ هکتار از زمین‌های دره اردن در کرانه باختری اشغالی را برای شهرک سازی و ساخت صدها واحد مسکونی مصادره کرده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!