Connect with us

رویداد های اخیر

قطر به محصلان افغان در اندونزیا بورسیه تحصیلی می‌دهد

معاونان وزرای خارجه دو کشور گفته‌اند که به حمایت از جوانان افغانستان و تقویت آموزش و توانمندی‌های انسانی در افغانستان ادامه خواهند داد.

منتشر شده

در

قطر و اندونزیا تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رساندند که در چارچوب آن، بورسیه‌های تحصیلی به محصلان افغانستان برای تحصیل در اندونزیا ارائه می‌شود.

وزارت خارجه قطر در اعلامیه‌ای گفته است که هدف این تفاهم‌نامه، ایجاد چارچوبی برای همکاری در زمینه آموزش و توسعه است که به جوانان افغانستان کمک کند تا آینده‌ای روشن و شکوفا را بسازند.

بر اساس این اعلامیه، این تفاهم‌نامه را لولوه بنت راشد آل خاطر، معاون وزیر خارجه قطر با رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزیا در نشستی با حضور رسانه‌ها امضاء کرده‌اند.

معاون وزیر خارجه قطر در این نشست ابراز امیدواری کرده است که این سفر بتواند برای محصلان افغانستان در اندونزیا پُر دست‌آورد باشد.

از طرفی هم معاون وزیر خارجه اندونزیا در این نشست بر اهمیت همکاری‌های دو کشور برای آموزش و توانمندسازی زنان و دختران افغانستان تاکید کرده است.

معاونان وزرای خارجه دو کشور گفته‌اند که به حمایت از جوانان افغانستان و تقویت آموزش و توانمندی‌های انسانی در افغانستان ادامه خواهند داد.

رویداد های اخیر

مجاهد: عاملان حمله بر اهل تشیع در ولایت غور کشته شدند

برخی از شهروندان اهل تشیع از امارت اسلامی از بهر به کیفر رساندن عاملان رویداد ولایت غور قدرانی می‌کنند.

Published

on

امارت اسلامی می‌گوید که عاملان حمله بر اهل تشیع در ولایت غور کشته شدند. سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که نیروهای امارت اسلامی در منطقه مارکو مرکز ولایت غور، بر یکی از مخفی‌گاه‌های اعضای داعش که در حمله بر شهروندان اهل تشیع دست داشتند، عملیات اجرا کرد که در نتیجه رهبر و یکی از اعضای مهم این گروه کشته شدند و نیز دراین عملیات مقداری سلاح، مهمات، بم‌های دستی و مواد منفجره به دست آمده است.

گروه از افراو وابسته به داعش، به تاریخ بیست وسوم سنبله بر شهروندان اهل تشیع در ولایت غور حمله کردند که در نتیجه نزدیک به ۲۰ تن جان باختند.

پس از وقوع این رویداد نیروهای امنیتی تلاش‌های خود را برای پیدا کردن عاملان این رویداد آغاز نمودند که در نتیجه شب گذشته (۲۹میزان)عملیاتی را بر یکی از مخفی‌گاه‌های داعش در ولایت غور انجام می‌دهند و در این عملیات رهبر و یکی از افراد کلیدی این گروه از پا در آمد.

آقای مجاهد افزوده است که این گروه در چندین حمله در ولایت‌های غور، کابل و بامیان نیز دخیل بوده‌اند و دراین عملیات مقداری سلاح، مهمات نیز به دست آمده است.

در همین حال برخی از شهروندان اهل تشیع از امارت اسلامی از بهر به کیفر رساندن عاملان رویداد ولایت غور قدرانی می‌کنند.

عبداللطیف نظری، مُعین مسلکی وزارت اقتصاد گفته است که عاملان کشتار باشنده‌گان دایکندی که به تازگی این جنایت هولناک را مرتکب شده بودند، روز گذشته توسط نیروهای امارت اسلامی در ولایت غور مجازات شدند.

سخنگوی امارت اسلامی افزوده است که این گروه  مستقیماً از مراکز داعش در بلوچستان پاکستان رهبری می‌شدند و آنان تمام حملات خود را به هدایت مستقیم رهبری شاخهٔ خراسان داعش در بلوچستان انجام می‌دادند. آقای مجاهد تاکید کرده است که تعدادی دیگر از همکاران این گروه نیز در مسیر فرار به بلوچستان دستگیر شده‌اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

تصویب قانون صرافی و خدمات پولی در افغانستان

Published

on

دفتر مطبوعاتی د افغانستان بانک روز (شنبه ۲۸ میزان) با نشر خبرنامه‌ای از تصویب قانون صرافی و خدمات پولی خبر داد.

این بانک می‌افزاید که قانون صرافی و خدمات پولی را تصویب نموده که براساس آن هیچ کس نمی تواند بدون جواز خدمات پولی انجام دهد.

در این خبرنامه آمده که براساس قانون جدید، سهولت‌های بیشتری برای اخذ جواز برای صرافان نیز فراهم شده و از فعالیت صرافی و خدمات پولی غیرقانونی جلوگیری صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که این بانک چندی قبل معاملات آنلاین فاکس را نیز در افغانستان غیر قانونی اعلام نموده و افزود که انجام دهنده آن با پیگرد قانونی مواجه خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

تاکید صدر اعظم آلمان بر اخراج افغان‌های مجرم

Published

on

صدراعظم آلمان هشدار داده افغان‌هایی که مرتکب جرم می‌شوند، اخراج خواهند شد.

اولاف شولتز در حاشیه نشست رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، گفته که شماری از افغان‌های مجرم به افغانستان بازگردانده شده اند.

به تاریخ ۳۰ اگست سال روان میلادی، آلمان ۲۸ تن از افغان‌هایی را که مرتکب جرایم مختلف شده بودند، به افغانستان فرستاد.

شولتز گفت: «ما شمار زیادی از افغان‌های مجرم را در کشور خود داشتیم که آنها را دو باره به افغانستان برگرداندیم. این پیچیده بود اما ما آن را انجام دادیم. این پروسه ادامه خواهد داشت و مجرمان به کشور شان برگردانده خواهد شد. ما این کار را در مورد مهاجران سوری نیز انجام می دهیم.»

از سوی دیگر، رئیس جمهور ترکیه باور دارد که مهاجر ستیزی ریشه در اسلام هراسی دارد و برخی جریان‌ها در اروپا آن را تقویت می‌کنند.

رجب طیب اردوغان گفت: «اسلام هراسی در اروپا از سوی جریان‌های راست افراطی تقویت شده و نگرانی‌های مهاجران را برانگیخته است. این جریان‌ در اروپا آنقدر قوی شده که اکنون شریک قدرت در آن کشورها اند و موجب اختلال زندگی مسالمت آمیز مهاجران می‌شود. ما به ویژه از آلمان می‌خواهیم در این قسمت موضع وحدت‌بخش خود را دنبال کند.»

با این حال، ایران که موضع سرسختانه را در قبال مهاجران بدون اسناد در نظر گرفته تا آنان را به گونه‌ اجباری اخراج کند، به تازگی خواهان افزایش بودجه سازمان ملل متحد برای مهاجران مقیم این کشور شده است.

کابل اما خواهان رفتار انسانی با مهاجران افغان در کشورهای میزبان است.

عبدالرحمن راشد، مُعین مسلکی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید: «ما با دیپلومات‌های کشورهای میزبان مهاجرین ما صحبت کرده ایم و سفیران و معاون سفیران را خواستیم و گفتیم که با مهاجرین ما برخورد نیک کنند. آنها در جواب به ما می‌گویند که ما با مهاجرینی که اسناد دارند مشکل نداریم، بلکه با مهاجرینی که برای کار می‌روند یا برای سفر به اروپا می‌روند، آنها اسناد هم ندارند.»

بر بنیاد آخرین گزارش سازمان ملل متحد، در یک سال گذشته، بیش از ۷۳۳ هزار تن از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند. بر اساس این گزارش شرایط زندگی برای مهاجران افغان در کشورهای همسایه افغانستان دشوار شده و این مهاجران ناگزیر به برگشت به کشور شان هستند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!