رویداد های اخیر

قالیباف: برای حل مشکلات امنیتی و اجتماعی ایران باید در مرز با افغانستان حصارکشی شود

قالیباف همچنان برخی از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در ایران را به حضور مهاجران فاقد اسناد نسبت داد.

Published

on

(Last Updated On: )

محمدباقر قالیباف، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌گوید که همه آسیب‌های اجتماعی جدی کشورش ریشه در شرق ایران دارد و باید برای تأمین امنیت در مرز شرقی در مرز با پاکستان و افغانستان حصارکشی شود.

قالیباف که در یک مناظره انتخاباتی روز پنجشنبه (۳۱ جوزا) صحبت می‌کرد همچنان برخی از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در ایران را به حضور مهاجران فاقد اسناد نسبت داد و تأکید کرد که اتباع غیرمجاز، آسیب‌های اجتماعی جدی را در حوزه مواد مخدر، اشتغال و طلاق در آن کشور وارد کرده‌اند.

آقای قالیباف گفته است: «همه‌ای آسیب‌های جدی اجتماعی را که ما می‌بینیم، ریشه در شرق کشور دارد. ما باید مرز شرقی خود را در مرز پاکستان و افغانستان به طور کامل دیوار بگذاریم که امنیت آنجا را برقرار کنیم.»

پیشتر قالیباف در یک گفتگوی تلویزیونی گفته بود که اگر پیروز انتخابات شود، مرزهای شرقی ایران را به‌روی مهاجران غیرقانونی خواهد بست.

با این حال، شماری از آگاهان طرح‌های نامزادان اتخابات ریاست جهوری ایران را برای کمپاین انتخاباتی مهاجرستیزی می‌دانند.

پیش از این، مسعود پزشکیان، یکی دیگر از کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نیز گفته بود که در صورت پیروزی مرز با افغانستان را می‌بندد.

این نامزد ریاست جمهوری ایران همچنان افزوده بود، کشورهای غربی باید مسئولیت اقدامات خود را در افغانستان که منجر به مهاجرت میلیون‌ها افغان شد، بپذیرند و به گفته او، مردم ایران دلیلی ندارند که «هزینه سیاست‌های غلط دیگران» را بپردازند.

به دنبال سانحه‌ سقوط هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران؛ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تهران یک‌سال پیش از موعد مقرر آن به تاریخ هشتم ماه سرطان سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

متقی و باقری در مورد همکاری‌های دوجانبه و جنگ غزه گفتگو کردند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران: اگر برنده شوم، مرزها را به روی مهاجران افغان می‌بندم

Trending

خروج از نسخه موبایل