Connect with us

انتخابات ۹۸

فرامرز تمنا، رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات را به تقلب متهم کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فرامرز تمنا، یک نامزد ریاست جمهوری، می‌گوید که رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات، به سفارش دسته انتخاباتی «دولت ساز» در این سمت گماشته شده و به نفع این دسته انتخاباتی دست به تقلب می‌زند.

آقای تمنا، در یک نشست خبری، امروز(چهارشنبه، ۱۰ میزان) هشدار می‌دهد که اگر جلو تقلب‌های که از سوی  دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات صورت می‌گیرد گرفته نشود با برخورد جدی دسته انتخابات وی روبه‌رو خواهد شد.

آقای تمنا، می‌گوید: “جلو تقلب‌های سازمان یافته و مهندسی شده دارالانشاء کمیسیون انتخابات را بگیرند در غیرآن من و سایر کاندیدان ریاست جمهوری با این موضوع برخورد جدی خواهیم داشت.”

در همین حال، حبیب الرحمان، ننگ، رئیس دبیرخانه این کمیسیون می‌گوید که اگر نامزدان ریاست جمهوری، سندی از تقلب در دبیرخانه کمیسیون انتخابات را با خود دارند به کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی شریک سازند.

همچنان آقای ننگ، گفته‌های آقای تمنا، را رد کرده می‌گوید که وی بر اساس نظر تمامی نامزدان ریاست جمهوری به ریاست دبیرخانه کمیسیون انتخابات گماشته شده است.

آقای ننگ، می‌گوید: “من از طریق یک پروسه شفاف، که سوی اعضای جامعه مدنی رأی گرفتند خود را نامزد کردم و از طریق یک پروسه با گرفتن ۸ رأی به این سمت راه یافتم.”

پس از اعلام آرای تخمینی سطح اشتراک شهروندان کشور در انتخابات ششم میزان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات  در انتخابات ریاست جمهوری تا اکنون بالاتر از ۱۵۰۰۰ فورم نتایج به ذخیره‌گاه این کمیسیون انتقال یافته و نیز مواد اساس انتخاباتی ولایت‌های پنجشیر، کاپیسا، پروان و کابل به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات انتقال شده است.

پیش از این شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نگرانی شان را از تقلب در روز انتخابات ابراز کرده بودند، اما مسئولان در کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که آرای بایومتریک شده نزد آنان اعتبار دارد و این تصمیم جلو تقلب را در شمارش آرا می‌گیرد.

گزارشگر: دیانا صمدی

Advertisement

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!