Connect with us

رویداد های اخیر

غنی: انسجام دوباره نیروهای امنیتی و دفاعی اولویت حکومت است

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۲۳, ۱۴۰۰)

رییس جمهور غنی امروز (شنبه، ۲۳ اسد) در پیامی در باره وضعیت کنونی افغانستان اطمینان داد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را دوباره منسجم خواهد کرد.

غنی افزود که منسجم کردن نیروهای امنیتی و دفاعی از اولویت حکومت است و در این راستا اقدامات گسترده روی دست گرفته شده است.

 غنی گفته از گسترش بی ثباتی و خشونت جلوگیری خواهد کرد.

غنی در این باره گفت “در حالی که می دانیم که از حال و آینده تان نگران استید، برای تان اطمینان می دهم که به عنوان رییس جمهور تان تمرکز من به این است که تا از گسترش بیشتر بی ثباتی، خشونت و آواره گی مردمم جلوگیری کنم.”

رییس جمهور گفته که تلاش خواهد کرد تا “جنگ تحمیل شده بر مردم افغانستان” بیشتر از این باعث کشتار مردم بی‌گناه، از دست رفتن دستاوردهای ۲۰ ساله ، تخریب تاسیسات عامه و بی ثباتی دوامدار نشود. 

وی افزوده که در باره افغانستان مشوره‌های گسترده را در داخل دولت و بزرگان و رهبران سیاسی، نماینده‌گان اقشار مختلف مردم افغانستان و همکاران بین المللی آغاز کرده است. 

او در این باره گفت:”مشوره ها در این رابطه به سرعت جریان دارد و نتایج آن به زودی با شما هموطنان عزیزم شریک خواهد شد.”

غنی افزوده که او همیشه خواهان آبادی و سربلندی افغان‌ها بوده و در این راستا از تلاش‌های خود دریغ نکرده است.

رویداد های اخیر

محمد یعقوب مجاهد: در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فزیکی ندارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش به شکل فزیکی وجود ندارد و امارت اسلامی هم به کسی اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور تهدیدی به کشورهای منطقه ایجاد شود.

محمد یعقوب مجاهد این مطلب را روز پنجشنبه (۶ ثور) در دیدار با هیاتی از مالیزیا در کابل بیان کرده است.

طبق خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار آقای مجاهد از برخورد نیک‌ مردم و حکومت مالیزیا با مهاجرین افغان در آن کشور و روابط دیرینه آن با افغانستان یادآوری کرده گفت: مالیزیا یک کشور قدرتمند و بزرگ‌ اسلامی است، امیدوارم این رفت و آمدها تقویت گردد.

وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن امارت اسلامی گلیم اشغال برچیده شد و جنگ به طور کامل در این کشور ختم و امنیت سرتاسری برقرار گردید.

بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار هیات مالیزیا افغانستان را یک کشور دوست دانسته و ضمن تاکید بر همکاری‌های همه جانبه، اطمینان دادند آنچه که در افغانستان از نزدیک مشاهده نمودند، با مقام‌های کشور شان شریک خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اتحادیه اروپا ۱۷ میلیون یورو را برای حمایت از افغان‌های عودت کننده به کشور اختصاص داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

اتحادیه اروپا توافقنامه‌ای به ارزش ۱۷ میلیون یورو با سازمان بین المللی مهاجرت به‌منظور بهبود دسترسی به خدمات اولیه، افزایش فرصت‌های اقتصادی، و حمایت از افغان‌های بازگشت کننده و جوامع میزبان آنان در افغانستان امضا کرده است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که این برنامه مخصوصاً بر نیازهای زنان و دختران متمرکز است.

در این بیانیه خاطر نشان شده است که از جنوری ۲۰۲۳ تا اپریل ۲۰۲۴، بیش از ۱.۵ میلیون افغان از پاکستان و ایران به کشور شان بازگشته اند.

پیتریس اوستوبز، یک مقام اتحادیه اروپا در جریان مراسم امضای توافقنامه در هرات گفت: «من از سختی‌هایی که عودت کنندگان هنگام اخراج به افغانستان با آن روبه‌رو هستند، متاثر شده ام. در کشوری که از فقر و تغییر اقلیم رنج می‌برد، و در شهری که به تازگی شاهد زلزله های ویرانگر بوده است، این واقعاً یک بحران در بحران است.»

رافایلا یودیچه، شارژدافیر اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت که جوامعی که میزبان عودت کنندگان اند باید حمایت شوند.

وی افزود: «مشارکت با سازمان بین المللی مهاجرت دسترسی به خدمات ضروری را تضمین و ازعودت کنندگان افغان و جوامع میزبان آنان محافظت می‌کند. از آنجایی که زنان و دختران ممکن به طور خاص تحت تأثیر قرار گیرند، ما اطمینان حاصل می‌کنیم که همه اعضای جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند.»

ماریا مویتا، نماینده سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان، گفت: «همکاری مستمر سازمان بین المللی مهاجرت با اتحادیه اروپا در توانمندسازی تیم‌های ما برای رسیدگی به صدها هزار عودت‌کننده افغان و سایر جوامع آسیب‌پذیر در کشور حیاتی بوده است.»

اتحادیه اروپا خاطر نشان کرده است که کمک اخیر، بخشی از یک برنامه پنج ساله است که در سراسر افغانستان و در چهار کشور منطقه اجرا می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مالیزیا تجارب اش را در بخش امنیت سایبری با امارت اسلامی شریک می‌کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت امور داخله در دیدار با هیاتی از مالیزیا در کابل گفته است که مالیزیا یک کشور پیشرفته است و افغانستان باید از تجارب این کشور استفاده کند.

بر بنیاد خبرنامه وزارت امور داخله، در این دیدار که روز پنجشنبه صورت گرفت، سراج الدین حقانی تاکید کرد که امنیت در افغانستان تامین است و وحدت میان افغان‌ها اعاده شده است.

او تصریح کرده که امارت اسلامی می‌خواهد با تمام جهان بالخصوص کشورهای اسلامی، روابط نزدیک و تعامل داشته باشد.

هیات مالیزیا متشکل از نمایندگان وزارت‌های داخله و دفاع، و مشاوران دفتر صدر اعظم این کشور می‌باشد.

داتو شازلینا، یک عضو این هیات در رابطه به ظرفیت‌های مالیزیا در بخش امنیت سایبری و جرایم دیجیتلی معلومات ارایه کرده و گفت که مالیزیا تجاربش را در این بخش با امارت اسلامی شریک می‌کند.

در این دیدار، دو طرف همچنان در باره مبارزه با مواد مخدر، آموزش پولیس، همکاری‌های دوجانبه و تبادل تجارب میان مالیزیا و افغانستان بحث کردند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!