تجارت

علاقمندی سرمایه‌گذاران آفریقای جنوبی و روسی برای سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان

این درحالیست که روز گذشته (یک‌شنبه، ۳سرطان) شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پتطرولیم با سرمایه گذاران روسی دیدار کرد.

Published

on

(Last Updated On: )

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزراء روز دوشنبه (۴سرطان)  با شماری از سرمایه‌گذاران، علماء و متخصصین بخش صحت آفریقای جنوبی دیدار نمود.

در این دیدار، سرمایه‌گذاران آفریقای جنوبی با استفاده از فرصت‌های ایجاد شده در زمینه سرمایه‌گذاری در افغانستان، علاقه خود را برای سرمایه‌گذاری در سکتور معادن نشان داده، افزودند که آنها می‌توانند با کمک تکنالوژی پیشرفته معادن را استخراج و پروسس نمایند.

همچنان متخصصین بخش صحت این کشور گفت که، می‌خواهند در هماهنگی با وزارت صحت عامه افغانستان یک شفاخانه معیاری و مجهز را اعمار نماید تا از سکتور صحت در افغانستان حمایت و خدمات صحی معیاری به افغان‌ها ارائه شوند.

سپس ملا برادر از هر گونه همکاری و حمایت از سرمایه گذاران، علماء و متخصصین بخش صحت آفریقای جنوبی اطمینان داده، گفت که، در حال حاضر زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم شده و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند از این فرصت استفاده نمایند.

این درحالیست که روز گذشته (یک‌شنبه، ۳سرطان) شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پتطرولیم با سرمایه گذاران روسی دیدار کرد.

سرمایه‌گذاران روسی در این دیدار فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان را مناسب دانسته و خواهان همکاری این وزارتخانه جهت سرمایه‌گذاری آنها بر معادن افغانستان به ویژه معدن مس بلخاب شده‌اند.

سرپرست وزارت معادن در این دیدار گفت که امارت اسلامی امکاناتی چون تامین امنیت سراسری ‏و زمینه مناسب را جهت جلب و جذب سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده و می‌توانند با ملاحظه برنامه‌ آنها به منظور سرمایه‌گذاری در منابع معدنی افغانستان حضور پیدا کنند.

نه‌تنها سرمایه‌گذران روسی بل سرمایه‌گذاران زیادی از کشورهای جهان در بیش از دو سال گذشته به افغانستان آمده وعلاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری روی معادن کشور ابراز کرده اند.

برخی از آگاهان اقتصادی دیگر هم به این باور اند که سرمایه‌گذاری کشورهای منطقه‌یی از یک سو بر رُشد اقتصاد کشور موثر است و ار سوی دیگر با ایجاد زمینه کار جلو فرار جوانان از کشور را می‌گیرد.

باورها براین است که باید حکومت سرپرست مطابق یک رویکرد شفاف معادن کشور را استخراج کند.

 

 

 

خبرهای مرتبط: 

 

 

 

قیافه: چند شرکت بزرگ ایرانی مجموعه‌ای را با هدف ورود به معادن افغانستان شکل داده‌اند

 

 

مسوولان: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به یک میلیارد افغانی در معادن سرمایه‌گذاری شده است

Trending

خروج از نسخه موبایل