Connect with us

انتخابات ۹۸

عبدالله خود را برنده انتخابات اعلام کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

عبدالله عبدالله، نامزد ریاست جمهوری ادعا میکند که در این انتخابات بلندترین رای را از آن خود کرده است.

آقای عبدالله در یک نشست خبری امروز(دوشنبه، ۸ میزان) در کابل گفت تیم «ثبات و همگرایی» در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است، ازین رو انتخابات به دور دوم نخواهد رفت.

عبدالله عبدالله گفت: “مردم ما در انتخابات علیه دیکتاتوری، علیه خودکامگی، علیه تبعیض قومی، برای وحدت ملی، برای رسیدن به صلح و برای ایجاد یک حکومت و حکومتداری خوب رای دادند.”

آقای عبدالله افزود با آنکه اعلام نتایج انتخابات از صلاحیت های کمیسیون انتخابات است؛ اما با در نظرداشت بررسی های نتایج در سراسر کشور، وی دارای بلند ترین رای در مقایسه با نامزدان دیگر است.

آقای عبدالله گفت: “رای ما در این انتخابات بلند است. نتایج را البته کمیسیون های انتخابات اعلام میکند، کمیسیون انتخابات؛ اما ما با رای بلند آمده ایم. ما در یکی دو روز گذشته مشغول بررسی نتایج بودیم از ولایات مختلف کشور و به این نتیجه رسیده ایم که رای بلند داریم.”

آقای عبدالله تاکید ورزید که “در وضعیت موجود انتخابات به دور دوم نمی‌رود و تیم ثبات و همگرایی حکومت آینده را تشکیل می دهد.”

در همین حال حبیب الرحمان ننگ رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات لحظاتی پس از اظهارات آقای عبدالله در یک نشست خبری گفت که هیچ نامزدی حق ندارد پیش از وقت پیروزی خود را اعلام کند.

کمیسیون شکایات انتخاباتی کشور نیز میگوید که نامزدان ریاست جمهوری باید پیش داوری نکنند و اجازه دهند که هر دو کمیسیون انتخاباتی بر اساس قانون به وظایف خویش عمل کرده و هر نامزدی که دارای رای بلند باشد پیروز این انتخابات اعلام خواهد شد.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!