Connect with us

انتخابات ۹۸

عبدالله: تلاش ها بر این است تا حقایق در مورد انتخابات کتمان شود

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مولانا عبدالله کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که تمام تلاش ها بر این است تا حقایق در مورد انتخابات به مردم گفته نشود.

آقای عبدالله می‌گوید که رهبری کمیسیون انتخابات از وی خواسته است که در بدل جواب نامه‌ی یونما ۱۵ روز با رسانه‌های صحبت نکند.

در همین حال اعضای این کمیسیون امروز (سه شنبه، ۲۱ عقرب) در یک کنفرانس خبری با هم مشاجره لفظی کردند که در نتیجه حوا علم نورستانی رییس کمیسیون انتخابات و حبیب الرحمان ننگ رییس دبیرخانه این کمیسیون، نشست خبری را ترک کردند.

این درگیری زمانی رخ داد که مولانا عبدالله شروع به خواندن نامه ای در پاسخ به ادعاهای یوناما علیه خودش را کرد.

آقای عبدالله میگوید: “تمام تلاش ها بر این است که مولانا عبدالله چپ باشد. تمام تلاش بر این است که واقعیت ها را نباید بگویم. دیروز به من میگفتند که یا پانزده روز در تلویزیون گپ نزن یا این نامه را ما جواب چطور و چیکار روان میکنیم.”

در نامه آقای مولانا عبدالله به یوناما آمده است که اقدام یماماتو نماینده ویژه این سازمان برای افغانستان غیرقانونی و خلاف عرف دیپلوماتیک بوده است، “مسوولیت و صلاحیت های نمایندگی سازمان ملل متحد در یک کشور چنین اجازه ای را به ایشان نمی‌دهد.”

رهبری کمیسیون انتخابات می‌گوید که نامه ای که به آدرس این کمیسیون در مورد برخورد مولانا عبدالله با یک کارمند این کمیسیون آمده است را همه جانبه بررسی می‌کنند.

عصمت الله مل معاون کمیسیون مستقل انتخابات میگوید: “ما به آن نامه (نامه یوناما) پاسخ می‌دهیم. نامه را با جزییات مطالعه کرده ایم و رهبری در موردش تصمیم می‌گیرد.”

در همین حال نهادهای ناظر بر انتخابات افغانستان می گویند که نامه آقای یماماتو به رییس کمیسیون انتخابات مداخله آشکار در کار کمیسیون انتخابات است و این مورد غیرقانونی است که حکومت افغانستان و کمیسیون مستقل انتخابات باید در این مورد خاموش نباشند.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!