Connect with us

انتخابات ۹۸

عبدالله ارگ را به مهندسی انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

عبدالله عبدالله، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در سفر انتخاباتی اش به هرات به ‏برگزاری انتخابات آزاد و شفاف تأکید کرد.

آقای عبدالله، میگوید که باید انتخابات به دور از تقلب و در فضای آزاد و شفاف برگزار ‏گردد.

همچنان رهبر دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» هشدار می‌دهد که با هرگونه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این دسته انتخاباتی با جدیت ‏برخورد خواهد کرد.

آقای عبدالله، می‌افزاید که دسته انتخاباتی«ثبات و هم‌گرایی»به دلیل حمایت‌های مردمی ‏پیروز انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

آقای عبدالله، می‌گوید: “مقامات حکومتی این جا تا روز جمعه گذشته با تیمی که از کابل آمده بود کمپاین می‌کردند، کمی درس بگیرید، وقتی که که مردم به یک ارزش باور دارند، شما با تهدید و وعده‌های دروغین آنان را به طرف خود برده نمی‌توانید.”

با این حال، آقای عبدالله، تاکید می‌کند که شماری از  حلقات در ارگ ریاست ‏جمهوری، در تلاش مهندسی روند انتخابات هستند. رهبر دسته انتخاباتی، ثبات و هم‌گرایی، می‌گوید که در شماری ولسوالی‌ها که رأی این دسته انتخاباتی زیاد است، ‏عمداٌ این مناطق به دست طالبان سپرده شده تا انتخابات در آن جا برگزار نگردد.

آقای عبدالله، می‌افزاید: “ولسوالی پرچمن را به خاطر که رای همیشه گی شان با ما بود را به کام طالب سقوط دادند.”

در همین حال نماینده‌گان مردم هرات در مجلس و شماری از افراد با نفوذ در این ولایت حمایت خود ‏را ازدسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» اعلام کردند. این افراد با نفوذ تأکید دارند که باید انتخابات بدون هرگونه تقلب ‏برگزار شود.

با نزدیک شدن به ششم میزان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهور، پیکارهای انتخاباتی نیز در ‏هرات داغ شده است. شماری از باشنده‌گان هرات تاکید دارند که تقلب در دوره‌های قبلی انتخابات مردم ‏را نسبت به شرکت در انتخابات در افغانستان بی باور ساخته است. ‏

گزارشگر: فواد احمدی

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!