Connect with us

اخبار ساحوی

صدر اعظم پاکستان از توافق صندوق بین المللی پول برای ارائه ۷ میلیارد دالر استقبال کرد

شریف، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در هفته جاری به رسانه های پاکستانی گفت که پاکستان با کمک چین و عربستان سعودی، تمام شروط صندوق بین المللی را انجام داده است.

منتشر شده

در

دفتر صدر اعظم پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد که شهباز شریف از تصمیم صندوق بین المللی پول مبنی بر ارائه ۷ میلیارد دالر به این کشور استقبال کرده است.

به گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول گفته است که برنامه جدید مستلزم «سیاست‌ها و اصلاحات درست» برای تقویت ثبات اقتصاد کلان و رسیدگی به چالش‌های ساختاری در کنار «حمایت مالی قوی مستمر از سوی شرکای توسعه‌ای و دوجانبه پاکستان» می‌باشد.

یک میلیارد دالر به گونه فوری پرداخت خواهد شد.

شریف، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در هفته جاری به رسانه های پاکستانی گفت که پاکستان با کمک چین و عربستان سعودی، تمام شروط صندوق بین المللی را انجام داده است.

او بدون اشاره به اینکه بیجینگ و ریاض چه نوع کمکی برای رسیدن به توافق ارائه کرده‌اند، گفت: «بدون حمایت آنها، این کار صورت نمی‌گرفت.»

پاکستان ده ها سال است که با چرخه های اقتصادی رشد و رکود دست و پنجه نرم می‌کند.

طبق اطلاعات صندوق بین المللی پول، در حال حاضر پاکستان پنجمین قرضدار بزرگ این نهاد است و از آن ۶.۲۸ میلیارد دالر قرضدار است.

پاکستان در حالی حاضر طولانی ترین بحران اقتصادی را تجربه می‌کند. این کشور در این اواخر شاهد بالاترین نرخ تورم بوده است.

اخبار ساحوی

رویترز: روسیه پروژه ساخت طیاره بدون سرنشین جنگی در چین دارد

وزارت خارجه ایالات متحده و دولت اوکراین به درخواست‌های مکرر رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

Published

on

رویترز به نقل از منابع امنیتی ادعا کرده است که روسیه در چین درحال ساخت طیاره بدون سرنشین جنگی است.

رویترز به نقل از دو منبع از یک سازمان اطلاعاتی اروپایی مدعی شده است که روسیه یک برنامه تسلیحاتی در چین برای توسعه و تولید طیاره‌های بدون سرنشین تهاجمی دوربرد برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ایجاد کرده است.

براساس این گزارش یکی از شرکت‌های تابعه شرکت تسلیحاتی دولتی روسیه به نام «IEMZ کوپول» درحال ساخت و توسعه یک مدل طیاره بدون سرنشین جدید به نام «گارپیا3» در چین است. این پهپاد می تواند حدود 2000 کیلومتر را با بار 50 کیلوگرمی طی کند.

در همین حال چین به رویترز گفت که از چنین پروژه‌ای اطلاعی ندارد و افزود که این کشور تدابیر سختگیرانه‌ای بر صادرات طیاره‌های بدون سرنشین دارد. اما این گزارش مدعی است شرکت کوپول هفت طیاره بدون سرنشین نظامی ساخت چین، از جمله دو طیاره‌ی گارپیا۳ را در مقر خود در شهر ایژفسک روسیه تحویل گرفته است.

این درحالیست گه هم روسیه و هم اوکراین به شدت بر توسعه طیاره‌های بدون سرنشین برای ضربه زدن به زیرساخت‌های یکدیگر رقابت دارند.

در همین رابطه وزارت خارجه ایالات متحده و دولت اوکراین به درخواست‌های مکرر رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

Continue Reading

اخبار ساحوی

سپاه پاسداران ایران استفاده از دستگاه‌های ارتباطی میان اعضا را ممنوع کرده است

مقام‌های سپاه پاسداران برای بررسی‌های فنی با حزب‌الله تماس گرفته‌اند و چندین نمونه از دستگاه‌های منفجر شده را به منظور تحقیق کارشناسان ایرانی، به تهران برده‌اند.

Published

on

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام بلند رتبه‌ای امنیتی ایران گزارش داده است که پس از انفجار هزاران پیجر و مخابره اعضای حزب‌الله لبنان طی هفته گذشته، سپاه پاسداران ایران به همه اعضای خود دستور داده است استفاده از هر نوع وسیله ارتباطی را متوقف کنند.

یکی از این مقام‌های امنیتی که نامشان فاش نشده، به این خبرگزاری گفت: «عملیات گسترده‌ای از سوی سپاه پاسداران برای بازرسی همه دستگاه‌ها و نه فقط تجهیزات ارتباطی در حال انجام است.»

او افزود: «بیشتر این دستگاه‌ها یا دست‌ساز بوده یا از چین و روسیه وارد شده‌اند.»

این مقام افزود که ایران از نفوذ عوامل اسرائیل نگران است و در حال حاضر تحقیقات کامل از مامورین سپاه پاسداران، شامل اعضای میانی ​​و بلندپایه این نهاد نظامی آغاز شده است.

این مقام امنیتی گفت: «این تحقیقات شامل بررسی حساب‌های بانکی افراد در ایران و خارج از کشور و همچنین بررسی سابقه سفر آن‌ها و خانواده‌هایشان می‌شود.»

وزارت‌خانه‌های امور خارجه، دفاع و کشور در ایران، در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند.

روز سه‌شنبه گذشته در یک حمله هماهنگ، دستگاه‌های پیجر اعضای حزب‌الله لبنان، منفجر شدند.

یک روز بعد از آن، صدها دستگاه مخابره حزب‌الله منفجر شد.

در این حملات ۳۹ نفر کشته و بیش از سه هزار نفر زخمی شدند.

دولت لبنان و حزب‌الله می‌گویند اسرائیل پشت این حملات بوده است اما اسرائیل دست داشتن در این حمله را نه تکذیب و نه تایید کرده است.

مقام امنیتی ایران در گفتگو با رویترز از ارائه جزییات در مورد نحوه ارتباط نیروهای سپاه پاسداران خودداری کرد.

سپاه پاسداران دارای ۱۹۰ هزار کارمند است.

او گفت: «در حال حاضر، ما از رمزگذاری سراسری در سیستم‌های پیام‌رسان استفاده می‌کنیم.»

به گفته همین مقام، نگرانی گسترده‌ای در میان دستگاه حاکمه ایران وجود دارد.

همچنین بر اساس این گزارش، مقام‌های سپاه پاسداران برای بررسی‌های فنی با حزب‌الله تماس گرفته‌اند و چندین نمونه از دستگاه‌های منفجر شده را به منظور تحقیق کارشناسان ایرانی، به تهران برده‌اند.

یکی دیگر از مقام‌های ایرانی گفت که نگرانی اصلی ایران حفاظت از تاسیسات هسته‌ای و راکتی ایران به خصوص تاسیسات زیرزمینی این کشور است.

از سال گذشته، تدابیر امنیتی در این سایت‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

او افزود که هیچ‌وقت به اندازه کنونی، تدابیر شدید امنیتی وجود نداشته و پس از انفجارهای پیجر در لبنان، تدابیر امنیتی به طور قابل توجهی فراتر از سطوح قبلی افزایش یافته است.

Continue Reading

اخبار ساحوی

عاصم ملک به‌حیث رئیس جدید آی‌اس‌آی تعیین شد

رویترز گزارش داده است که ملک در حال حاضر به عنوان یک قوماندان در اردو کار می‌کند و فارغ  التحصیل مرکز نظامی فورت‌لیون‌وورت ایالات متحده امریکا است. او به تاریخ ۳۰ام سپتمبر به عنوان رئیس آی‌اس‌آی آغاز به کار خواهد کرد.

Published

on

گزارش‌ها می‌رسانند که پاکستان محمد عاصم ملک را به عنوان رئیس جدید سازمان استخباراتی آی‌اس‌آی تعیین کرده است.

به گزارش رویترز، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نقش سیاسی این اداره، با نظارت شدید مواجه است. یک رئیس سابق آی‌اس‌آی به دلیل حمایت از اهداف سیاسی عمران خان، صدر اعظم سابق زندانی، بازداشت شده است. عمران خان اما ادعا می‌کند که از این اداره تحت رهبری رئیس فعلی اش نوید انجم، علیه او استفاده می‌شود.

چندین قاضی ارشد نیز در نامه‌ای به قاضی القضات، مدعی شده‌اند که ماموران آی‌اس‌آی برای تصمیم‌گیری در مورد قضایا علیه خان، آنها را تحت فشار قرار داده‌اند.

رویترز گزارش داده است که ملک در حال حاضر به عنوان یک قوماندان در اردو کار می‌کند و فارغ  التحصیل مرکز نظامی فورت‌لیون‌وورت ایالات متحده امریکا است. او به تاریخ ۳۰ام سپتمبر به عنوان رئیس آی‌اس‌آی آغاز به کار خواهد کرد.

پست ریاست آی‌اس‌آی یکی از با صلاحیت‌ترین مناصب در پاکستان است که در تقاطع سیاست داخلی، اردو و روابط خارجی قرار دارد.

در حالی که رئیس آی‌اس‌آی از نظر تخنیکی به صدر اعظم گزارش می‌دهد، وی توسط لوی درستیز اداره می‌شود.

اعتقاد بر این است که بن‌بست بین عمران خان و اردو بر سر انتصاب رئیس آی‌اس‌آی در سال ۲۰۲۱ به درگیری با جنرال‌های ارشد انجامید که ماه‌ها بعد با برکناری وی از نخست‌وزیری همراه شد.

اردوی پاکستان که اعمال فشار بر قضات یا هرگونه نقش در سیاست را انکار می کند، از سال ۱۹۵۸ برای بیش از سه دهه بر پاکستان حکومت کرده و همچنان بر حوزه های کلیدی حکومت در این کشور تسلط دارد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!