Connect with us

تجارت

صادرات افغانستان به چین امسال ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است

سفیر چین تصریح کرد که در ماه دسمبر، بیجینگ مالیات بر صادرات افغانستان را معاف می‌کند که با آن سطح صادرات محصولات و تولیدات افغانستان به چین افزایش یافته و برای بسیاری از افغان‌ها فرصت‌های کاری به میان خواهد آمد.

منتشر شده

در

سفیر چین در کابل اعلام کرده که صادرات افغانستان به کشورش در سال جاری ۱۱.۵ درصد افزایش یافته و امیدواری وجود دارد که این رقم در سال آینده به ۲۵ درصد بالا رود.

جاو شینگ در دیدار با معاون سیاسی ریاست الوزرا روز پنجشنبه (۳ عقرب) گفت که زمینه برای پروژه های اقتصادی و تجارتی در افغانستان فراهم شده است.

سفیر چین تصریح کرد که در ماه دسمبر، بیجینگ مالیات بر صادرات افغانستان را معاف می‌کند که با آن سطح صادرات محصولات و تولیدات افغانستان به چین افزایش یافته و برای بسیاری از افغان‌ها فرصت‌های کاری به میان خواهد آمد.

وی گفت که کشورش در نظر دارد از راه تاجیکستان دهلیز جدید اقتصادی با افغانستان را باز نماید و برای سرمایه گذاری در این زمینه، نشست سه جانبه میان تاجیکستان، چین و افغانستان برگزار خواهد شد. آقای جاو افزود که تلاش ها برای فعال ساختن دهلیز واخان نیز جریان دارد.

این دیپلومات چین با اشاره به پیشرفت های موجود در افغانستان گفت که چین می‌خواهد در بخش های مختلف در افغانستان سرمایه گذاری و پروژه‌ها را تطبیق نماید.

وی افزود که چین در کنفرانس های بین المللی صدایش را در مورد پیشرفت افغان ها و کمک به آنان بلند کرده و از جهان خواسته است که در افغانستان پروژه ها را تطبیق نمایند.

در این دیدار، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا از معافیت مالیاتی بر صادرات افغانستان از سوی چین تشکر کرد و افزود که این اقدام بر امور تجارتی افغان ها و اقتصاد افغانستان تاثیر مثبت خواهد داشت. او همچنان خواستار اقدامات مشابه سایر کشورهای همسایه گردید.

مولوی عبدالکبیر راه واخان را یک تحول بهتر برای مناسبات دو کشور خواند و گفت که با تکمیل شدن آن در بخش های اقتصادی و تجارتی تغییرات قابل توجه به میان خواهد آمد.

تجارت

افتتاح نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در قزاقستان

در این نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در بیشتر از ۷۰ غرفه به مدت ۳ روز به نمایش گذاشته می‌شود.

Published

on

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید، نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان با حضور نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان در شهر آلماتا افتتاح شد.

آقای عزیزی، در مراسم افتتاح این نمایشگاه برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را در زمینه گسترش روابط تجاری میان دو کشور مؤثر خوانده است.

از سویی هم، معاون صدراعظم قزاقستان در این مراسم گفته است که آستانه علاقه‌مند حفظ روابط تجارتی، اقتصادی، ترانسپورتی، لوجستیکی و انرژی با کابل است.

گفتنی است که در این نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در بیشتر از ۷۰ غرفه به مدت ۳ روز به نمایش گذاشته می‌شود.

Continue Reading

تجارت

سرپرست وزارت صنعت و تجارت عازم قزاقستان شد

Published

on

نور الدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در راس یک هیات متشکل از نمایندگان بخش دولتی و خصوصی بعد از ظهر امروز (جمعه) عازم شهر آلماتای کشور قزاقستان شد.

وزارت صنعت و تجارت در خبرنامه‌ای نوشته است که هدف از سفر این هیات برگزاری نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در قزاقستان، اشتراک در کنفرانس تواصل تجارتی، دیدار با مقامات قزاقستان، نشست‌های تجارتی و سایر برنامه های رسمی می‌باشد.

بیش از ۲۵۰ تن مشمول معین وزارت معادن و پترولیم، رئیس تسهیل سرمایه‌گذاری اداره امور و نمایندگان وزارت امور خارجه، معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، د افغانستان بانک و اعضای سکتور خصوصی، آقای عزیزی را در این سفر همراهی می‌کنند.

Continue Reading

تجارت

قراردادی اکتشاف و استخراج گاز جوزجان به ارزش یک ملیارد دالر با کمپنی ازبیکستانی امضا شد  

ذخایر گاز طوطی میدان ولایت فاریاب حدود ۷هزار کیلومتر مربع مساحت دارد که با آغاز استخراج آن تا حدی نیازمندی گاز کشور مرفوع خواهد شد.

Published

on

قراردادی اکتشاف و استخراج گاز جوزجان به ارزش یک ملیارد دالر امروز پنج‌شنبه (۱۹میزان) در حضور معاون اقتصادی ریاست الوزرا با یک کمپنی ازبیکستانی به امضاء رسید.

در خبرنامه معاونیت اقتصادی آمده است که، این قرارداد ده ساله به ارزش حدود یک میلیارد دالر سرمایه گذاری برای اکتشاف و استخراج گاز طوطی میدان میان وزارت معادن و پترولیم افغانستان و کمپنی ازبیکستانی امضاء شد.

طبق این قرارداد کمپنی قراردادی در سال نخست ۱۰۰ میلیون دالر و در جریان ده سال یک میلیارد دالر سرمایه‌گذاری و از گاز استخراج شده در دو سال اول ۱۰۰ میگاوات برق نیز تولید می‌کند.

ذخایر گاز طوطی میدان ولایت فاریاب حدود ۷هزار کیلومتر مربع مساحت دارد که با آغاز استخراج آن تا حدی نیازمندی گاز کشور مرفوع و به صورت مستقیم و غیر مستقیم به هزاران تن زمینه کار مساعد خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!