Connect with us

انتخابات ۹۸

شورای نامزدان: انتخابات ریاست جمهوری هیچ برنده ای ندارد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تاکید دارد که روند انتخابات ریاست جمهوری از سوی برخی دسته ها به ویژه دسته های حاکم در قدرت، به بازی گرفته شده است.

این شورا می گوید که با در نظر داشت تقلب های صورت گرفته از سوی دسته های انتخاباتی حاکم، این انتخابات هیچ برنده ای ندارد و به هیچ وجه نتیجه انتخاباتی را که مملو از تقلب از سوی تیم های حاکم باشد را نمی پذیرند.

رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری می گوید: “دونامزد پیشتاز تلاش دارند مردم را برای تظاهرات آمده کنند تا رای بدون بایومتریک را داخل سیستم بسازند.”

احمد ولی مسعود،یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز می افزاید: “افراد مافیایی میخواهند انتخابات را به بحران ببرند اگراین بحران حل نشد، شورای نامزدان وارد پروسه می شوند وعرض اندام می کنند. غیر از شورای نامزدان دیگرهیچ منبع نیست که این بحران را حل نماید.”

درهمین حال شمار دیگری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می گویند که حتی در آرای بایومتریک هم به گونهء سیستماتیک تقلب گسترده صورت گرفته و تفکیک آن کار دشوار است.

فرامرزتمنا، نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید می کند: “رییس دارلانشاء کمیسیون باید قرنطین شود. این ها حق ندارند با مشاوران ریاست جمهوری ببینند حتا دسترسی به تیلفون هم نداشته باشند. کمیشنرها نباید به کاندیدان ریاست جمهوری دید وادید داشته باشند این خود نشان دهنده تقلب است.”

عنایت الله حفیظ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری می گوید: “در روز انتخابات تقلب های گسترده صورت گرفته است که باید مورد توجه قرار بگیرد. ما این تقلب ها را با کمیسیون اشتراک گذاشتیم اگرکمیسیون این تقلب ها را نادیده گرفت شاید انتخابات لغو خواهد شد.”

با این حال کمیسیون مستقل انتخابات تاکید می کند که آرای پا و ناپاک جدا خواهد شد و در جریان این روند زیر هیچ فشاری نخواهند رفت.

هوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات می گوید:” ما به فداکاری مردم افغانستان در روز انتخابات احترام می گذاریم و متعهد به حفظ آرای مردم هستیم.”

این نامزدان از نهاد های خارجی همکار  کمیسیون انتخابات نیز می خواهند تا به رسیده گی به چالش های انتخابات همکاری کنند.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!