Connect with us

رویداد های اخیر

شورای امنیت سازمان ملل به سراج‌الدین حقانی اجازه‌ سفر به امارات متحده عربی را داد

پیشتر نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد برای سراج‌الدین حقانی و سه عضو ارشد دیگر امارت اسلامی برای سفر به عربستان و ادای مراسم حج، معافیت ممنوعیت سفر صادر کرده بود.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله کشور اجازه سفر به امارات متحده عربی را داده است. این شورای در خبرنامه‌ای گفته که از اول الی پنجم ماه سرطان به آقای حقانی اجازه سفر به شهر ابوظبی داده شده است.

در اعلامیه آمده است که هدف از این سفر، اشتراک سراج‌الدین حقانی در نشست‌های منطقه‌ای مربوط به امنیت، ثبات و صلح بوده است.

در اعلامیه‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است : «در ۲۰ جون سال ۲۰۲۴، کمیته تحریم شورای امنیت که بر اساس قطعنامه ۱۹۸۸ تشکیل شد، معافیت ممنوعیت سفر برای سراج‌الدین حقانی را برای بازدید از ابوظبی، امارات متحده عربی، از ۲۱ تا ۲۵ جون ۲۰۲۴ تصویب کرد. هدف از این سفر اشتراک در نشست‌های مربوط به امنیت و ثبات منطقه بوده است.»

در مورد نشستی که سرپرست وزارت داخله در آن اشتراک کرده جزییات بیشتری به رسانه‌ها داده نشده است. پیشتر نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد برای سراج‌الدین حقانی و سه عضو ارشد دیگر امارت اسلامی برای سفر به عربستان و ادای مراسم حج، معافیت ممنوعیت سفر صادر کرده بود.

سراج‌الدین حقانی و شمار دیگری از اعضای ارشد امارت اسلامی  تحت تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارند و ممنوع‌السفر هستند.

این درحالی است که امارت اسلامی بارها دوام تحریم‌ها جامعه جهانی برای ممنوعیت سفر اعضای خود را نکوهش کرده و آن را ناعادلانه دانسته و خواهان لغو محدودیت‌های سفر شده اند.

 

خبرهای مرتبط:

معافیت ممنوعیت سفر چهار مقام امارت اسلامی برای ادای مراسم حج

شورای امنیت سازمان ملل بازهم بر سر تمدید معافیت سفر سران امارت اسلامی به توافق نرسید

رویداد های اخیر

حقانی و وثیق: تعداد زیادی از کشورها علاقه‌مند توسعه روابط با امارت اسلامی اند

از سوی دیگر، معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن تاکید بر تعامل خوب و مثبت با تمام کشورها، تصریح کرد که در روشنایی پالیسی همه جانبه سیاسی، امارت اسلامی با تمام کشورها خواهان تعامل و گسترش روابط می باشد.

Published

on

(Last Updated On: )

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله و عبدالحق وثیق، رئیس عمومی استخبارات سفر اخیر شان را به امارات متحده عربی برای توسعه روابط مهم خوانده و گفتند که تعداد زیادی از کشورها علاقه‌مند توسعه روابط با امارت اسلامی می‌باشند.

حقانی و وثیق این مطلب را شام روز گذشته (شنبه) در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا بیان کردند.

آنان از تلاش‌های خویش برای تامین امنیت دایمی یادآوری نموده گفتند که هماهنگی خوب میان ادارات و پلان جامع امنیتی، زمینه امنیت مطمئن را برای مردم فراهم کرده است.

از سوی دیگر، معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن تاکید بر تعامل خوب و مثبت با تمام کشورها، تصریح کرد که در روشنایی پالیسی همه جانبه سیاسی، امارت اسلامی با تمام کشورها خواهان تعامل و گسترش روابط می باشد.

مولوی عبدالکبیر افزود که در نتیجه تعامل مثبت، روابط امارت اسلامی با جهان در حال توسعه است و این نمایانگر پیشرفت سیاسی نظام اسلامی می‌باشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مقام‌های چین و ترکمنستان در مورد نشست آینده وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفتگو کردند

ترکمنستان و چین تاکید کردند که با پایبندی به اصول دوستی و حسن همجواری، به حمایت کامل از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان ادامه خواهند داد.

Published

on

(Last Updated On: )

یو ژیائوونگ، نماینده خاص چین برای افغانستان، با احمد قربانوف، معین وزارت امور خارجه ترکمنستان دیدار و دو طرف در مورد نشست آینده وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفتگو کرده اند.

وزارت امور خارجه ترکمنستان در خبرنامه‌ای نوشته است که در این دیدار طرفین همچنین در مورد وضعیت روابط ترکمنستان و چین و گسترش این روابط گفتگو کردند.

معین وزارت امور خارجه ترکمنستان تاکید کرد که ترکمنستان پلتفرم‌های بین المللی چندجانبه برای حفظ ثبات در افغانستان را عامل مهمی در تحریک رشد پایدار وضعیت اجتماعی-اقتصادی کشور همسایه می‌داند.

دو طرف تاکید کردند که ترکمنستان و چین با پایبندی به اصول دوستی و حسن همجواری، به حمایت کامل از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان ادامه خواهند داد.

قابل یاد آوریست که پنجمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سال جاری میلادی به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

هیأت امارت اسلامی افغانستان عازم قطر شد

Published

on

(Last Updated On: )

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در رأس یک هیأت برای اشتراک در سومین نشست دوحه امروز (شنبه) عازم قطر شد.

سومین نشست دوحه قرار است فردا و پس فردا با میزبانی سازمان ملل متحد در پایتخت قطر برگزار شود.

نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان در این نشست حضور خواهند داشت و قرار است به نمایندگی از امارت اسلامی، ذبیح‌الله مجاهد در راس یک هیات شش نفری از وزارت امور خارجه، دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، وزارت صنعت و تجارت، معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله و د افغانستان بانک در این نشست اشتراک کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!