Connect with us

اخبار ساحوی

شش تن در پی سقوط یک هلیکوپتر در پاکستان جان باخت

به گزارش رویترز، دو منبع‌ی که از ذکر نام شان خودداری نموده ؛ گفته اند که این هلیکوپتر توسط یک شرکت خصوصی در شمال خیبر پختونخوا کرایه شده بود.

منتشر شده

در

منابع امنیتی پاکستان اعلام کردند که بر اثر سقوط یک هلیکوپتر چارتر روز شنبه در شمال پاکستان دست کم شش تن جان باخته است.

به گزارش رویترز، دو منبع‌ی که از ذکر نام شان خودداری نموده ؛ گفته اند که این هلیکوپتر توسط یک شرکت خصوصی در شمال خیبر پختونخوا کرایه شده بود.

این هلیکوپتر اندکی پس از پرواز از زمین در منطقه ناآرام وزیرستان شمالی در نزدیکی مرز با افغانستان سقوط کرده است.

این منابع گفته اند که، حدود ۱۴ مسافر از جمله پیلوتان روسی در هلیکوپتر بودند.

طبق اظهارات رویترز در این رویداد ۸ تن مجروح شده که در شفاخانه همین منطقه بستر شده اند.

نیروهای مسلح پاکستان و بخش هوانوردی غیرنظامی آن کشور دریک دهه گذشته متحمل چندین رویداد هوایی شده اند. در سال ۲۰۲۲ یک هلیکوپتر نظامی در یک تمرین آموزشی در خیبر پختونخوا سقوط کرد و هر دو پیلوت آن جان باختند. همچنان یک هواپیمای ایرباس خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان در سال ۲۰۲۰ در یک منطقه مسکونی در جنوب شهر کراچی سقوط کرد و بیش از ۹۹ سرنشین آن جان باختند.

اخبار ساحوی

رهبر ایران به جای امن انتقال داده شده است

Published

on

درپی کشته‌شدن سید حسن‌ نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، دو منبع به رویترز گفته‌اند که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران با تدابیر شدید امنیتی به یک مکان امن در داخل این کشور انتقال داده شده است.

خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) گفته است که پس از اعلام کشته‌شدن نصرالله در حملات اسرائیل، تهران در تماس دوام‌دار با حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های نیابتی منطقه‌ای خود در جستجوی تعیین قدم بعدی است.

گفتنی است که اردوی اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که رهبر حزب‌الله را یک روز قبل در حمله هوایی بر مرکز فرماندهی این گروه در حومه جنوبی بیروت کشته است.

از سویی هم، حزب‌الله لبنان تایید کرده که حسن نصرالله، رهبر این گروه، در جریان یک حمله هوایی ارتش اسرائیل در لبنان کشته شده است.

Continue Reading

اخبار ساحوی

مشاور خامنه‌ای: اسرائیل از خطوط سرخ تهران عبور می‌کند

علی لاریجانی، مشاور علی خامنه‌ای به تلویزیون دولتی ایران گفت: «ترورها مشکل اسرائیل را حل نمی‌کند… با ترور رهبران مقاومت، دیگران جای آنها را خواهند گرفت.»

Published

on

پس از حمله اسرائیل به مقر مرکزی حزب الله تحت حمایت تهران در حومه جنوبی بیروت، مشاور ارشد رهبر ایران روز جمعه گفت که اسرائیل در حال عبور از خطوط سرخ تهران است و وضعیت در حال جدی شدن است.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد اسرائیلی به خبرنگاران گفت که سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله هدف این حمله بوده است.

علی لاریجانی، مشاور علی خامنه‌ای به تلویزیون دولتی ایران گفت: «ترورها مشکل اسرائیل را حل نمی‌کند... با ترور رهبران مقاومت، دیگران جای آنها را خواهند گرفت.»

یک مقام ارشد امنیتی ایران پیشتر به رویترز گفته بود که تهران در حال بررسی وضعیت نصرالله است. یک منبع نزدیک به حزب الله به رویترز گفت که نصرالله زنده است.

رسانه دولتی ایران گزارش داده است که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، این حمله را یک «جنایت جنگی آشکار و غیرقابل انکار» خواند که «بار دیگر ماهیت تروریزم دولتی رژیم صهیونیستی (اسرائیل) را آشکار کرد.»

Continue Reading

اخبار ساحوی

پاکستان به آذربایجان جت‌های جنگی «جی‌اف -۱۷» فروخت

به گزارش رویترز، این طیاره‌ها توسط مجتمع هوانوردی پاکستان در همکاری با چین تولید می‌شود.

Published

on

اردوی پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور قراردادی را برای فروش جت‌های جنگی «جی‌اف – ۱۷» به آذربایجان امضا کرده است.

به گزارش رویترز، این طیاره‌ها توسط مجتمع هوانوردی پاکستان در همکاری با چین تولید می‌شود.

اردوی پاکستان درباره هزینه یا تعداد جت‌های مورد توافق معلومات ارائه نکرده، اما در بیانیه‌ای اعلام نمود که این قرارداد بخشی از تلاش‌های اسلام آباد برای تقویت همکاری‌ های دفاعی با کشورهای دوست و تقویت قابلیت های نیروی هوایی اذربایجان است.

پاکستان همچنین یکی از متحدان نزدیک ترکیه است که از آذربایجان در بن بست خود با ارمنستان در سال گذشته حمایت کرد. آذربایجان و ارمنستان سال گذشته شاهد درگیری‌ها بین خود بودند.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در ماه جولای برای یک سفر رسمی به پاکستان رفت و دو کشور توافق کردند که همکاری ها را در زمینه های مختلف از جمله دفاع افزایش دهند.

اردوی پاکستان گفت که پس از این سفر، پاکستان یک گروه نیروی هوایی را برای اشتراک در نمایشگاه دفاعی آذربایجان به منظور نمایش جت‌های جنگی در باکو فرستاد.

در بیانیه اردوی پاکستان آمده است که این جت‌ها «قادر به انجام طیف گسترده‌ای از ماموریت های جنگی است که گزینه های به کار گیری نیروی هوایی معاصر را فراهم می‌کند.»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!