Connect with us

انتخابات ۹۸

شرکت درمالوگ اطلاعات بخشی از آرای بایومتریکی را به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

پس از چند روز تاخیر و درنخستین مرحله تصفیه آرا، شرکت درمالوگ بیش از ۴۷هزار رای را که در آنها عکس تکراری و عکس از روی عکس بکار رفته بود را از سیستم بیرون و برای بررسی به کمیسیون انتخابات فرستاد. آنچه که ظاهراً برای اعضای کمیسیون قابل ملاحظه است.

مولانا عبدالله عضو کمیسیون مستقل انتخابات می گوید: ” این ۴۷ هزار کیو آر کد مربوط عکس تکراری، عکس از روی عکس، عکس زیر سن و عکس های که مطابق معیار گرفته نشده موجود می باشد.”

 گامهای بعدی تصفیه آرای است که در آن چالش های از جمله شصت زیر سن، آرای ریخته شده پیش از زمان و بعد از زمان تعین شده رای دهی باشد.

آقای عبدالله می افزاید:”بحث بعدی شصت تکراری و کیو آر کد های استفاده شده خارج از زمان است که قرار وعده باید موضوعات بعدی را تا ختم امروز به ما روان می کردند. سکته گی در کار است اما ما منتظر هستیم که این موضوع نیز جمع شود وبعداً با شما شریک خواهیم کرد.”

 دراین میان ناظران دسته های انتخاباتی شرکت درمالوگ را ازبهر تاخیر در دادن اطلاعات به نداشتن تخصص و عدم پاسخدهی متهم می کنند.

 داوود سلطانزوی‌، ناظر انتخاباتی دولت ساز می گوید: ” به هراندازه که پروسه به تاخیر می افتد، مردم به تشویش شده و زمینه هر نوع توطئه مساعد می شود.”

 یونس نواندیش ناطر انتخاباتی ثبات وهمگرایی نیز تاکید می کند: ” واقعا برای ما نگران کننده است، و ما به این باور رسیدم که این شرکت ظرفیت کافی برای انجام به وقت وظایف خود را ندارد.”

پیش از این که کمیسیون مستقل انتخابات سقف آرا را بیش از یک میلیون و 900هزار رای اعلام کرده بود اما بعد تر آمار شرکت درمالوگ رقم آرا را نزدیک به یک میلیون و 800هزار گفت؛ یعنی تفاوت 137هزار رای بین ارقام کمیسیون و این شرکت به میان آمد اما تاکنون هم روشن نشده که سقف واقعی آرای بایومتریکی انتخابات ششم میزان چند است.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!