Connect with us

رویداد های اخیر

شرکت بیات پاور یک میلیارد کیلو وات ساعت برق در کمتر از پنج سال گذشته تولید کرده است

به گفته داکتر احسان‌الله بیات، رییس “بیات گروپ” ، این شرکت با افتخار می‌تواند این دستاورد تولید یک میلیارد کیلووات ساعت برق را اعلام کند.

منتشر شده

در

مسؤولان شرکت بیات پاور می‌گویند که این شرکت در کمتر از پنج سال یک میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرده است.

به گفته مسؤولان این شرکت، بیات پاور توانسته با استفاده از منابع گاز طبیعی در شهر شبرغان مرکز و لایت جوزجان و از طریق شرکت برشنا برق را به بیش از صدها هزار مشترک مشمول شرکت‌های صنعتی، مکاتب، مدارس، مساجد، پوهنتون‌ها، شفاخانه‌ها رسانیده است.

مسؤولان این شرکت می‌افزایند که این مقدار برق از فاز اول تولید شده و تلاش دارند تا با تکمیل فازهای دوم و سوم تولید برق از ۴۰ میگاوات به ۲۵۰ میگاوات افزایش یابد.

بیات پاور نخستین شرکتی که تولید برق توسط گاز طبیعی را در کشور نهادینه ساخت و با استفاده از منابع گاز در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان به خانه‌های مردم روشنی آورد.

به گفته داکتر احسان‌الله بیات، رییس "بیات گروپ" ، این شرکت با افتخار می‌تواند این دستاورد تولید یک میلیارد کیلووات ساعت برق را اعلام کند.

این دستاورد چشمگیر که اولین نیروگاه گاز طبیعی را در بیش از چهل سال گذشته نشان می‌دهد، گواهی بر منابع فراوان گاز طبیعی افغانستان عزیزمان است.

دکتر بیات گفت: « این موفقیت بزرگ بدون فداکاری بی‌وقفه تیم سخت‌کوش ما، حمایت بی‌وقفه رهبری محترم در شرکت برشنا، وزارت انرژی و آب، ریاست عمومی شرکت افغان گاز و کمک‌های ارزنده این شرکت و تمامی سازمان‌های مرتبط و حامیان محترم ما، امکان‌پذیر نبود.»

او در ادامه اظهار داشت که این شرکت عمیقاً از مشارکت‌هایش سپاسگزار است. و افزوده است که: «بیایید این نقطه عطف مهم را با هم جشن بگیریم و مشتاقانه منتظر آینده‌ای روشن تر برای افغانستان باشیم.»

از سویی، استفاده از گاز طبیعی برای تولید برق در زمینه‌ی بهبود محیط زیستی نیز مؤثر دانسته می‌شود که به باور آگاهان می‌تواند در زمان کوتاه ۲۰ درصد از انتشار "کاربن دای اکسید" را در بخش تولید برق کاهش دهد.

مسؤولان بیات پاور می‌افزایند که تمامی ظرفیت‌های تخنیکی برای تکمیل فاز دوم نیز وجود دارد و تلاش دارند تا با هماهنگی وزارت انرژی و آب و شرکت برشنا مرحله دوم و سوم این پروژه را نیز عملی سازند که با تکمیل فاز سوم تولید برق به ۲۵۰ میگاوات افزایش خواهد یافت.

این درحالیست که سال گذشته میلادی بیات پاور جایزه بزرگ ایشین پاور سال ۲۰۲۳ را نیز کسب کرد که برای کسب این جایزه پروژه‌های انرژی از تمامی کشورهای آسیایی نامزد بودند. این جایزه در مراسم ویژه‌ی که در شهر کولالمپور مالیزیا برگزار شده بود به مسؤولان بیات پاور اهدا گردید.

علی قاسمی، رییس شرکت بیات پاور، می‌گوید که بیات گروپ یگانه شرکتی است که بالای پروژه تولید برق از گاز طبیعی در افغانستان با ۴۵ توربین انرژی کار می‌کند که در جهان بی نظیر است.

رییس شرکت بیات پاور شرایط کنونی را فرصت خوب برای سرمایه‌گذاری در افغانستان می‌داند.

به گفته آقای قاسمی، افغانستان در چندین دهه اخیر این سطح از صلح و امنیت را تجربه نکرده است.

علی قاسمی در این مورد گفت: «بیات گروپ بزرگترین سرمایه‌گذاری خصوصی در افغانستان است و در حال حاضر تنها نیروگاه گازی در افغانستان را اداره می‌کند که تقریباً یک میلیارد کیلووات ساعت تاهنوز تحویل داده است. افغانستان برای سرمایه‌گذاری آماده است و این سطح از صلح و امنیت را افغانستان در چندین دهه اخیر تجربه نکرده است.»

آقای قاسمی افزود: «افغانستان کشوری است که با ۳ میلیارد نفر احاطه شده و حدود ۴۰ میلیون جمعیت با میانگین سنی ۱۹ سال پتانسیل‌های زیادی در آن‌جا وجود دارد. زمان بسیار خوبی برای پیوستن به ما و سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش انرژی است، زیرا افغانستان دارای منابع عظیمی می‌باشد.»

ترکیب چشم‌انداز کسب وکار خلاق، تأمین مالی جسورانه، فناوری نو آورانه و پلان و تطبیق موفقانه پروژه تولید برق از گاز طبیعی معیار کسب این جایزه بزرگ آسیایی بود که شرکت «بیات پاور» آن را برآورده کرده است.

قابل ذکر است که نیروگاه بزرگ و منحصر به فرد تبدیل گاز به برق شهر شبرغان ولایت جوزجان، با به کارگیری از توربین زیمنس SGT A-45 نمونه از مشارکت جهانی بیات پاور جهت تأمین نیازمندی انرژی برق در افغانستان است.

بیات پاور با چشم‌انداز برای کمک به افغانستان در دستیابی به امنیت انرژی و ایجاد مسیری برای خودکفایی انرژی تأسیس شده است.

 

خبرهای مرتبط:

شرکت بیات پاور برنده جایزه بزرگ «ایشین پاور۲۰۲۳» شد

شرکت «بیات پاور» کار فاز دوم تولید برق حرارتی از گاز طبیعی را آغاز می‌کند

رویداد های اخیر

حقانی: در دعوت به راه حق، به جای زور از علم کار بگیریم

آقای حقانی همچنان بر حفاظت از بیت المال تاکید کرد.

Published

on

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله تاکید کرده است که باید پیش از هرگونه فیصله، تحقیق صورت گیرد و در دعوت به راه حق، به جای زور از علم کار گرفته شود.

آقای حقانی این مطلب را در سمینار ظرفیت سازی مسوولان در ولایت کنر بیان کرده است.

او گفت: « مناصب و مسوولیت ها موقتی است اما اعتماد مردم امانت بزرگی است که حفظ آن ضروری می‌باشد. شفافیت و پاکی در دوران حکومت و خدمت، پایه های ما است و باید خود را از شهرت، مادیت و مقام حفظ کنیم و معنویت را بالا نگه داریم تا نصرت الله از دست نرود.»

آقای حقانی همچنان بر وحدت و اتحاد تاکید کرد و گفت: «دشمنان از وحدت ما هراس دارند بنابراین باید از بدگمانی پرهیز کنیم. همیشه پس از تحقیق فیصله کنید و به جای زور، با دانش فکری و ذهنی مردم را به سوی حق دعوت کنید.»

آقای حقانی همچنان بر حفاظت از بیت المال تاکید کرد.

او گفت: «از مصارف اضافی و اسراف بپرهیزید، مراقب تجهیزات و موترهای دولتی باشید و از استفاده غیرمسوولانه از تجهیزات بیت المال خودداری کنید.»

در همین حال، سرپرست وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر گفت که امارت اسلامی یک نظام اسلامی خاص است که در آن عزت علما، طلبا و اشخاص دین دوست محفوظ است.

محمد خالد حنفی همچنان بر حفظ وحدت و رفتار نیک با مردم تاکید کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ترکمنستان بیش از ۹۳۰ تُن مواد غذایی و غیر غذایی به افغانستان کمک کرد

Published

on

اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث افغانستان اعلام کرده که بیش از ۹۳۰ تُن کمک غذایی و غیر غذایی را از ترکمنستان دریافت کرده است.

این نهاد در خبرنامه‌ای گفته است که این مواد مشمول ۱۹۸ تُن گندم، ۱۵ تُن مشروبات غیر الکولی و آب میوه، ۲ هزار قوطی غذای کودکان، ۵ هزار کیلو شرینی باب و بیسکویت، ۱۹۵ تُن کود کیمیاوی، ۱۷۴ تُن تیل دیزل، ۱۶۸ تُن تیل پترول و ۱۸۳ تُن سمنت می‌باشد.

در همین حال، وزارت امور خارجه ترکمنستان اعلام کرده که این کمک‌ها به مناسبت آغاز کار پروژه تاپی، لین‌های برق، ترانسپورت و ارتباطات در مرز ترکمنستان و افغانستان ارائه شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

یک مرد افغان تبار که مالک کلپ زیبایی اندام بود، در دهلی به قتل رسید

حمله کننده سپس با موترسایکلی که در نزدیکی محل پارک شده بود، فرار می‌کند.

Published

on

رسانه‌های هندی گزارش داده اند که یک مرد ۳۵ ساله افغانی الاصل که مالک یک کلپ زیبایی اندام بود، به ضرب گلوله در دهلی کشته شده است.

به گزارش «ان دی تی وی» این فرد که نادر شاه نام داشت، پنجشنبه شب در خارج از کلپ خود در گریتر کیلاش در جنوب دهلی کشته شد.

ویدیویی که توسط کمره‌ امنیتی ضبط شده نشان می‌دهد که مردی ناشناس به سمت نادر شاه تیراندازی می‌کند در حالی که او در حال صحبت با فرد دیگری در نزدیکی چند موتر پارک شده است.

حمله کننده سپس با موترسایکلی که در نزدیکی محل پارک شده بود، فرار می‌کند.

پولیس دهلی اعلام کرده که در مورد این حادثه تحقیق می‌کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!