رویداد های اخیر

سومین نشست دوحه در باره افغانستان آغاز شد

رزماری دیکارلو، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد گفته است: «من خوشحالم که هیات‌های مرتبط در این نشست را با خود داریم، مقام‌های حاکم را برای اولین بار با خود داریم.»

Published

on

(Last Updated On: )

این نشست با حضور نمایندگان خاص شماری از کشورها به میزبانی ملل متحد آغاز شده و برای دو روز ادامه می یابد. در این نشست دو روزه ملل متحد، درمورد وضعیت بانکی و مالی و مبارزه با موادمخدر بحث و گفت‌گو می‌شود.

معاون سرمنشی سازمان ملل می‌گوید خرسند است که نمایندگان امارت اسلامی در این نشست حضور دارند.

در حاشیه این نشست ذبیح‌الله مجاهد، رییس هیأت امارت اسلامی با نمایندگان کشورهای ، روسیه، ازبکستان و هند دیدار کرده و این کشورها حمایت شانرا از موقف امارت اسلامی اعلام کرده اند.

رزماری دیکارلو، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد گفته است: «من خوشحالم که هیات‌های مرتبط در این نشست را با خود داریم، مقام‌های حاکم را برای اولین بار با خود داریم.»

در این نشست دو روزه ملل متحد، نمایندگان خاص شماری از کشورها برای افغانستان با هیأت امارت اسلامی در زمینۀ تقویت سکتور خصوصی و مبارزه با مواد مخدر گفتگو خواهند کرد. اما مسئله تعلیم و کار زنان نیز توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده تا در مورد آن پاسخ هیأت امارت اسلامی را بدانند.

سهیل شاهین، ریس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر گفت: «واقعت‌های درست از کابل منعکس نمی‌شوند. همین حالا هم اگر شما کابل بروید خواهید دید که در دارالعلوم‌ها دختران درس می‌خوانند.»

درهمین حال، در حاشیه این نشست ذبیح‌الله مجاهد رییس هیأت امارت اسلامی با نمایندگان کشورهای، روسیه، ازبکستان و هند دیدار کرده و این کشورها حمایت شانرا از موقف امارت اسلامی اعلام کرده اند. در این دیدارها هم‌چنان در مورد گسترش روابط میان افغانستان و این کشورها به بحث گرفته شده است.

معاون سیاسی ریاست الوزرا نیز این نشست را به دلیل حضور هیأت امارت اسلامی منحیث یک حکومت مسؤول ارزشمند دانسته و گفته که این چنین نشست‌ها فرصت خوب برای تعامل با جهان است.

 

 

خبرهای مرتبط:

حقانی و وثیق: تعداد زیادی از کشورها علاقه‌مند توسعه روابط با امارت اسلامی اند

هیأت امارت اسلامی افغانستان عازم قطر شد

Trending

خروج از نسخه موبایل