Connect with us

جهان

سفر بلینکن به اسرائیل در تلاش برای آتش‌بس

تیم مذاکره‌کننده اسرائیل در گفتگوهای آتش‌بس غزه در دوحه پس از بازگشت به این کشور “خوشبینی نسبی” خود را در مورد پیشرفت مذاکرات ابراز داشت.

منتشر شده

در

در شرایطی که مذاکرات بر سر آتش‌بس احتمالی و آزادی گروگان‌ها در نوار غزه در جریان است، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا بار دیگر برای مذاکره با مقام‌های این کشور وارد اسرائیل شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بلینکن عصر یک‌شنبه (۲۸ اسد) وارد میدان بن گوریون در تل آویو شد. به گفته هیأت نمایندگی بلینکن، این دیپلمات بلند رتبه ایالات متحده در نهمین سفر خود به منطقه ابتدا روز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو، صدراعظم  اسرائیل، یوآو گالانت، وزیر دفاع و اسحاق هرتسوگ، رئیس‌جمهور این کشور دیدار خواهد کرد. او سپس روز سه‌شنبه ۲۰ آگست رهسپار مصر خواهد شد.

به گفته ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، بلینکن در قاهره با مقام‌های دولتی مصر دیدار خواهد کرد. انتظار می‌رود مذاکرات درباره آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها که روز جمعه ۱۶ اگست در دوحه متوقف شد، اواخر این هفته در قاهره، پایتخت مصر از سر گرفته شود.

ایالات متحدهاآمریکا، مصر و قطر ماه‌هاست که میان اسرائیل و گروه حماس که حمله بزرگ بی‌سابقه آن به اسرائیل در ۷ اکتوبر جنگ در نوار غزه را آغاز کرد، میانجیگری می‌کنند.

به گزارش رویترز، یکی از اعضای بلند رتبه هیأت آنتونی بلینکن گفت که مذاکرات آتش‌بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی در نقطه عطف قرار دارد. وزیر خارجهاآمریکا قصد دارد برای همه طرف‌ها روشن کند که باید به یک توافق دست یافت.

تیم مذاکره‌کننده اسرائیل در گفتگوهای آتش‌بس غزه در دوحه پس از بازگشت به این کشور "خوشبینی نسبی" خود را در مورد پیشرفت مذاکرات ابراز داشت.

دفتر نتانیاهو در این رابطه اعلام کرد که هیأت اسرائیلی پس از بازگشت از دوحه ابراز خوشبینی کرده که بر اساس طرح و پیشنهاد اخیر ارائه‌شده از سوی امریکا توافق حاصل شود.

در این رابطه اعلام شد: «امید می‌رود که فشار زیاد امریکا و همچنین تیم‌های مذاکره‌کننده بر حماس سبب شود که این گروه از ایستادگی و مخالفت خود با پیشنهاد ایالات متحده دست بکشد و گامی موفقیت‌آمیز در راه ثمربخش بودن مذاکرات برداشته شود».

این نخستین موضع‌گیری رسمی اسرائیل پس از برگزاری مذاکراتی دو روزه در قطر در راه توافق‌ آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها بود.

 

 

 

جهان

وزرای خارجه امریکا و انگلیس وارد کی‌یف شدند

بلینکن گفته است که می‌خواهد مستقیماً از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و دیگران بشنود که اهداف کی‌یف در جنگ چیست و واشنگتن چه کاری می‌تواند برای کمک به آن‌ها انجام دهد.

Published

on

وزرای امور خارجه امریکا و انگیس روز چهارشنبه (۲۱سنبله) وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند تا درباره میزان و چگونگی کمک‌های نظامی غرب به اوکراین با مقام‌های این کشور بحث و تبادل نظر کنند.

به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا و دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته وارد پایتخت اوکراین شدند تا با مقام‌های بلند ربته دولت اوکراین دیدار و گفتگو کنند.

بلینکن گفته است که می‌خواهد مستقیماً از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و دیگران بشنود که اهداف کی‌یف در جنگ چیست و واشنگتن چه کاری می‌تواند برای کمک به آن‌ها انجام دهد.

زلنسکی به احتمال زیاد درخواست‌های خود را از متحدانش برای اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از راکت‌های دوربرد از جمله اتکمز آمریکا و استورم انگلیس علیه خاک روسیه تکرار خواهد کرد.

در واشنگتن و برخی از پایتخت‌های اروپایی نگرانی وجود دارد که صدور این مجوز احتمال درگیری مستقیم غرب با روسیه را افزایش خواهد داد.

بلینکن از اظهار نظر درباره اینکه آیا واشنگتن اجازه استفاده از این سلاح‌های دوربرد را خواهد داد یا نه، خودداری کرد اما گفت که عوامل متعددی در هر تصمیمی دخیل هستند.

وی افزود که «فقط خود سیستم نیست که مهم است. شما باید بپرسید: آیا اوکراینی‌ها می‌توانند به طور موثر از آن استفاده کنند و توانایی حفظ آن را دارند؟»

به گزارش ایرنا، زلنسکی بارها از غرب خواسته است تا به نیروهایش اجازه دهد از سلاح‌های دوربرد خود برای حمله به روسیه استفاده کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌های اعمال شده برای استفاده کی‌یف از سلاح‌های دوربرد مثل اتکمز را لغو خواهد کرد، گفت که دولت او اکنون در حال بررسی این موضوع است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که به نظر می رسد واشنگتن قبلاً تصمیم گرفته است به اوکراین اجازه دهد از این سلاح‌ها برای حملات دوربرد در داخل روسیه استفاده کند.

وی با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد، مسکو پاسخ مناسبی خواهد داد، افزود فعلا عملیات خاص نظامی روسیه به عنوان پاسخ کافی به همه این حملات است.

Continue Reading

جهان

در حمله به کمپ خیمه‌ای غزه ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند

در بیانیه نیروهای اسرائیلی آمده است: «تروریست‌ها پیشروی کرده بودند و حملات تروریستی را علیه نیروهای اسرائیل و کشور اسرائیل انجام داده‌اند.»

Published

on

سازمان «عاجل مدنی» غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که راکت‌های اسرائیل اردوگاه آوارگان فلسطینی را در جنوب غزه «به آتش کشیدند و ۶۵ نفر» را کشته یا زخمی کردند. اردوی اسرائیل گفته است که «تروریست‌های مهم حماس را که در یک مرکز قوماندانی و کنترل مستقر در منطقه بشردوستانه در خان یونس فعالیت می‌کردند، هدف قرار داده است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه که تحت مدیریت حماس است، تعداد کشته شدگان را بیش از ۴۰ نفر اعلام کرد. به گفته این مجموعه، «دست‌کم ۶۰ نفر دیگر در این حملات زخمی شدند و بسیاری ناپدید شدند.» بنابر این گزارش جستجوهای نیروهای کمکی در اوایل روز سه شنبه نیز ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ساکنان و داکتران گفتند که اردوگاه خیمه‌ای در نزدیکی خان یونس در منطقه «المواسی» که اسرائیل آن را منطقه امن بشردوستانه برای آوارگان فلسطینی تعیین کرده است، با حداقل چهار راکت مورد اصابت قرار گرفته است. این اردوگاه مملو از خانواده‌هایی است که اردوی اسرائیل به آنها دستور داده از سایر نقاط غزه به آنجا فرار کنند.

سازمان «عاجل مدنی» ادعا کرد که در این حمله حداقل ۲۰ خیمه آتش گرفت. این گزارش می‌گوید ۶۵ قربانی «شامل زنان و کودکان می‌شوند»، اما فوراً آماری از کشته‌ها و جراحات ارائه نشده است.

در رابطه با همین حمله، اردوی اسرائیل گفته است که «تروریست‌های مهم حماس را که در یک مرکز قوماندانی و کنترل مستقر در منطقه بشردوستانه در خان یونس فعالیت می‌کردند، هدف قرار داده است.»

در بیانیه نیروهای اسرائیلی آمده است: «تروریست‌ها پیشروی کرده بودند و حملات تروریستی را علیه نیروهای اسرائیل و کشور اسرائیل انجام داده‌اند.»

درگیری در اسرائیل در ۱۵ اکتوبر سال گذشته آغاز شد، زمانی که حمله تروریستی حماس بر اساس آمار اسرائیل، ۱۲۰۰ نفر را کشت و حدود ۲۵۰ نفر را گروگان گرفت. به ادعای وزارت صحت غزه، واکنش نظامی اسرائیل به غزه بیش از ۴۰ هزار نفر کشته برجای گذاشته است.

Continue Reading

جهان

۱۳تن فلسطینی در حملات نیروهای اسرائیلی بر غزه جان باختند

از آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل در هفتم ماه اکتوبرتاکنون بیش از ۴۰ هزار و ۸۰۰ فلسطینی جان باختند و تقریباً تمام جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه بی‌خانمان شده است.

Published

on

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین، در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به یک مکتب، که پناهجویان در آن جا گرفته بودند و یک ساختمان مسکونی در غزه، حداقل ۱۳ تن جان‌باختند و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

رویترز به نقل از این خبرگزاری گفته است که حداقل هشت نفر از جان‌باختگان در خیمه‌های پناهندگان در مکتب حلیمه سعدیه در جبالیا در شمال غزه بودند.

اما اردوی اسرائیل ادعا کرد: «یک حمله دقیق به تروریست‌هایی که در داخل مرکز قوماندانی و کنترول حماس… درون مجموعه‌ای که پیشتر به عنوان ‘مکتب حلیمه سعدیه’ در شمال نوار غزه استفاده می‌شد، انجام داده است.»

در همین حال، در یک رویداد جداگانه، پنج فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان مسکونی در اردوگاه نصیرات در مرکز غزه کشته شدند.

از آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل در هفتم ماه اکتوبرتاکنون بیش از ۴۰ هزار و ۸۰۰ فلسطینی جان باختند و تقریباً تمام جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه بی‌خانمان شده است.

براساس گزارش ملل متحد، حداقل ۱.۹ میلیون نفر در سراسر نوار غزه آواره داخلی هستند،که شماری بیش از ۱۰ بار مجبور به رفتن از یک منطقه به منطقه دیگر شده اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!