Connect with us

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت معادن درهفتمین نمایشگاه مجمع بین‌المللی انرژی روسیه اشتراک کرد

منتشر شده

در

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که هدایت‌الله بدری، سرپرست این وزارت و هیئت همراه‌اش در هفتمین نمایشگاه مجمع بین‌المللی انرژی روسیه اشتراک کرد‌ه‌اند.

به گفته همایون افغان، آقای بدری در این مجمع بین‌المللی که در شهر مسکو با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مقامات بلندپایه سکتور انرژی ۵۵ کشور جهان، تعداد زیاد از مسوولان شرکت‌های بزرگ انرژی و نفت‌وگاز حضور داشته‌اند، اشتراک کرده است.

در این مجمع، آقای بدری با نمایندگان شرکت‌های ترانس نفت، گازپروم، يورال توربین دیدار کرده و آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در نفت‌وگاز افغانستان دعوت نموده است.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم روز چهارشنبه برای اشتراک در این مجمع عازم روسیه شد.

گفتنی است که هفتمین مجمع بین‌المللی انرژی روسیه از پنجم تا هفتم میزان در مسکو برگزار می‌شود.

رویداد های اخیر

سفارت افغانستان در لندن بسته شد

Published

on

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که سفارت افغانستان در لندن روز جمعه بسته شد.

پیش از این، زلمی رسول، سفیر حکومت پیشین افغانستان در بریتانیا اعلام کرده بود که این سفارت به درخواست کشور میزبان به تاریخ ۲۷ سپتمبر مسدود می‌شود.

اما وزارت امور خارجه بریتانیا گفته است که تصمیم بستن سفارت توسط حکومت بریتانیا گرفته نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا گفت: «دولت افغانستان تصمیم گرفت سفارت افغانستان را در لندن مسدود و کارمندان اش را برکنار کند.»

این در حالیست که امارت اسلامی از کشورها خواسته است که سفارت خانه‌های افغانستان را به دیپلومات‌های امارت اسلامی واگذار کنند تا راه تعامل هموار گردد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

قصر سفید: امارت اسلامی را بر اساس اعمال شان قضاوت می‌کنیم، نه حرف‌های شان

او گفت: «حداقل، افغانستان نمی‌تواند اقتصاد خود را تقویت کند مگر اینکه زنان بتوانند بدون محدودیت در تمام عرصه‌های جامعه اشتراک کنند.»

Published

on

سخنگوی قصر سفید گفته است که ایالات متحده امارت اسلامی را بر اساس آنچه انجام می‌دهند قضاوت می‌کند، نه با آنچه که می‌گویند.

کرین ژان پیر در یک نشست خبری روز پنجشنبه خاطر نشان کرد که امارت اسلامی خواستار مشروعیت بین المللی، حذف از فهرست تحریم‌ها و کمک مالی خارجی برای احیای اقتصاد افغانستان است، اما این آرمان‌ها مستلزم آن است که امارت اسلامی به تعهدات خود عمل کند.

او گفت: «حداقل، افغانستان نمی‌تواند اقتصاد خود را تقویت کند مگر اینکه زنان بتوانند بدون محدودیت در تمام عرصه‌های جامعه اشتراک کنند.»

وی افرود: «بنابراین، ما به تعامل با طالبان (امارت اسلامی) در مورد موضوعات مورد علاقه خود ادامه خواهیم داد، به عنوان مثال، در مورد احترام به حقوق زنان و دختران و بازگشت شهروندان امریکایی که به ناحق بازداشت شده اند.»

امارت اسلامی بارها گفته است که به تعهدات خود در توافقنامه دوحه عمل کرده است و حقوق زنان و دختران مطابق شریعت تامین می‌باشد.

امارت اسلامی در مورد شهروندان امریکایی بازداشت شده در افغانستان گفته است که حاضر است آنان را در بدل افغان‌ها در زندان گوانتانامو آزاد کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزیر سرحدات پاکستان از ملل متحد و کابل خواست تا در بازگرداندن مهاجران افغان همکاری کنند

او اظهار کرد که هیچ کشوری در جهان به جز پاکستان به پناهجویان اجازه زندگی بدون داشتن اسناد مورد نیاز را نداده است.

Published

on

امیر مقام، وزیر امور مناطق سرحدی پاکستان از جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و امارت اسلامی خواسته است تا در بازگرداندن مهاجران افغان به کشور شان همکاری کنند.

او روز پنجشنبه در جریان بازدید از یک کمپ مهاجران افغان در ولسوالی قلعه عبدالله ایالت بلوچستان گفت که پاکستان تا حد ممکن به مهاجران کمک می‌کند تا «شرافتمندانه و محترمانه» به کشور شان برگردند.

او اظهار کرد که هیچ کشوری در جهان به جز پاکستان به پناهجویان اجازه زندگی بدون داشتن اسناد مورد نیاز را نداده است.

وزیر امور مناطق سرحدی پاکستان ضمن اشاره به حملات در این کشور، از امارت اسلامی خواست تا نگذارد از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده شود. امارت اسلامی همواره تاکید کرده که نمی‌گذارد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده صورت گیرد.

امیر مقام همچنین مدعی شد که برخی از مهاجران افغان مقیم کشورهای مختلف علیه پاکستان «تبلیغات» می‌کنند.

او گفت: «آنها باید بدانند که نباید برای پناهجویان افغان مقیم پاکستان مشکل ایجاد کنند.»

در ماه نومبر سال گذشته، پاکستان روند اخراج مهاجران فاقد اسناد را آغاز کرد و تاکنون صدها هزار افغان این کشور را ترک کرده اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!