تجارت

سرپرست وزارت تجارت در راس یک هیات به ازبکستان سفر کرد

همچنان قرار است قرارداد فروش زغال سنگ با ازبکستان نیز به امضا برسد و آن کشور یک میلیون تُن زغال سنگ افغانستان را خریداری کند.

Published

on

(Last Updated On: )

یک هیات امارت اسلامی به رهبری سرپرست وزارت صنعت و تجارت به منظور گشایش نمایشگاه تولیدات افغانستان در شهر تاشکند به ازبکستان سفر کرد.

نورالدین عزیزی در این سفر در نشست تواصل تجارتی نیز اشتراک می‌کند.

آقای عزیزی گفته است که با مقام‌های ازبکستانی در مورد توسعه و تحکیم روابط اقتصادی از جمله تجارت، سرمایه گذاری و جلب همکاری‌های منطقه‌‌ای برای تحقق اهداف بلندمدت کشورهای منطقه گفتگو خواهد کرد.

او گفت: «در این سفر می‌خواهیم که برنامه های بیشتر تجارتی با جمهوری ازبکستان داشته باشیم. الحمد لله ظرفیت هم وجود دارد، توانایی هم وجود دارد. به امید این هستیم که ان شاء الله سفر ما نتیجه خوب داشته باشد.»

همچنان قرار است قرارداد فروش زغال سنگ با ازبکستان نیز به امضا برسد و آن کشور یک میلیون تُن زغال سنگ افغانستان را خریداری کند.

آقای عزیزی گفت: «همراه کشور ازبکستان در مورد صادرات تقریباً یک میلیون تُن زغال سنگ بحث کرده ایم. از طرف ازبکستان توافق صورت گرفت و روی میکانیزم کار کردند و ما هم کار کردیم. من یقین دارم که در این عرصه پیشرفت‌های خوبی می‌داشته باشیم و کوشش می‌کنیم یک میلیون تُن یا بیشتر از آن با ازبکستان قرارداد کنیم.»

در نمایشگاه تولیدات داخلی افغانستان در شهر تاشکند ۲۵۰ تن از تاجران و سرمایه گذاران افغان اشتراک کرده اند.

محمد یونس مهمند، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری گفت: «آنها تعهد کرده اند که در بخش برق و صادرات زغال سنگ با افغانستان همکاری می‌کنند. این نمایشگاه برای اقتصاد افغانستان نقش مهم خواهد داشت و دو طرف با هم توافقنامه‌‌ها را امضا می‌کنند.»

شماری از آگاهان هم برگزاری این نمایشگاه را برای بازاریابی به تولیدات افغانستان مهم می‌دانند و می‌گویند که بازارهای آسیای میانه، از بازارهای مهمی اند که افغانستان می‌تواند کالاهای بیشتری به آن صادر کند.

در نمایشگاه سه روزه تولیدات افغانستان بیشتر صنایع هم‌چون قالین، صنایع‌دستی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، میوه‌های خشک و سایر تولیدات داخلی به نمایش گذاشته می‌شود.

مطالب مرتبط:

یک نمایشگاه تولیدات افغانستان در ازبیکستان برگزار می‌شود


سخنگوی وزارت صنعت: در سه ماه نخست امسال ۳۰۴ میلیون دالر صادرات داشتیم

Trending

خروج از نسخه موبایل