Connect with us

تجارت

سرمایه‌گذاران افغان که در بیرون از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌خواهند در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند

حکومت سرپرست بارها از سرمایه‌گذاران افغان که در بیرون از کشور هستند خواسته است تا در کشور خود سرمایه‌گذاری کنند.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید شماری زیادی از سرمایه‌گذاران افغان که در بیرون از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌خواهند که در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند.

محمد یونس مهمند، معاون این اتاق از حکومت سرپرست میخواهد تا زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر را فراهم کند.

از سوی دیگر وزارت اقتصاد می‌گوید که برای سرمایه‌گذاران بیرونی که می‌خواهند در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند، امتیازهای خاص در نظر گرفته شده است.

این درحالیست که حکومت سرپرست بارها از سرمایه‌گذاران افغان که در بیرون از کشور هستند خواسته است تا در کشور خود سرمایه‌گذاری کنند.

به باور آگاهان بخش خصوصی در رشد و گسترش اقتصاد کشور نقش اساسی دارد و هرگاه به این بخش توجه بیشتر شود، هم کشور توسعه می‌یابد و نیز زمینه کار فراهم می‌شود.

 

خبرهای مرتبط:

آخندزاده: تاجران افغان مقیم خارج که در افغانستان سرمایه‌گذاری بکنند، مالیات شان ۵ سال معاف است

میرویس عزیزی: طی پنج سال آینده ۱۰ میلیارد دالر در افغانستان سرمایه گذاری می‌کنیم

تجارت

ملا برادر: افتتاح مرکز تجارت بین المللی ترمذ، فصل جدیدی از مشارکت افغانستان و ازبکستان است

معاون اقتصادی رئیس الوزرا تصریح کرد که این مرکز فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مناسبات تجارتی و کاری را در هر دو کشور افزایش می‌دهد، مارکیت جدیدی برای محصولات و تولیدات ایجاد می‌شود و رشد اقتصادی کلی سرعت خواهد یافت.

Published

on

(Last Updated On: )

معاون اقتصادی رئیس الوزرا در مراسم افتتاح یک مرکز تجارت بین المللی در شهر ترمذ ازبکستان امروز (پنجشنبه) گفت که افتتاح این مرکز، فصل جدیدی از دوستی، همکاری و مشارکت دو کشور است که زمینه رفاه و توسعه دراز مدت را برای ساکنان هر دو کشور مساعد می سازد.

طبق خبرنامه دفتر معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، ملا عبدالغنی برادر در این مراسم گفت که با افتتاح این مرکز، امکانات تولید، پروسس محصولات و تسهیلات در بخش صادرات افزایش یافته و دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و بین المللی آسان خواهد شد که نه تنها بر روابط اقتصادی دو کشور تأثیر مثبت خواهد داشت، بلکه مرکز مهم اقتصادی در سطح منطقه و دروازه تجارتی کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی خواهد بود.

وی افزود که این مرکز تجارتی باعث تقویت همکاری های مشترک دو کشور در زمینه تکنالوژی و نوآوری خواهد شد. به گفته وی، این مرکز امکانات و فرصت های لازم را برای تجار افغان و ازبک در عرصه تجارت فراهم می‌کند تا بازارهای مناسبی را برای فروش محصولات و تولیدات خود بیابند.

معاون اقتصادی رئیس الوزرا تصریح کرد که این مرکز فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مناسبات تجارتی و کاری را در هر دو کشور افزایش می‌دهد، مارکیت جدیدی برای محصولات و تولیدات ایجاد می‌شود و رشد اقتصادی کلی سرعت خواهد یافت.

ملا برادر گفت که امارت اسلامی افغانستان خواهان روابط متقابل مناسب اقتصادی و تجارتی با همه کشورها بر اساس پالیسی اقتصاد محور بوده و در این رابطه متعهد به ارائه هر نوع همکاری و تسهیلات است.

قابل یاد آوریست که در مراسم افتتاح مرکز تجارت بین المللی ترمذ، مقام‌های ارشد ازبکستان، آذربایجان، قزاقستان و قرغیزستان نیز حضور داشتند.

Continue Reading

تجارت

مسوولان بیات‌پاور: گفتگوها برای کار فاز دوم تولید برق حرارتی از گاز طبیعی جریان دارد

محمد شعیب صاحب‌زاده تأکید کرده است که با تکمیل فاز دوم، تولید برق از ۴۰ به ۱۰۰ میگاوات ارتقا پیدا می‌کند.

Published

on

(Last Updated On: )

مسوولان شرکت بیات‌پاور می‌گویند، در نظر دارند تا کار فاز دوم تولید برق حرارتی از گاز طبیعی را آغاز کنند. رئیس تخنیکی این شرکت گفته است که گفتگوها برای چگونگی تطبیق این پروژه با نهادهای دولتی دخیل آغاز شده است.

محمد شعیب صاحب‌زاده تأکید کرده است که با تکمیل فاز دوم، تولید برق از ۴۰ به ۱۰۰ میگاوات ارتقا پیدا می‌کند.

به گفته آقای صاحب‌زاده، پروژه‌ تولید برق از گاز طبیعی بیات پاور با تکمیل فاز سوم تا ۲۵۰ میگاوات برق تولید خواهد کرد.

صاحب‌زاده گفته است: «فعلاً چهل میگاوات تولید دارد و در فاز دوم که ۱۰۰ میگاوات تولید خواهد داشت، بیات پاور با مسوولان مربوطه درمورد آغاز کار فاز دوم در تماس است، گفتگوها جریان دارد.»

شرکت بیات‌پاور یک میلیارد کیلووات ساعت برق در کمتر از پنج سال گذشته تولید کرده است.

آقای صاحب زاده تأکید نموده است که طی پنج سال پسین، روی ظرفیت‌سازی کارمندان فنی این شرکت نیز کار کرده‌اند.

به گفته‌ی او، بیات‌پاور برای توزیع و تنظیم برق تولید شده با شرکت برشنا قرارداد دارد که یک قرارداد دیگر را نیز با شرکت افغان گاز به امضا رسانده است.

وی افزوده است که در کنار آن، نهادهای همچون وزارت‌های معادن و پترولیم و انرژی و آب، کمپنی زمنس پاور و آرپی‌اس با بیات‌پاور همکار هستند.

امان‌الله غالب، رئیس پیشین شرکت برشنا گفته است: «برای رسیدن به خودکفایی، یکی از منابع بسیار مهم اساسی به افغانستان گاز طبیعی است که افغانستان در شمال و شمال‌شرق بسیار منابع کثیر گاز طبیعی دارد که می‌تواند از آن برای تولید برق به خودکفایی برسد و میزان وابستگی خود را از همسایگان کاهش دهد.»

آقای غالب افزود: «پروژه بیات‌پاور یکی از نمونه‌های بسیار موثر و خوبی است که افغانستان می‌تواند از تجربه آن استفاده کند و در آینده پروژه‌های بزرگتر را تطبیق نماید.»

بیات‌پاور نخستین شرکت خصوصی تولید برق حرارتی از گاز طبیعی در کشور است که با سرمایه‌گذاری میلیون‌ها دالر در ساحه یتیم‌تاق شهر شبرغان در ولایت جوزجان پایه‌گذاری شده است.

مطالب مرتبط: 

شرکت بیات پاور یک میلیارد کیلو وات ساعت برق در کمتر از پنج سال گذشته تولید کرده است

شرکت بیات پاور برنده جایزه بزرگ «ایشین پاور۲۰۲۳» شد

Continue Reading

تجارت

صادرات ایران به افغانستان ۳۳ درصد افزایش یافته است

پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳، صادرات ایران به افغانستان به بیش از دو میلیارد دالر برسد.

Published

on

(Last Updated On: )

سیدروح‌الله لطیفی، سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران می‌گوید که صادرات این کشور به افغانستان ۳۳ درصد افزایش یافته است.

این موضوع را خبرگزاری صدا و سیما به نقل از لطیفی گزارش داده است.

او افزوده که صادرات ایران به افغانستان در سه ماه نخست امسال به ۵۲۰ میلیون دالر رسیده و این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳، صادرات ایران به افغانستان به بیش از دو میلیارد دالر برسد.

در ۲۹ جوزای سال روان نیز حسین روستایی، مسوول بخش تجارت ایران با افغانستان گفته بود که از ۲۸ حوت سال ۱۴۰۲ تا ۳ ثور سال جاری، صادرات غیرنفتی این کشور به افغانستان نسبت به زمان مشابه یک سال قبل از آن ۴۱ درصد افزایش یافته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!