جهان

سخنگوی اردوی اسرائیل می‌گوید حماس را نمی‌توان از بین برد

وی افزود: «حماس یک ایدیولوژی است، ما نمی‌توانیم یک ایدیولوژی را حذف کنیم.»

Published

on

(Last Updated On: )

سخنگوی اردوی اسرائیل گفته است که حماس را نمی‌توان از بین برد، زیرا حماس یک ایدیولوژی است.

جنگ اسرائیل که با حمله بی‌سابقه حماس در هفتم اکتوبر آغاز شد، نتوانسته حماس را از غزه بیرون کند، اما ویرانی گسترده‌ای را به همراه داشته است.

دانیل هاگاری، سخنگوی اردوی اسرائیل به چینل ۱۳ اسرائیل گفت: «ادعای اینکه ما حماس را ناپدید می‌کنیم، خاک پاشیدن به چشم مردم است. اگر جایگزینی ارائه نکنیم، در نهایت، حماس را خواهیم داشت.»

وی افزود: «حماس یک ایدیولوژی است، ما نمی‌توانیم یک ایدیولوژی را حذف کنیم.»

اظهارات او به سرعت توسط دفتر بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل رد شد. کابینه نتنیاهو اعلام کرده است تا زمانی که حماس شکست نخورد، حمله بر غزه پایان نخواهد یافت.

دفتر نتنیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کابینه سیاسی و امنیتی به ریاست صدر اعظم نتنیاهو یکی از اهداف جنگ را نابودی قابلیت‌های نظامی و دولتی حماس تعریف کرد. اردوی اسرائیل به این امر متعهد است.»

اردوی اسرائیل در بیانیه‎‌ای جداگانه در صفحه تلگرام خود تصریح کرد که هاگاری حماس را «یک ایدیولوژی» خطاب کرده و اظهارات وی «روشن و صریح» بود.

بر اساس آمار رسمی اسرائیل، حمله هفتم اکتوبر که با آن جنگ آغاز شد، منجر به کشته شدن ۱۱۹۴ نفر در اسرائیل شد.

حماس همچنین ۲۵۱ نفر را اسیر گرفت. از این تعداد، ۱۱۶ نفر در غزه باقی مانده اند، اگرچه اردوی اسرائیل می‌گوید ۴۱ نفر کشته شده اند.

به گفته وزارت صحت منطقه تحت کنترول حماس، حمله اسرائیل با هدف از بین بردن حماس، دست کم ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر کشته در غزه بر جای گذاشته که اکثر آن‌ها غیرنظامی اند.

مطالب مرتبط:

نتنیاهو کابینه جنگ خود را منحل کرد

وزیر کابینه جنگ اسرائیل استعفا داد

 

Trending

خروج از نسخه موبایل