رویداد های اخیر

سازمان ملل: حقوق زنان در نشست سوم دوحه برجسته خواهد بود

خبرگزاری رویترز به نقل از استیفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گزارش داده است که موضوعات حقوق بشری به خصوص حقوق زنان افغان در این نشست برجسته خواهد بود.

Published

on

(Last Updated On: )

سازمان ملل متحد می گوید که حقوق بشر، به خصوص حقوق زنان در نشست سوم دوحه برجسته خواهد بود. بر بنیاد گزارش رویترز، استفان دوجاریک، سخنگوی ملل متحد گفته است که نشست‌های دوحه بخشی از یک فرایند است و زنان و جامعه مدنی افغانستان بخشی از این نشست‌ها هستند. قرار است این نشست تا کمتر از یک هفته‌ی دیگر به میزبانی سازمان ملل در شهر دوحه‌ پایتخت قطر برگزار شود.

در حالی که کمتر از یک هفته‌ی دیگر به برگزاری نشست سوم دوحه به میزبانی سازمان ملل در باره افغانستان باقی مانده است، خبرگزاری رویترز به نقل از استیفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گزارش داده است که موضوعات حقوق بشری به خصوص حقوق زنان افغان در این نشست برجسته خواهد بود. آقای دوجاریک افزوده است که هدف از نشست دوحه تشویق حاکمان افغانستان برای تعامل با جمعه بین المللی است.

آقای دوجاریک می‌گوید: «هدف نشست دوحه تشویق مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان برای تعامل با جامعه بین‌المللی از طریق یک رویکرد هماهنگ و ساختارمند به نفع مردم افغانستان است. حقوق‌بشر و حقوق زنان و دختران در همه بحث‌ها، قطعاً از سوی سازمان ملل متحد برجسته خواهد بود.»

به گفته سخنگوی سازمان ملل زنان و جامعه مدنی افغانستان نیز بخشی از این نشست خواهند بود.

در نشست دوحه که به تاریخ ۱۰ و ۱۱ سرطان به میزبانی سازمان ملل برگزار می‌شود نمایندگان خاص ۲۵ کشور برای افغانستان اشتراک خواهند کرد.

امارت اسلامی نیز تأیید کرده است که در بحث‌های مهم نشست سوم دوحه هیأت‌ش اشتراک می‌کند.

پیشتر دیدبان حقوق‌بشر گفته بود که سازمان ملل متحد بحث حقوق زنان را به گونه گسترده از آجندای نشست دوحه حذف کرده است. در همین حال، برخی رسانه‌ها گزارش داده اند این نشست را رزمری دی‌کارلو، معاون سرمنشی ملل‌متحد در امور سیاسی و صلح، میزبانی و رهبری خواهد کرد.

 

 

خبرهای مرتبط: 

 

 

 

سازمان ملل گزارش نقض حقوق‌بشری زنان در افغانستان را بررسی می‌کند

 

سازمان‌های حقوق بشری: حقوق زنان در افغانستان قابل مذاکره نیست

Trending

خروج از نسخه موبایل