Connect with us

رویداد های اخیر

سازمان جهانی بهداشت: کرونا ممکن است هواپخش و هوازی باشد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سازمان جهانی بهداشت میگوید که ویروس کرونا ممکن است از آنچه قبلا تصور می شد از طریق هوا آسانتر پخش شود، طولانی تر بماند و از طریق ذرات و قطره‌های بسیار ریز تنفسی‌ در فاصله طولانی تر انتقال بیابد.

این اظهارات در حالی مطرح میشود که هفته گذشته صدها دانشمند در یک نامه ای سرگشتاده از این سازمان خواست تا این مورد را بررسی کند.

اگر این درست باشد، می تواند شیوه مبارزه دولت‌ها با ویروس را تغییر دهد، از جمله قانون فاصله یک تا دو متری که بسیاری از کشورها برای مسافت اجتماعی تصویب کرده اند.

بنیدیتا آلگرانزی رییس بخش فنی مبارزه با کرونا سازمان جهانی بهداشت روز گذشته در یک کنفرانس خبر گفت: ” ما تایید می کنیم که شواهد و مدارکی در این زمینه وجود دارد، مانند سایر زمینه ها در مورد ویروس کووید-۱۹ و بیماری همه گیر. بنابراین ما معتقدیم که باید در برابر این شواهد و پیامدهای آن را در مورد شیوه های انتقال و همچنین در مورد اقدامات احتیاطی که باید انجام شود، واقع بین باشیم.”

سازمان بهداشت جهانی گفته است که شواهد نهایی نیست و انتظار می رود آنها آخرین یافته های خود در این مورد را در روزهای آینده اعلام كنند.

دکتر آنتونی فوسی، مسوول مبارزه با کرونای کاخ سفید گفته است: “شواهد قطعی زیادی در مورد تاثیر ذرات معلق در هوا در مورد کووید-۱۹ وجود ندارد. با این حال ، نمونه های خوبی داریم، با سندروم حاد تنفسی، که یک ویروس مشابه است، در آنجا نمونه های واضح از انتشار ذرات ریز تنفسی وجود دارد. بنابراین اگرچه ما فکر نمی کنیم این یک مساله مهم گسترش باشد، اما موضوعی است که نمی توانیم به طور کامل آن را ناندیده بگیریم.”

آقای فوسی افزوده است که با توجه به موجودیت این ویروس در ذرات ریز هوا، برای محافظت از خود و دیگران باید ماسک بپوشیم.

رویداد های اخیر

Dozens of needy families in west Kabul receive Bayat’s Ramadan aid

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۹, ۱۴۰۲)

Dozens of needy families in the western suburbs of Kabul have been given much needed food aid for Ramadan by Bayat Foundation.

Foundation officials said the campaign is conducted during the holy month of Ramadan in order to help those in need.

The aid packages include essential food items such as flour and oil.

Residents in the west of Kabul, who received the packages, welcomed Bayat Foundation’s initiative but appealed for more assistance from other organizations.

Bayat Foundation is considered to be a key charitable organization in the country and has done valuable work in the past twenty years. The foundation has assisted victims of natural disasters, implemented public benefit projects, and helped the needy in different seasons.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امریکا از پاکستان خواست پس از حملات هوایی در افغانستان از خویشتن‌داری کار بگیرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۹, ۱۴۰۲)

ایالات متحده روز دوشنبه از پاکستان خواست تا در حمله ضد تروریستی خود در افغانستان از خویشتن‌داری کار بگیرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی قصر سفید، روز دوشنبه (۲۸ حوت) گفت که امارت اسلامی باید اطمینان بدهند که حملات ترورستی از افغانستان راه اندازی نمی‌شود.

این اظهارات سخنگوی قصر سفید پس از آن بیان شد که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، حملات هوایی یک‌شنبه شب پاکستان بر دو ولسوالی ولایت‌های پکتیکا و خوست را به شدت محکوم کرده و آنرا تجاوز بر خاک افغانستان خواند.

مجاهد با نشر اعلامیه‌ای گفت که نیروهای هوایی پاکستان در ساحهٔ لمن ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و ساحهٔ افغان- دوبی ولسوالی سپیره ولایت خوست بر خانه‌های مسکونی بمباران کردند. او گفت که در نتیجه این حملات هوایی سه زن و سه کودک در پکتیکا و دو زن در خوست جان باختند.

ژان پیر در پاسخ به پرسشی به خبرنگاران گفت: «ما از تلفات جانی و جراحات ناشی از حملات در پاکستان و کشته شدن افراد ملکی در جریان حملات در افغانستان، عمیقا متاثر استیم.»

 این مقام قصر سفید از امارت اسلامی نیز خواست تا به گروه‌های تروریستی اجازه حملات را ندهند.

او گفت: «ما از طالبان ]امارت اسلامی افغانستان[می‌خواهیم تا اطمینان بدهند که حملات تروریستی از خاک افغانستان راه اندازی نمی‌شود. ما از پاکستان نیز می‌خواهیم تا از خویشتن‌داری کار بگیرد و اطمینان حاصل کند که در جریات تلاش‌های ضد تروریزم، غیرنظامیان آسیب نمی‌بینند.»

ژان پیر از مقام‌های پاکستان و امارت اسلامی همچنین خواست تا اختلافات شان را از طریق گفتگو حل کنند.

این مقام قصر سفید افزود: «ما متعهدیم تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان دیگر هیچگاهی به پناهگاه امن تروریست‌هایی تبدیل نمی‌شود که می‌خواهند به ایالات متحده یا سایر شرکا یا متحدان ما آسیب برسانند. بنابراین، ما این موضوع را کاملاً واضح کرده‌ایم و در این راستا ثابت قدم استیم.»

پیش از این، حکومت پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفت است که هدف عملیات که بر اساس معلومات استخباراتی انجام شد “تروریست‌های مرتبط با گروه حافظ گل بهادر” بودند. در اعلامیه گفته شده است که گروه بهادر در کنار تحریک طالبان پاکستان، مسوول حملات متعدد تروریستی در داخل پاکستان بوده که سبب مرگ صدها افراد ملکی و نیروهای امنیتی شده است.

در این اعلامیه همچنان آمده است که در جریان دو سال گذشته، پاکستان مکرراً نگرانی‌هایش را در مورد حضور گروه‌های تروریستی، به شمول تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان با امارت اسلامی شریک کرده است.

اما امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نتایج مزایده فریکانسی برای شرکت‌های مخابراتی اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نتایج مزایده فریکانسی را برای شرکت‌های مخابراتی کشور اعلام کرده است.

نجیب الله حقانی، سرپرست این وزارت در یک نشست خبری دوشنبه هدف از این مزایده را بهره‌گیری موثر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی و ایجاد فضای مناسب برای ارایه خدمات با کیفیت مخابراتی در کشور گفته است.

مزایده فریکانسی در بخش‌ باند‌های ۲۱۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ میگاهرتز انجام شده که شرکت اتصالات برنده ۱۵ میگاهرتز، شرکت ام‌تی‌ان برنده ۱۰ میگاهرتز، شرکت افغان بیسیم برنده ۱۰ میگاهرتز و شرکت روشن برنده ۵ میگاهرتز فریکانسی شده اند.

اززش مجموعی این قرارداد ۹۸ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۱۴ دالر امریکایی اعلام شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!