Connect with us

رویداد های اخیر

رییس جمهور تاجکستان از کشورهای جهان خواست از بحران انسانی در افغانستان جلوگیری کنند

او همچنان اعلام کرد که تاجیکستان «از برقراری صلح و ثبات پایدار و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی در افغانستان حمایت می‌کند.»

منتشر شده

در

امامعلی رحمان، رییس‌جمهور تاجیکستان در مجمع عمومی سازمان ملل از کشورهای جهان خواست که از بحران انسانی در افغانستان جلوگیری کنند.

آقای رحمان که روز گذشته (سه‌شنبه، ۳میزان) در در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد حمایتش از صلح و ثبات در افغانستان را اعلام کرد.

او از کشورهای جهان خواست که به نیاز‌های فوری در افغانستان توجه کنند و از وقوع بحران انسانی در این «کشور جنگ‌زده» جلوگیری کنند.

رییس جمهور تاجیکستان خطاب به کشورهای جهان گفت: «از هیچ تلاشی برای کمک به مردم رنج‌دیده افغانستان، به‌خصوص مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی، دریغ نکنند تا از وقوع یک بحران انسانی در این کشور جنگ‌زده جلوگیری شود.»

او همچنان اعلام کرد که تاجیکستان «از برقراری صلح و ثبات پایدار و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی در افغانستان حمایت می‌کند.»

رویداد های اخیر

ایران انجنیران وزارت معادن افغانستان را آموزش می‌دهد

Published

on

نماینده حکومت ایران می‌گوید که انجنیران وزارت معادن و پترولیم افغانستان را در حوزه استخراج معادن آموزش می‌دهد. هدایت‌الله بدری، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدار با نماینده ایران و نمایندگان شش شرکت استخراجی معادن آن کشور در مورد سرمایه‌‌گذاری روی منابع معدنی افغانستان گفتگو کرده است.

در دیدار روز سه‌شنبه، نمایندگان شرکت‌‌های ایرانی به سرمایه‌گذاری روی معادن آهن، زغال‌سنگ و نفت افغانستان ابراز علاقه‌مندی نموده و به راه‌اندازی دوره‌های آموزش تخصصی برای انجنیران این وزارت تعهد کرده‌اند.

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم در این مورد گفت: «سرمایه‌گذاران ایرانی وضعیت فعلی افغانستان را برای سرمایه‌گذاری مساعد دانستند و در قسمت معادن سُرب‌وجست، نفت‎‌وگاز علاقه‌مندی خویش را ابراز کردند.»

از سویی هم، آقای بدری از علاقه‌مندی تاجران ایرانی به سرمایه‌گذاری در بخش معادن کشور استقبال نموده و اطمینان داده است که در راستای فراهم‌سازی زمینه سرمایه‌گذاری مطابق قانون و طرزالعمل معادن با آنان همکاری خواهد کرد.

عبدالجبار صافی، رئیس انجمن صنعت‌کاران گفت: «در بسیار بخش‌ها افغانستان برای سرمایه‌گذاری مناسب است و برای ایران هم فایده خوب به‌دست می‌آید.»

به باور آگاهان، امضای قراردادها با شرکت‌های ایرانی می‌تواند استخراج معادن را انکشاف دهد و برای بسیاری‌ها زمینه کار را نیز فراهم خواهد کرد.

گفتنی است که ایران در حال حاضر بزرگترین شریک تجارتی افغانستان در منطقه است و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در کشور منجر به گسترش همکاری‌های اقتصادی خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سازمان غذایی جهان بیش از ۶هزار خانواده نادار را در کندز حمایت مالی می‌کند

Published

on

سازمان غذایی جهان بیش از ۶هزار خانواده نادار و بی‌بضاعت را در ولایت کندز حمایت مالی می‌کند. هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد برای افغانستان در جریان توزیع کمک‌های نقدی به باشندگان کندز گفته است که هر خانواده به مدت شش ماه از سوی آنان حمایت خواهد شد.

اندریکا راتواته، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل افزوده است که برای هر خانواده ماهوار مبلغ ۳ هزار و۲۰۰ افغانی داده خواهد شد.

آقای راتواته تصریح کرده است: «ما شاهد توزیع پول نقد برای ۶۰۰ خانواده در مرکز کندز هستیم. در مجموع توزیع پول نقد ادامه دارد تا ۶ هزار و۵۰۰ خانواده تحت پوشش قرار گیرند و این برای مصونیت غذایی کمک می‌کند.»

این مقام سازمان ملل بیان نموده که برای خودکفایی ومصونیت غذایی در سه بخش مهم که احیا و ایجاد سرد خانه‌ها، سیستم آبیاری زمین‌های زراعتی، توزیع تخم‌های بذری و قرضه‌های کوچک است، دهقانان را مورد حمایت قرار می‌دهند .

وی اظهار کرده است: «در بخش سوم که ما دهقانان را حمایت می‌کنیم اینکه سیستم‌های آبیاری را احیا می‌کنیم و این دهقانان را کمک می‌کند تا زمین‌های شان را به زمین آبی تبدیل کنند و از یک زمین چند بار در سال حاصل بگیرند.»

از سویی هم، باشندگان کندز از توزیع کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل خوشحال اند اما می‌خواهند که به‌جای کمک‌های مالی برای آنان زمینه‌های کاری و فرصت‌های شغلی دائمی ایجاد شود.

گفتنی است که در یک سال اخیر بیش از ۳۰ هزار خانواده از ایران و پاکستان به کندز برگشت داده شده‌اند. مسوولان امور مهاجرین سازمان ملل می‌گویند با عودت‌کنندگان در بخش مصونیت غذایی، پناه‌گاه، آب صحی همکاری نموده و زمینه آموزش را برای کودکان آنان فراهم می‌کنند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی حملات اسرائیل را در لبنان به شدت محکوم کرد

Published

on

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان حملات «وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی» را در لبنان که منجر به کشته‌شدن صدها تن از جمله کودکان و زنان شده، به شدت محکوم کرده است.

حافظ ضیا احمد تکل در خبرنامه‌ای امروز (سه‌شنبه) نوشته است: «عدم پاسخگویی جدی به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه باعث شده این رژیم امنیت کل منطقه را به خطر بیندازد.»

براساس خبرنامه، جامعه جهانی باید برای جلوگیری از جنایات «رژیم صهیونیستی» در لبنان و فلسطین، به ویژه غزه و تأمین امنیت غیرنظامیان، سریعاً اقدامات مسوولانه انجام دهد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!