Connect with us

انتخابات ۹۸

رییس اجرایی از کوتاهی کمیسیون انتخابات انتقاد کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

هر چند شهروندان کشور خطر رای دهی را به جان خریدند و دسته دسته به مراکز و محل های رای دهی رفتند اما نبود نام برخی شهروندان در فهرست رای دهی، دیر باز شدن و حتی باز نشدن محل های رای دهی و قابل استفاده نبودن دستگاه های بایمتریک سبب شد که تعدادی از مردم نتوانند رای بدهند.

رییس اجرایی کشور از کوتاهی های کمیسیون انتخابات انتقاد دارد.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور می گوید: “تکرار نارسائی ها در مواردی در آینده اصلاً قابل توجیه نیست. مسائلی که در کابل صورت گرفته پاسخ بسیار واضح باید داده شود که چرا؟”.

عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات هم می پذیرد که برخی شهروندان از استعمال رای شان محروم ماندند.

شماری از نمایندگان احزاب سیاسی در حالیکه از این روند انتقاد می کنند می گویند که در برخی از مناطق مراکز و محل های رای دهی به گونه عمدی به روی مردم بسته نگه داشته شده است.

محمد ناطقی، معاون حزب وحدت ملی افغانستان می گوید: “با خراب نشان دادن سیستم بایومتریک خود شان می خواستن زمینه تقلب را فراهم کنند در جا های که کار کرده شفافیت بود اما در جا هایکه کار نکرده ارأ برای ما قابل قبول نیست.”

نورالرحمن اخلاقی، عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی می گوید: “ما پیوسته درخواست کردیم و کمیسیون پذیرفت که پایومتریک را تطبیق می کند. حالا اگر این کار صورت نگرفته باشد این یک فریب کلان تر با همه ملت افغانستان است.”

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که کمیته ای برای بررسی تخطی های انتخاباتی شکل گرفته که عاملان تخطی را مجازات خواهد کرد. به گفته کمیسیون آرای مرکز های که در آنها تقلب شده، پس از بررسی باطل اعلام خواهد شد.

Advertisement

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!